רכיבת אופניים בטוחה ביום הכיפורים

רכיבה על אופניים הינה ספורט פופולרי במיוחד ביום הכיפורים, שיחל בסוף השבוע הקרוב. רכיבה נחשבת לבטוחה יחסית מבחינת שמירה על הגוף מפני פציעות. אבל בכדי להבטיח זאת יש לנקוט במספר צעדים, שרלוונטיים במיוחד ביום כיפור
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


רכיבה על אופניים הינה ספורט פופולרי במיוחד ביום הכיפורים, שיחל בסוף השבוע הקרוב. רכיבה נחשבת לבטוחה יחסית מבחינת שמירה על הגוף מפני פציעות. אבל בכדי להבטיח זאת יש לנקוט במספר צעדים, שרלוונטיים במיוחד ביום כיפור

מאת:חן מיכאל


רכיבת אופניים הינה אחד מענפי הספורט הארוביים הנפוצים והבריאים ביותר, זאת כיוון שהזעזוע למערכת השלד הינו מינימאלי, בניגוד לריצה למשל. עם זאת, טכניקת רכיבה לא נכונה ו/או חוסר הקפדה על כללי הבטיחות הבסיסיים הינם בעלי פוטנציאל לנזק בריאותי ופציעות. להלן מס' טיפים לכיוון נכון של האופניים ורכיבה בטוחה:


צילום: רון שלף


1. באופן כללי, מומלץ לרכוב בשבילי אופניים או בדרכים צדדיות. ברכיבה על כביש, מומלץ להקפיד על כבישים בעלי שוליים רחבים ויציאה לרכיבה בשעות בהן התנועה דלילה. גם ביום הכיפורים- כאשר הכבישים הריקים מתמלאים בילדים והולכי רגל, עדיף לנסוע בצדי הדרכים ובכך למנוע תאונות ופציעות כתוצאה מהתנגשות.

2. חשוב לבדוק כי אמצעי הרכיבה לילדים יציבים ובעלי מנגנון בלימה.

3. גם ביום כיפור יש להצטייד בציוד בטיחותי כמחזירי אור ופנסים ולקשור היטב את שרוכי הנעלים אם ישנם כאלה, כדי למנוע אפשרות של פרימה והסתבכות בגלגלים.

4. גובה המושב הוא אחד הפרמטרים החשובים ביותר לרכיבה נכונה. מושב נמוך יגרום לכפיפה רבה מדי של הברך, עומס רב ואפשרות לנזק מצטבר במפרק הברך (כגון שחיקת סחוס ונזק באזור עצם הפיקה). מושב גבוה מדי יגרום לתנועת אגן מצד לצד, חיכוך יתר באזור עצם הזנב ופוטנציאל לכאבי גב תחתון. רק כאשר הדוושה במצב תחתון (שעה 6) וקיימת זווית כפיפה של 15-20 מעלות במפרק הברך- אפשר לצאת לדרך.

5. מרחק המושב מהכידון מיקומו האופקי של המושב (קדימה ואחורה) קובע את יכולת העברת הכוח אל הדוושות ואת נוחות הרכיבה. מושב רחוק יקשה על פעולת הדיווש וייצור קשת גדולה בגו. לעומת זאת, מושב קרוב מדי ייצור כפיפת יתר בברך ופוטנציאל לנזק במפרק הברך. כיוון נכון יהיה כאשר הדוושות מקבילות לקרקע (שעה 3,9), הברך נמצאת בדיוק מעל נקודת הלחיצה על הדוושה. במצב זה, ניתן לדמיין קו אנכי היורד מקצה הברך אל כריות כף הרגל.

6. גובה הכידון יקבע את נוחות הרכיבה ומידת הקשת בגו. כיוון נכון הינו מעט מעל גובה המושב, כאשר נוצרת זווית של 90 מעלות בין הזרועות לגו. במצב זה הגו לא יהיה כפוף מדי ולא ישר לגמרי.

7. והטיפ החשוב ביותר- לא לוותר בשום פנים ואופן על חבישת קסדה ושתיית מים, לילדים ולמי שאינו צם ויוצא לרכיבה.

8. יש לזכור כי רכיבה על אופניים הינה פעילות אירובית הגורמת לתחושת צמא. על כן מומלץ לרוכבי האופניים הצמים לא לבצע רכיבות ארוכות מדי או בתנאי מזג אוויר חמים מדי, על מנת למנוע התייבשות.

צום מועיל ושנה טובה בטוחה ובריאה.

חן מיכאל – מדריכת ספינינג בכירה ב- GO-ACTIVE

הכתבה פורסמה לראשונה בערב יום כיפורים 2010
———————————————————————————————————-


מדריך לכוונון אופני הכביש



הרגליים עושות את כל ההבדל ברכיבה



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג