שבת, טריאתלון לונדון היוקרתי

61 נשים ו- 66 גברים מהטובים בעולם יזנקו למים הקרים בלונדון ויתחרו במרחק האולימפי בתחרות סבב אליפות העולם בטריאתלון. התחרות השישית מבין שמונה של סבב זה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


61 נשים ו- 66 גברים מהטובים בעולם יזנקו למים הקרים בלונדון ויתחרו במרחק האולימפי בתחרות סבב אליפות העולם בטריאתלון. התחרות השישית מבין שמונה של סבב זה

מאת:ניר רייכמן


תחרות זו נחשבת לאחת התחרויות היוקרתיות ביותר, כיוון שהיא נערכת במסלול התחרות של המשחקים האולימפים לקראת 2012. המתחרים יזנקו לשחייה מפונטון לאגם יפיפה אשר נמצא בהייד פארק שבלב לונדון, ויבצעו 2 הקפות של 750 מ'. המים יהיו בין 16-18 מעלות ולכן יאושר שימוש חליפות. מסלול האופניים, הקפה בת 5 ק"מ. המסלול שטוח ורק מספר פניות לאורכו יתנו יתרון לרוכבים בעליי יכולת טכנית גבוהה יותר. על מסלול זה יחזרו האתלטים 8 פעמים. במסלול הריצה יעברו האתלטים 3 הקפות של 3.3 ק"מ, המסלול שטוח ומהיר מאוד.

הנשים ראשונות
המערכה תהיה פתוחה בהיעדרה של אמה מופאט האוסטרלית, שניצחה ב- 3 התחרויות האחרונות בסבב. מרבית העיניים יופנו לעבר אלופת העולם המקומית, הלן ג'נקינס, שתרצה לנצח בבית. ביחד איתה יעמדו על קו הזינוק, מועמדות נוספות לניצחון. המדורגת שנייה בסבב, אנדריאה יואיט הניו-זילנדית, שכבר ניצחה העונה בתחרות הסבב במדריד. דניאלה ריף השוויצרית, אלופת העולם עד גיל 23 הנוכחית, ואלופת העולם עד גיל 23 מ- 2007, ליסה נורדן משוודיה. השתיים האחרונות מתאמנות יחד, והפגינו יכולת נהדרת בתחרות בהמבורג לפני פחות מחודש.
 
בנוסף אליהן יזנקו ארבעת המקומות הראשונים מתחרות סבב גביע העולם, שנערכה בשבוע שעבר בהונגריה: קייט מקילרוי (ניו-זילנד), אירינה אביסובה (רוסיה), פליסיטי שיידי-ראיין וארין דאנשם (אוסטרליה). שמות בולטים נוספים: ניקולה ספיריג, אלופת אירופה הטרייה, וזו שניצחה בתחרות סבב גביע העולם באילת 2007. אליזבט' מיי, שהפתיעה באליפות אירופה כשזכתה במקום השני. ונסה פרננדז אשר ניצחה כבר בגיל 23 יותר תחרויות מכל אישה אחרת אי פעם, מחזיקת מדליית כסף אולמפית מבייג'ין ואלופת עולם ב- 2007, שחוזרת מפציעה.

הולי אביל, הבריטית הצעירה, היא היחידה שכבר בתחרות סבב גביע העולם הראשונה שלה עלתה על הפודיום. זו לא תהיה הפתעה אם גם הפעם היא תהיה שם. דמות מעניינת נוספת שתעמוד על קו הזינוק היא מגאלי די-מרקו מסמר, בת 38 משוויץ, מדליסטית הארד מאולימפיאדת סידני והאמא היחידה שתזנק לתחרות. היא נמצאת היום בכושר מצוין ולא תפתיע אף אחד אם תצליח להתברג בין המקומות הראשונים.



לונדון לא מחכה לו

חבייר גומז הספרדי, אלוף אירופה ואלוף העולם המכהן, ומי שנחשב לטריאתלט הטוב בעולם בשלוש שנים האחרונות, מגיע ללונדון. הוא גם היחידי שניצח השנה את הבריטי הצעיר והמבטיח, שניצח כבר 3 תחרויות בסבב השנה, אליסטר בראונלי. השנה הבריטי מוביל 1:3 במפגשים ביניהם, כולל ניצחון במגרשו הביתי של גומז, במדריד.

הספרדי רוצה להשיב אליו את הבכורה ולשם כך הוא צריך ניצחון. הבריטים רוצים ניצחון ביתי והם מגיעים עם נבחרת חזקה שכוללת גם את אלוף העולם לשעבר טים דון, אלוף אירופה לנוער, ואחיו של אליסטר, ג'ונתן בראונלי.

בתחרות זו משתתפים מרבית הטריאתלטים המובילים, 9 מתוך 10 המובילים בדירוג יהיו שם וכל אחד מהם יוכל להיות על אחת ממדרגות הפודיום. ג'רוד שומכר האמריקאי, שניצח בתחרות הסבב בהמבורג, קורטני אטקינסון האוסטרלי, שניצח בשתי תחרויות סבב גביע העולם בתחילת השנה, ברד קוהלפלדט, גם הוא מאוסטרליה, מנצח 5 תחרויות סבב גביע העולם. הרוסים הצעירים, פוליאנסקי וברוקאנקוב שהובילו את התחרות בשבוע שעבר, והצפרתים לורון וידל(מקום שלישי בהמבורג) ופרדריק בלברה, אלוף אירופה 3 פעמים.

טריאתלטים בולטים נוספים אשר יהיו שם: דניאל אונגר הגרמני, אלוף עולם מ- 2007. סבן רידרר משוויץ, מדליסט אולימפי מאתונה והיפני הירוקאצו טאיאמה שניצח בסבב גביע העולם באילת 2007. לתחרות משמעות רבה לקביעת הדירוג הסופי בסבב. כל אחד מהמתחרים רוצה ליצור לעצמו עמדה טובה יותר לקראת הגמר הגדול של אליפות העולם שיערך בעוד פחות מחודש באוסטרליה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג