שיא ישראלי לגזאצ'ו ב-10,000 מ'

יוסף גזצ’או קבע באליפות ישראל בריצת 10,000 מטרים מסלול שיא ישראלי חדש - 28:37.48 דקות. טסמה מסיים שני בזמן השלישי בטיבו בכול הזמנים ויצטרף לפרויקט המקצוענות באתלטיקה הישראלית. שלישי על הפודיום אסמרה ניגוסה. בנשים, מאור טיורי עם שיאי אישי מצוין
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


יוסף גזצ'או קבע באליפות ישראל בריצת 10,000 מטרים מסלול שיא ישראלי חדש – 28:37.48 דקות. טסמה מסיים שני בזמן השלישי בטיבו בכול הזמנים ויצטרף לפרויקט המקצוענות באתלטיקה הישראלית. שלישי על הפודיום אסמרה ניגוסה. בנשים, מאור טיורי עם שיאי אישי מצוין

מאת:מערכת שוונג


אליפות ישראל בריצת 10,000 מ' שהתקיימה באצטדיון האתלטיקה בהדר-יוסף, נקבעו הישגים מצויינים, ובינהם שיא ישראלי על-ידי גזצ'או יוסף, ממכבי ת"א, שקבע זמן 28.37.48 דקות. השיא החדש מהווה שיפור של 4.5 שניות לשיא הקודם 28:42.9 דק', שהוחזק על-ידי אריה גמליאל, משנת 1984.השיא של גמליאל נקבע בעיר לובן שבבלגיה.


גיזצ'או עם שיא ישראלי חדש ב- 10,000 / צילום: ריקה ירון

גזאצ'ו רץ יחד עם מוגס טסמה, מהפ. אתלטי אורן השרון. השניים משכו האחד את השני, ובעידודו של הקהל שמנה כ- 500 צופים, הם רצו בזמן מהיר ואיכותי. למעשה זו היתה ריצת ה-10,000 מ' מ' המהירה ביותר שהתקיימה בארץ, ולכן ההישג מהווה גם שיא ישראלי בינלאומי, למרחק זה.
 
גזצ'או, שהוכתר לאלוף ישראל, היה מאד מאושר בסיום הריצה וציין: "היה תענוג. זה חלומי לבצע ריצה כזו בארץ ולא האמנתי שאצליח לבצע ריצה זו. מוגס טסמה עזר לי מאד בריצה. יש לו עתיד ועזרנו האחד לשני ובזכות עזרתו הצלחתי לעשות את השיא. היה קהל מדהים, כאילו 20, 30 אלף איש באצטדיון, הם באו לעודד אותנו ונתן לנו מוטיבציה לשבור את השיא". גזצ'או היה נלהב מההישג וציין שהוא ציפה לקבוע הישג זה בגביע אירופה ב-10,000 מ' שמתוכנן להתקיים בתחילת חודש יוני בצרפת.

במקום השני וסגן אלוף ישראל זכה מוגס טסמה בתוצאה 28:51.23 דק'. הישג זה הינו השלישי בטיבו בכל הזמנים (אחרי גזצ'או וגמליאל) ומהווה שיא ישראלי לגברים עד גיל 22. טסמה שיפר משמעותית את שיאו האישי, ב-45.97 שנ'. טסמה נמנה על הכשרונות הבולטים של האתלטיקה הישראלית והוא קבע הישג שמצרף אותו לפרויקט המקצוענות באתלטיקה הישראלית. במקום השלישי סיים אסמרה ניגוסה, מעמותת הצבי, שגם הוא קבע שיא אישי 29:47.70 דק'.
באליפות ישראל לגברים התקיימו 3 מקצים שכללו כ-70 רצים.

בין הנשים זכתה מאור טיורי, מהפ. אתלטי אורן השרון, שקבעה שיא אישי מצויין, ולראשונה ירדה מגבול 36 הדקות. מאור סיימה את הריצה בתוצאה 35:48.25 דק'. ההישג מהווה עבורה שיפור של 25.37 שנ'. מאור שהתה במחנה אימון בחו"ל וביצעה הכנה מיוחדת לאליפות זו, וכפי שניתן לראות התוצאה היא מצויינת. במקום השני סיימה מארי אליאס בתוצאה 36:57.59 דק', ובמקום השלישי סיימה מיגל אטיאס, ממכבי ת"א בתוצאת שיא אישי 37:43.80 דק'.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג