שבוע שני לוואלטה – הכול מתחמם

הבעיה הכי קשה בוואלטה השנה היא ההתעלמות הכמעט מוחלטת של אמצעי התקשורת
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


הבעיה הכי קשה בוואלטה השנה היא ההתעלמות הכמעט מוחלטת של אמצעי התקשורת

מאת:אייבי גילת


אליפות ארה"ב הפתוחה בטניס, היורו באסקט, ומשחקי הליגות הבכירות באירופה בכדורגל הנערכות במקביל מעסיקות מאוד את אוהדי הספורט בכל העולם אבל הוואלטה השנה מצטיינת ברמה גבוהה מאוד, בדרמות לא מעטות, ובהמון אקשן.

האיש הדומיננטי ביותר כרגע בוואלטה הוא אלסנדרו וואלוורדה מקבוצת קייס דפרנייה החזקה שכרגע מוביל בדרוג הכללי. בסיום קטע מספר 13 בעליה לסיארה נבאדה הוא קפץ ובספרינט הסיום הגיע שלישי תוך שהוא מגדיל את הפער מיריביו העיקריים רוברט ג'סינג, איבן באסו, וסמואל סנצ'ז בעוד כמה שניות. כרגע המצב הוא שבין המקום הראשון לשישי מפרידות 2 דקות, כך שהכול עדיין פתוח. "הקבוצה שלי עשתה עבודה נהדרת. חשוב לי מאוד שאני יכול לסמוך על קבוצתי, הדבר נותן לי ביטחון." אמר וולוורדה.

כבר מההתחלה היה ברור שקטעי ההרים השנה בוואלטה יהיו מאוד דרמטיים. את הקטע ההררי הראשון, קטע מספר 8 עם פרופיל דמיוני מבחינת דרגת הקושי וסיום בעלייה ניצח לראשונה בוואלטה הנסיך האיטלקי דמיאנו קונגו מקבוצת לאמפרה, תוך שהוא מקדים חבורה של לוחמי עילית שברחה לפלוטון. הרוכב האיטלקי שמתכנן להגיע לאליפות העולם במנדריסו בשוויץ כקפטן הנבחרת האיטלקית הראה למנהל הקבוצה פרנקו בלריני שהוא נמצא בכושר מצוין ושהוא מוכן ומזומן.

בסוף הקטע ה-8 מוצא את עצמו קאדל אוונס הרוכב האוסטרלי לובש את החולצה הזהובה של המוביל בדרוג הכללי המצטבר. את הקטע ה-9 ההררי מנצח הרוכב הספרדי גוסטבו סזאר מהקבוצה קסקובאו גלסיה מדרג נמוך יותר כשהוא מצטרף לקבוצת בריחה שברחה לפלוטון כבר אחרי 3 ק"מ ונשאר מקדימה כל הדרך עד לניצחון. אלסנדרו וולוורדה במאוץ לסיום מגיע שני, מקדים את חבורת הפייבוריטים, ולובש את החולצה הזהובה שתי שניות לפני אוונס. אכן דרך טובה לחזור הביתה.

הקטע ה-10 בוואלטה מוצא חבורה של 19 רוכבים בקבוצת הבריחה מקדימה כאשר בסופו של דבר בספרינט הסיום מנצח סיימון ג'רנס הרוכב האוסטרלי מקבוצת סרבלו את ריידר הייזדל הקנדי המגיע שני. מעניין לציין שאלכסנדר וינוקורוב הקזחי שחזר מהשעיה מגיע רביעי, וכן שלמנצח ג'רנס יש ניצחון בכל אחד משלושת הגרנד טורים.

הקטע ה-11 בוואלטה מוצא סוף סוף את טיילר פאראר המאיץ המצטיין של קבוצת גארמין סליפסטרים מנצח קטע בגרנד טור כאשר הוא מקדים את פיליפ ג'ילבר רוכב הקלאסיקות הבלגי המצטיין.

הרוכבים היו מאוד צריכים את יום המנוחה לפני שלושה שלבים הרריים שניצבו בפניהם. הקטע ה-12 בוואלטה הסתיים בעלייה לפסגת הוולפיק. ריידר הייזדל הרוכב הקנדי בתצוגת שיא מצליח להגיע לפני דויד גרסיה מקבוצת קסקובאו גלסיה. זה היה הניצחון הראשון של רוכב קנדי בוואלטה, "זה היה קשה. אתה אף פעם לא יודע מה יהיה אחרי יום מנוחה" אמר הייזדל בהתרגשות אחרי המרוץ.

אבל הדרמה העיקרית התרחשה בין חבורת הפייבוריטים לדרוג הכללי המצטבר. בהתקפה של רוברט חסינג ההולנדי מקבוצת ראבובנק יחד עם המטפס המצטיין איזקיל מוסקרה תקפו השניים את חבורת החוד והורידו את הפער במספר שניות. וולוורדה ממשיך להחזיק בחולצה הזהובה. אלכסנדר וינוקורוב משלם את המחיר של "ההשתוללות" שלו יומיים לפני ופורש מהוואלטה. קשה מאוד לחזור ולהתחרות ברמות הגבוהות הללו של גרנד טורים אחרי עונש של השעיה שנתיים מתחרויות.

הדרמה ה- 13
הקטע אולי הדרמטי ביותר עד כה היה הקטע קטע מספר 13 שהסתיים בעליה להרי סיארה נבאדה. דויד מונקוטייה הרוכב הצרפתי של קבוצת קופידיס נתן אולי את אחת התצוגות המדהימות שנראו בשנים האחרונות ומנצח את הקטע ולוקח את החולצה של מלך ההרים ממש כפי שעשה בשנה שעברה. מבחינת הדרוג הכללי המצטבר חלו מהפכים ושינויים. קאדל אוונס שנראה היה טוב עד כה קיבל פנצ'ר בגלגל האחורי בעליה לפסגת המונצ'יל. החלפת הגלגל אחורי על ידי המכונאים של רכב הביניים הנייטרלי נמשכה נצח במונחים של מרוצי אופניים כמעט דקה.

אוונס המתוסכל ניסה לרדוף אחרי חבורת הרוכבים המדורגים הבכירים אבל לשווא. בתום הקטע הוא ירד למקום החמישי כאשר בינו לבין המקום הראשון מפרידות למעלה מדקה וחצי. קשה מאוד לראות מצב שבו אוונס חוזר לעמדת איום על הפודיום אלא אם יקרה משהו קיצוני והכול בגלל פנצ'ר קטן במקום הכי לא מתאים. אוונס נשמע מאוד מתוסכל באתר האינטרנט שלו אחרי הקטע במיוחד כלפי המכונאים ואנשי התקשורת שהפריעו לדבריו לרכב הקבוצה להביא לו אופניים חלופיות, "זה לא מגיע לי אחרי כל מה שעברתי כדי להגיע לפה," אמר. אכן עצוב. הרבה מאוד תקוות וחלומות התנפצו בהרי סיארה נבאדה. תום בונן ואוסקר פריירה אלוף העולם הלכו הביתה. סמואל סנצ'ז האלוף האולימפי מבייג'ין שבנה את כל התוכנית השנתית שלו על הוואלטה נראה היה רע מאוד בתחילת העלייה אבל הצליח להתגבר על הקשיים ולמזער נזקים.

הדרמה שמספקים קטעי ההרים השנה בוואלטה היא פשוט מדהימה. בכל יום נשברים שיאים חדשים. כאשר הפערים בין 10 הרוכבים הראשונים בדרוג הכללי המצטבר הם כל כך קטנים הרוכבים היו צריכים בקטע מספר 14 שהסתיים בעליה להר פנדרה לתת 110% מיכולתם. ואיזה סיום של קטע זה היה.

מקבוצת הבריחה המקורית נותר דמיאנו קונגו מקבוצת למפרה שהוא מומחה בסוג כזה של טופוגרפיה. 15 ק"מ לסיום כאשר הרכבת של קבוצת ליקוויגאס שורפת את המסלול והפער יורד במהירות החליט קונגו לקחת את העניינים לידיים וללכת כל הדרך לבד. מדהים היה לראות את הרוכב האיטלקי שניצח בשנת 2004 את הג'ירו מנצח קטע הררי שני בוואלטה השנה. בעליה לפנדרה ראינו בפעם הראשונה השנה את אלסנדרו וואלוורדה הרוכב המוביל בחולצה הזהובה בקשיים. 8 הק"מ של העלייה הקטלנית הזו עם השיפועים החדים ושינויי הקצב הכריחו את כל המועמדים הבכירים לעבוד קשה.

איזקל מוסקרה נותן עוד הופעה מרשימה ועולה למקום החמישי על חשבונו של אוונס המתדרדר למקום השישי. סמי סנצ'ז נותן שואו ועולה למקום השלישי בדרוג הכללי. וואלוורדה מצליח בקרב הישרדות מדהים למזער נזקים ולהגדיל את הפער מחסינג בעוד 4 שניות יקרות מפז. איבן באסו יורד למקום הרביעי.

כאשר נשארו עוד 7 קטעים עד למדריד שמתוכם 2 קטעים הררים אבל הפסגות הן יחסית רחוקות מקו הסיום הופך מרוץ הנגד שעון בטולדו של 28 ק"מ אולי למפתח של הוואלטה כולה. עם הפערים הכול כך קטנים ועם אירועים בלתי צפויים כמו התקלה של אוונס הכול יכול עדיין לקרות בוואלטה הזו. מה שמבטיח לנו הצופים חווית סתווית בלתי רגילה לפני אליפות העולם.

הדרוג הכללי המצטבר אחרי שלב מספר 14:
1) אלסנדרו וולוורדה ( ספרד ) קבוצת קייס ד'פרנייה
2) רוברט חסינג ( הולנד ) קבוצת ראבובנק
3) סמואל סנצ'ז ( ספרד ) קבוצת אוזקיטאל – אוזקדי
4) איבן באסו ( איטליה ) קבוצת ליקוויגאס
5) איזקל מוסקרה ( ספרד ) קבוצת קסקובאו – גליסיה
6) קאדל אוונס ( אוסטרליה ) קבוצת סיילנס – לוטו
7) יואכים רודריגז ( ספרד ) קבוצת קייס ד'פרנייה
8) פאולו טיראלונגו ( איטליה ) קבוצת למפרה
9) חואן חוזה קובו ( ספרד ) קבוצת פוג'י סרבטו
10)  קוין דה ווירט ( בלגיה ) קבוצת קוויק סטפ 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

אתם שאלתם, אנחנו עונים: הפיזיותרפיסט עופר צחר בפרק מיוחד עם שאלות הגולשים
אתם שאלתם, אנחנו עונים: הפיזיותרפיסט עופר צחר בפרק מיוחד עם שאלות הגולשים
40:29
מרוץ חדרה 26.4.2024 | הוידאו הרשמי
מרוץ חדרה 26.4.2024 | הוידאו הרשמי
01:40
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
03:16
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27