רצים לחיים

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:רני בקר



יום הזיכרון לזכר מורדי גטו וורשה במעמד נשיאי מדינת ישראל והרפובליקה הפולנית.

פרוייקט ה"ריצה לחיים" הוא יוזמה של רוני בן-מוחה, אתלט וותיק ורץ למרחקים ארוכים, מתאם פרוייקטים בינלאומיים בחברת מרמנת ושל רפאל ווכנה, סטודנט פולני/נוצרי לפסיכולוגיה באוניברסיטת וורשה בפולין.

הרעיון העיקרי של הפרוייקט הוא להביא להגברת מודעות של תקופת ומאורעות השואה בדרך ייחודית וחינוכית, כל זאת על אדמת פולין ובאמונה שפולין וישראל חולקים ביניהם לא רק עבר משותף … אלא גם עתיד מבטיח …




רוני בן מוחה

כוונתם של האתלטים מישראל ומפולין היא שהריצה תהווה סמל ליחסים המיוחדים הקיימים בין יהודים לנוצרים וכן בין מדינת ישראל לרפובליקה הפולנית. בנוסף, סטודנטים מישראל, פולין וממדינות רבות אחרות ייקחו חלק בריצה וילוו את רפאל ורוני בקטעים שונים של המסלול (בעיקר בחלקיו האחרונים), קבוצה אחת מסיימת ואחרת מתחילה וחוזר חלילה כ"במרוץ שליחים". מסגרת ייחודית זו תקרב בין צעירים יהודים מישראל, צעירים מפולין, צעירים מכל הדתות ומשאר פינות העולם, בלי כל קשר לדת ו/או מוצא.

הקשר בין רפאל לרוני מיוחד מכמה היבטים אך סמלי בעיקר מההיבט של ההבדל בין הגילים (24 – 44). זהו קשר המגשר על מרחק, דתות, רקע ומסורת שונים וחשיבותו עולה במיוחד גם כשניתן להראות שאפשר לגשר בקלות יחסית בין דורות.

המטרה של קיום הריצה מלבד המתואר לעיל, היא להיות יריית הפתיחה של אירועי יום הזיכרון ה – 60 לזכר מורדי גטו וורשה. הריצה תתחיל מוקדם לפנות בוקר של יום רביעי ותסתיים בצהרי היום מיד עם תחילתם של אירועי יום הזיכרון ובמעמד של נשיאי המדינות ושאר מכובדים מישראל ופולין.

הריצה תתחיל בפתחו של מחנה ההשמדה – טרבלינקה ועד לוורשה מקום בו ניצבת המצבה לזכרם של לוחמי גטו וורשה ואזור הטקסים של יום הזיכרון.

מסלול הריצה יהיה לאורך של כ – 95 ק"מ (כל אחד מהרצים ירוץ 60 ק"מ בחפיפה ולבד) ויעקוב אחר המסלול שעשתה הרכבת ועליה היהודים שהובלו למחנה ההשמדה. לאורכו של מסלול הריצה יצטרפו לרוני ולרפאל בקטעים שונים קבוצות של משלחות שיגיעו מכל רחבי העולם וירוצו איתם קטעים של המסלול.




רוני בן מוחה




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג