שיא ישראלי מדהים בחצי מרתון ללונה צ'מטאי סלפטר

שיאנית ישראל נאבקה על התואר וסיימה שנייה תוך כדי שהיא משפרת את שיאה הישראלי בדקה ו-46 שניות והופכת לרצה ה-25 בכל הזמנים למרחק של 21.1 קילומטרים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

עדכון 

לונה צ'מטאי סלפטר ממשיכה בגרף ההתקדמות המדהים שלה והיום (שבת) היא כבר טיפסה לצמרת העולמית בריצת חצי המרתון. צ'מטאי סלפטר סיימה שנייה בחצי המרתון בפראג בזמן של 1:06:09 שעה. מדובר בשיפור של דקה ו-46 שניות לשיאה הקודם שהושג לפני חצי שנה בחצי מרתון ליסבון.

מככבת גם בליגה של הגדולות. לונה צ'מטאי סלפטר | צילום: צלמי שוונג

לפני פחות מחודש השיאנית הישראלית הוכיחה שהיא יכולה לרוץ מהר יותר מ-1:07 שעה כשסיימה את חצי מרתון רומא ב-1:06:40 אלא שזה היה מסלול לא תקני לקביעת שיא רשמי. הפעם היא הגיעה לאחד המסלולים המהירים בעולם, שבעבר כבר שברו עליו שיא עולם, ומצאה את עצמה מתמודדת על הניצחון בין הנשים.

היא פתחה את המרוץ בדבוקה שכללה עוד שלוש רצות ומכתיבי קצב גברים, אבל מהר מאוד הדבוקה הזאת הצטמצמה לשתי רצות – צ'מטאי-סלפטר וקרוליין קיפקירוי, קנייתית שעברה לייצג את קזחסטן. את 5 הקילומטרים הראשונים צ'מטאי-סלפטר רצה בקצב של 3:06 דקות לקילומטר ודרכה על השטיח אחרי 15:26 דק'. את 10 הקילומטרים היא סיימה בזמן של 30:57 דקות שזה מהיר יותר משיאה הישראלי על כביש, אבל עדיין אין אישור סופי לכך שתוצאה זו תוכר כשיא. את נקודת ה-15 קילומטרים צ'מטאי-סלפטר הגיעה אחרי 46:43 דק' ובשלב הזה היא עדיין היתה בטווח של תוצאה מהירה משעה ו-6 דקות, משהו שרק 15 רצות הצליחו לעשות לאורך ההיסטוריה. דווקא ב-5 הקילומטרים האחרונים היא האטה את הקצב עד שסיימה בקצב של 3:11 דקות לקילומטר ובזמן של 1:06:09 שעה. מדובר בתוצאה ה-20 בכל הזמנים (לפי מספר רצות).

צ'מטאי-סלפטר שיפרה את שיאה הישראלי בדקה ו-42 שניות, וזה רק היה החימום שלה לקראת מרתון פראג בו תרוץ בתחילת חודש מאי. כזכור, אחרי השיא הישראלי הקודם בחצי מרתון ליסבון, היא הצליחה לשפר את שיאה במרתון ב-16 דקות. במקרה הזה, גם התוצאה הנהדרת בפראג יכולה לתת אינדיקציה לכך שצ'מטאי-סלפטר לא תרוץ מרתון בפראג רק בכדי להבטיח את מקומה במשחקים האולימפיים טוקיו 2020, אלא גם כדי לעשות שם משהו גדול באמת.

צ'מטאי-סלפטר תחזור בשבוע הקרוב מבירת צ'כיה לגבהים של קניה לצורך הישורת האחרונה של האימונים למרתון פראג.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג