שיא חדש נקבע אתמול באיירונמן אוסטריה

אתמול (3.7) נערכה תחרות האיירונמן באוסטריה, בה מארינו וונהונאקר הבלגי ומארי בת’ אליס האמריקאית הפגינו "יכולות על" וסיימו עם תוצאות מדהימות, כאשר וונהונאקר אף שבר שיא עולמי. להלן תקציר התחרות וידיעה מעניינת על משתתף ישראלי שסיים את התחרות בכבוד גדול
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


אתמול (3.7) נערכה תחרות האיירונמן באוסטריה, בה מארינו וונהונאקר הבלגי ומארי בת' אליס האמריקאית הפגינו "יכולות על" וסיימו עם תוצאות מדהימות, כאשר וונהונאקר אף שבר שיא עולמי. להלן תקציר התחרות וידיעה מעניינת על משתתף ישראלי שסיים את התחרות בכבוד גדול

מאת:תמר ברניס


תחרות האיירונמן באוסטריה, מתקיימת מידי שנה בסוף השבוע הראשון של חודש יולי. התחרות עצמה מתקיימת כ-4 ק"מ ממרכז העיר קלגנפורט, באתר הנופש הסמוך לאגם וורטר. התחרות באוסטריה הינה אחת מן הפופולאריות ביותר בעולם וכל שנה כ-2500 טריאתלטים מרחבי העולם מגיעים במיוחד להשתתף באירוע מיוחד זה.


אגם וורטר

צילום: Johann Jaritz



האזור מאופיין במזג אוויר הפכפך בתקופה זו של העונה
, כאשר הטמפרטורות ביום התחרות נעות לרוב בין 22 ל- 26 מעלות צלסיוס, לפעמים מלוות בשמש ולעיתים אף בגשם. טמפרטורת המים ביולי היא כ-25 מעלות.

בתחרות אתמול, מארינו וונהונאקר קבע שיא מדהים של 7:45:58, כאשר שבר ב-4 דקות את השיא הקודם שעמד על 7:50:27, השייך ללוק ואן לידר. וונהונאקר, הבלגי בן ה-35, הוא מנצח האיירונמן זאת השנה השישית ברציפות. שנה שעברה הוא "פספס" את השיא רק ב-98 שניות. השנה, התנאים הסביבתיים היו לטובת המתחרים (24 מעלות צלסיוס, מעט מעונן, מעט מאוד רוחות) וגם מצבו הנפשי הרגוע של וונהונאקר בימים האחרונים, היה אולי סימן לבאות. את המשחה הוא סיים 30 שניות מהר יותר משנה שעברה, בזמן של 46:49. המעבר לאופניים הייתה חלקה במיוחד והוא סיים את הרכיבה בזמן מדהים של 4:15:37 (התוצאה השלישית המהירה ביותר באיירונמן עד היום). את ריצת המרתון סיים בזמן יוצא מן הכלל גם כן – 2:39:24. שני לוונהומאקר הגיע מיכאל וייס האוסטרי, ה"פייבוריט" העיקרי להתמודד מול וונהומאקר, בזמן של 7:57:39. מרקו אלברט מאסטוניה, הגיע שלישי בזמן של 8:08:17 שעות.


2500 טריאתלטים מרחבי העולם מגיעים במיוחד להשתתף באירוע מיוחד זה
צילום: Deborah Carson


שיא נוסף נשבר בידי מארי בת' אליס האמריקאית בת ה-34, אשר לא רק ניצחה בנשים עם זמן של 8:43:34, אלא גם קבעה בזאת שיא עולמי למתחרה איירונמן בפעם הראשונה. הדיווחים מספרים כי מארי בת' אליס, לעומת וונהונאקר המנוסה והרגוע, הגיעה לקגנפורט לחוצה, כיאה למתחרה באיירונמן בפעם הראשונה. למרות זאת, כבר מההתחלה מארי הובילה את התחרות וסיימה בכבוד, כאשר היא מותירה מאחוריה מתחרות לא פחות מדהימות – אריקה קסומור ההונגרית, שסיימה שנייה בזמן של 8:51:34 ודיאנה ריסלייר הגרמניה אשר סיימה שלישית עם זמן של 8:53:34.

גם לישראלים היה ייצוג מכובד בתחרות. 36 גברים ו-9 נשים יצאו מהארץ בכדי להשתתף בתחרות. גווין קאנינג הישראלי בן ה-38, אף סיים עם תוצאה יוצאת מהכלל, כאשר ירד מה-10 שעות וקבע זמן מדהים של 9:54:48 שעות. את קו הסיום הוא חצה עטוף בדגל ישראל. כבוד.


 תמר ברניס- רצה, רוכבת ובעיקר רוכבת ורצה, [email protected]



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג