שבת של אופניים בעיר הפועלים

חיפה- עיר הפועלים הנצחית זכתה לארח אתמול שני אירועי אופניים מוצלחים ונדירים. הראשון, מרוץ אופני הרים בין לאומי, אשר נערך בבוקר שמשי, על חורבותיו של מסלול אליפות אירופה בנחל אזוב
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


חיפה- עיר הפועלים הנצחית זכתה לארח אתמול שני אירועי אופניים מוצלחים ונדירים. הראשון, מרוץ אופני הרים בין לאומי, אשר נערך בבוקר שמשי, על חורבותיו של מסלול אליפות אירופה בנחל אזוב

מאת:אילן גולדמן


האירוע השני היה במפגש, עם האייקון האגדי אנטולי "טל" ליליאן, מאמן האופניים של גלגלי העץ חיפה והפועל באר שבע , אשר נפצע אנושות בתאונת דרכים לפני כעשר שנים והפסיק לאמן מאז. לצערי, שני האירועים התרחשו בו זמנית, דבר נדיר בחיפה העצלה שלי. על כן, נאלצתי לנדוד בין שדות הסרפדים הירוקים של אזוב לבתי הקפה הרועשים של קניון קסטרא. את סיפור המפגש עם אנטולי אביא בנפרד.

 

המרוץ הבינלאומי

כבר עם הגעתי למתחם המרוץ יכולתי להרגיש את האווירה הרצינית של מרוץ בין לאומי באוויר. שלומי חיימי, רוכב ההרים המצטיין, מתחמם על הטריינר כשלצידו מתיאס רופ השוויצרי וסבסטיאן סזראוסנר הגרמני. רוכבים אירופים גרומים מתרוצצים לכל עבר, לבושים במדי נבחרות לאומיות, חולצות אליפות מדינה טרי-קולוריות ומדי קבוצות מקצועניות.

 


שלומי חיימי ומתיאס רופ בחימום
צילום: אילן גולדמן

 



אווירת אליפות אירופה מתעופפת לה באוויר וכל זה שוב מתרחש מתחת לבית שלי.
אחרי בוק קצר שעשיתי לשלומי חיימי וחבורתו, פגשתי את אליעד דניאל מתרוצץ על אופניו. אלוף המרתון עוד היה חבול נפוח ומצולק מהצרות שהתרחשו עליו "בבור", עייף ממרוץ מגידו הבין לאומי אשר נערך יום האתמול במשמר העמק. אבל לא אחד כמו דניאל יוותר על ההזדמנות לצאת לעוד יום עמוס קרבות.

לכיוון המסלול עליתי טרם הזינוק והנה רוכב יווני מתוסכל נלחם באוזן שבורה על אופני ספשלייזד יקרים. "אולי חימום על טריינר באמת עדיף," התחלתי לחשוב. שניות ספורות לאחר מכן המחוטט היווני כבר התחמם במרץ.

 


"רוכב יווני מתוסכל נלחם באוזן שבורה"
צילום: אילן גולדמן

נציגינו הכחולים לבנים נלחמו במרץ לאורך כל המרוץ. כל הכבוד לכם חברים וזה מכל הלב. מהלך מספר הקפות שלומי חיימי אף דורג במקום ה-3 המכובד למשך מספר הקפות אך צנח ל-7. כולם נתנו מה שיש במסלול המאתגר. עודד דנון חרק שיניים למקום ה-21 , עידן שפירא למקום ה-23, דרור פקץ' הנמרץ אל ה – 26 , איתי בירנבוים עם-29 , נועם סטרשנוב ל- 32 מכובד, ואליעד דניאל הפצוע בכאב רב ל-38.

 


שלומי חיימי סיים שביעי בחיפה
צילום:  תום ויוסי צלמים

 ענבר רונן ונוגה כורם התחרו ביניהן על המקום השלישי. רונן הובילה תחילה, עד אשר התפנצ'רה לה לפתע ונתפסה ע"י כורם ששעטה אל עבר מקום ה- 3 סופר מכובד. רונן סיימה במקום ה- 4 כללי כשהן מקדימות אלופות מדינה אירופיות.
כולם תפקדו לא רע, ארגון המרוץ היה מדויק ויעיל, הכול באמת דפק כמו שעון וסה"כ הכול באמת היה טוב. מלבד מה שלא.

 


דרור פקץ' סיים 18 במרוץ מגידו ו- 26 בחיפה
צילום:  תום ויוסי צלמים

שלושה דברים צרמו לעין וצבטו קצת את הלב במרוץ.
א. כמות הרוכבים הזרים אשר זינקו למקצי העילית עלתה משמעותית על כמות הרוכבים המקומיים.
7 גלדיאטורים ישראלים מול 38 רוכבים זרים בעילית הגברים.
4 דיוות ישראליות מקסימות מול 5 אורחות.

 


נגה כורם סיימה רביעית במגידו ושלישית בחיפה
צילום:  תום ויוסי צלמים

הייתי אומר שזה עוד מצב לא רע. אחרי הכול היה זה מרוץ בין לאומי ויש להודות על כמות הזרים המבורכת. מרוץ מסוג זה נחשב לסיזיפי, קשה ולא אטרקטיבי למי שאינו חלק מהקצפת התחרותית בארץ.

ב. כמות המזנקים הכללית במקצי העילית הייתה זעומה והזכירה לי תחרות מתנ"ס בקיבוץ הזוי אי שם בגדה, יותר מאשר מרוץ בין-לאומי בעיר גדולה .
45 מזנקים בעילית גברים.
9 מזנקות בקטגורית העילית נשים.
13 מזנקים במקצה הנוער גברים.
3 מזנקות במקצה הנוער בנות.

 


ענבר רונן סיימה שנייה במגידו ורביעית בחיפה


לשם השוואה: שוויץ הקטנה והירוקה, מדינה עם כמות אוכלוסין דומה לישראל (7.5 מיליון) מחזיקה 17 רוכבים בתוך רשימת של 200 הרוכבים המובילים בעולם. מעניין כמה רוכבים יאכלסו קו זינוק שוויצרי מקומי ?

ג. איפה הקהל כשהחברה זקוקים לו ?

למרוץ הגעתי עם חברתי. " איפה עומד הקהל," היא שאלה עם הגענו. "ממי… זה הקהל," הייתה תשובתי בעוד אני מצביע על גדי, אילן, גל ועוד "שלושה" שלא זיהיתי.

זהו שזה לא ממש מצחיק, זה עצוב.
אני תושב העיר חיפה ולמיטב ידיעתי עיריית חיפה נתנה יד בהפקת האירוע. שלטי חוצות לא נראו בעיר טרם המרוץ, לוחות המודעות שממו להם, הרדיו שתק, והמקומונים בעטו כרגיל (רק כדור-רגל). אף אחד בעיר לא טרח לבטל את ההזמנה במסעדת אבו-יוסף לטובת המרוץ הבין-לאומי ה-3. לא יודע מי אשם, זה גם לא ממש מעניין אותי, ובטוח שזה גם אינו מעניין אף אחד אחר. אחרת הוא היה מגיע לא?

השורה התחתונה: אין הפנינג-אין צופים. כשאין צופים-אין חשיפה. כשאין חשיפה- אין ספונסרים. כשאין ספונסרים-אין ספורטאים. כשאין ספורטאים- אין ספורט.
וכאן נשאלת השאלה, האם אנחנו בדרך להיעלמותו של ענף הקרוס קאונטרי בישראל ?

לשם השוואה: מרוץ כפר סבא אשר נערך במקביל ומשך אליו אלפי משתתפים בהפנינג עירוני של ריקודים, הופעות, מרוצים עממיים ומתחם מסחרי גדול של מיטב היבואנים ובעיקר אלפי צופים.

מלבד זאת היה מדהים ומקווה לעוד אירועים כאלו רק עם יותר. פשוט יותר…

כל המאמרים שלך אילן גולדמן במדור- מזרח תיכון חדש

אילן גולדמן
אלוף ישראל לשעבר באופני כביש בעל תואר במזרחונות ומייסד Road Rush sports המציע בין השאר שירותי ייעוץ לרכישת אופניים.


קישורים: אופניים, מרוץ אופניים, מרוץ



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג