שיא ישראלי למעיין פורמן בקפיצה לגובה

מעיין פורמן עברה 1.88 מ’ ושברה את השיא הישראלי בקפיצה לגובה שהוחזק על ידי אולגה קורקולין מ-2002 ועמד על 1.87 מ’. פורמן: "אני לא יכולה אפילו להסביר את תחושת האושר שבי". איתמר לוי שבר את השיא הישראלי לנוער בדיסקוס
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


מעיין פורמן עברה 1.88 מ' ושברה את השיא הישראלי בקפיצה לגובה שהוחזק על ידי אולגה קורקולין מ-2002 ועמד על 1.87 מ'. פורמן: "אני לא יכולה אפילו להסביר את תחושת האושר שבי". איתמר לוי שבר את השיא הישראלי לנוער בדיסקוס

מאת:אורן בוקשטיין


מי שעוקב אחרי מעיין פורמן בשנים האחרונות מבין את הפוטנציאל הגלום בה. אחרי שב-2007 שברה את מחסום ה-1.80 מ' והפכה למעשה לקופצת לגובה הבכירה של ישראל, כולם ציפו לדבר הגדול – שבירת השיא הישראלי. כשמסתכלים על השיא של אולגה קורקולין, מבינים שני דברים: א', שהוא ממש בהישג יד, וב', הוא לא כל כך ארכאי, כולה בן 8. הרי רק לפני שבועיים נשבר שיאו בן ה-20 של רוגל נחום ברוחק ויש הרי שיא בן 38 של אסתר רוט שחמורוב, אז למה השיא הזה היה בין המדוברים? כי מעיין הייתה שם.


מעיין פורמן עם שיא ישראלי חדש / צילום: עופר ביידה

בתקופה האחרונה נוספה לפורמן בת ה-23 משוכה תחרותית נוספת, אלא שזו רק מסייעת לה – קוראים לה דניאל פרנקל. עד לפני שנה פרנקל, בת 23 גם היא, לא נראתה כלל בתמונת המאבק מול פורמן ובקושי גירדה את השנתות בין 1.70 מ' ל-1.80 מ'. אלא שהשנה פרנקל ממכבי ת"א מהווה כבר איום ממשי על הקופצת מחיפה, וכל תחרות בין השתיים הופכת לחוויה. פורמן כבר לא נאבקת לבדה נגד השיא, אלא גם על המיקום בתחרות.

אתמול (רביעי) בגראן פרי חיפה הייתה דוגמה מצוינת למה השתיים מסוגלות להפיק מעצמן בתחרות ראש בראש. אז נכון, זו לא בלנקה ולאסיץ' מתמודדת נגד השיא העולמי, אבל לא זו בלבד שמבחינה אסתטית אין לפורמן ולפרנקל מה להתבייש, אלא שהשתיים ריתקו את כל הצופים סביב מזרן הקפיצות. האווירה הייתה מדהימה. הן הלכו ראש בראש מהתחלה. שתיהן התחילו ב-1.69 מ' ועברו בניסיון הראשון. פורמן עוד עברה בניסיון הראשון 1.74 מ', עליו פרנקל ויתרה. ב-1.80 מ' פורמן עברה בניסיון הראשון ופרנקל בשני. שוב שתיהן החליטו לוותר על 1.82 מ' וב-1.84 מ' הסדר השתנה – פרנקל בראשון ופורמן בשני. היה ברור לכולם שהולך לקרות משהו שלא רואים כל יום.

אנשי עולם האתלטיקה שעוקבים אחרי המקצוע בכלל והשתיים בפרט, לא יכלו להרשות לעצמם לפספס את תחרות שבירת השיא הישראלי. אחרי שעוקבים זמן כה רב, לפספס את אותו רגע שזה קורה, זה לא פחות מתסכל מלהיות קרוב ולא להצליח. פורמן עברה השנה 1.86 מ' באולם, במוסקבה. פרנקל מנסה כבר זמן מה לשפר את שיאה האישי העומד על 1.85 מ', ללא הצלחה. אתמול היא עשתה את זה בניסיון הראשון, ועוד איך עשתה זאת. אנשים באצטדיון היו מוכנים להישבע שאם הרף היה על 1.90 מ' היא הייתה עוברת את זה. אבל לה זה לא שינה. היא קפצה לשמיים, היא השוותה את שיאה של יריבתה ונתנה לעצמה יתרון פסיכולוגי גדול.

פורמן ויתרה בכלל על הגובה הזה ועברה ישר ל-1.88 מ'. בשני הניסיונות הראשונים שתיהן פסלו. פורמן ניגשה לשלישי והפעם היה זה תורה לגעת במקומות וגבהים שרובנו לא מגיעים אליהם. אחרי שנתיים של עבודה מפרכת, רוויית פציעות, תסכולים וקשיים, היא סוף סוף שברה את השיא הישראלי והפכה ברגע למעיין של אושר. היא נישקה כל מי שרק נקרא בדרכה. היא פנתה לקהל ואמרה: "שנתיים אני עובדת בשביל התוצאה הזו. אני לא יכולה אפילו להסביר את תחושת האושר שבי". לאחר מכן הגיע גם החיבוק עם פרנקל שמצדה נכנסה עם שיאה האישי החדש לסגל המצוינות להכנות למשחקים האולימפיים ב-2012. 


פרנקל ממוקדת מטרה / צילום: איגוד האתלטיקה

חוץ מהתחרות המצוינת בקפיצה לגובה נשים, הייתה תחרות איכותית גם ביתר המקצועות. בזריקת דיסקוס שבר איתמר לוי ממכבי בני הנגב ב"ש את השיא הישראלי לנוער שכקבע 53.71 מ', שיפור של 54 ס"מ לשיאו הקודם אותו קבע לפני כחודש וחצי. התוצאה הזו הכניסה אותו למקום השביעי בכל הזמנים. מרק אלתרמן מעמק חפר, שקבע 53.11 מ', נכנס למקום השמיני בכל הזמנים.

טל בן-ארצי ממכבי חיפה כרמל, נציגת ישראל היחידה בתחרות גביע אירופה בקרב 7 שתתקיים בת"א בחודש הבא, שיפרה שני שיאים אישיים כשקבעה 15.03 שנ' ב-100 מ' משוכות ו-58.68 שנ' ב-400 מ'. אולגה לנסקי ממכבי י.ג. ריאלי ראשל"צ ניצחה בריצת ה-100 מ' בזמן של 12.04 שנ' והשוותה את שיאה האישי. ניקי פאלי ניצח בקפיצה לגובה, למרות שהסתפק בתוצאה של 2.07 מ'. אחרי פסילה בניסיון השני ב-2.12 מ', סגן אלוף העולם ושיאן ישראל לנוער חש כאב ברגלו והחליט לוותר על הניסיון השלישי.

יתר המנצחים/ות:
דיסקוס נשים – אנסטסיה מוצ'קייב (מכבי בני הנגב ב"ש), 42.06 מ'
משולשת נשים – ניבה זיו (מכבי י.ג. ריאלי ראשל"צ), 12.76 מ'
ידויי פטיש נשים – יבגניה זבולוטני (מכבי ת"א), 58.01 מ'
100 מ' משוכות – רותם בטאט (מכבי י.ג. ריאלי ראשל"צ), 14.50 שנ'
400 מ' נשים – יקטרינה קוקוש (מכבי י.ג. ריאלי ראשל"צ), 57.75 שנ'
1,500 מ' נשים – מאור טיורי (הפועל אתלטי אורן השרון), 4:43.19 דק'
100 מ' גברים – דמיטרי גולשצ'נקו (מכבי ת"א), 10.54 שנ'
110 מ' משוכות – בן אימרגוט (מכבי י.ג. ריאלי ראשל"צ), 14.64 שנ'
400 מ' גברים – ראובן מג'ולה (מכבי ת"א), 48.17 שנ'
1,500 מ' גברים – נועם נאמן (הפועל חולון), 3:58.57 דק'
ידויי פטיש גברים – שלומי בן-שושן (מכבי ת"א), 58.63 מ'
משולשת גברים – יוחאי הלוי (מכבי ת"א), 16.19 מ'
———————————————————————————————————————-


קרויטר נוסע
לאולימפיאדת הנוער בסינגפור


שיא עולם
כפול בברלין



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג