רכיבה על סוסים – קופצים לראווה

ענף קפיצות הראווה הוא ספורט אולימפי. בקפיצות הראווה, נבחנים הסוס והרוכב, ביכולתם המשותפת לעבור מסלול מכשולים (לרוב בזמן מוקצב). קושי המבחן נקבע על ידי מתכנן מסלולים שהוסמך לכך, המציב את המכשולים במרחקים ובזויות שונים האחד מהשני. ומסתבר שבישראל, יש לנו כמה חברה שיודעים לעשות את זה ממש טוב
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


ענף קפיצות הראווה הוא ספורט אולימפי. בקפיצות הראווה, נבחנים הסוס והרוכב, ביכולתם המשותפת לעבור מסלול מכשולים (לרוב בזמן מוקצב). קושי המבחן נקבע על ידי מתכנן מסלולים שהוסמך לכך, המציב את המכשולים במרחקים ובזויות שונים האחד מהשני. ומסתבר שבישראל, יש לנו כמה חברה שיודעים לעשות את זה ממש טוב

מאת:ההתאחדות לרכיבה על סוסים


מהו ענף קפיצות הראווה?


המכשולים הינם מסוגים שונים – מאונכים, רחבים, מדורגים ומשולבים.
צורת המכשול (גובהו ורחבו) מחייבת גישה שונה במהירות קרקע שונה, ובכך נבחנים הצמד, הרוכב והסוס, ביכולתם להתאים את תנועתם בקצב ובראייה נכונה של המכשולים על מנת לעבור את המסלול ללא טעויות. גובה המכשולים בתחרויות בינלאומיות ובאולימפיאדה מגיע עד 1.60 מ'.


כל הפלה של המכשול, אי ציות של הסוס לעבור את המכשול ו/או סטייה של הסוס מהמסלול גוררים נקודות חובה של הצמד, ולעיתים אף פסילה של המקצה וביחד עם הזמן הנמדד, קובעים את תוצאת הצמד והמיקום שלהם במקצה. ענף הקפיצות הוא ענף מעניין מאוד לצופים, עם סיבובי גמר נגד השעון בין מתחרים שווי-יכולת. המדינות המובילות בענף זה הן מדינות אירופה המערבית, ובעיקר גרמניה, הולנד, שוויץ ואירלנד, וכן ברזיל וארה"ב.


צילום: samysambo

ישראלים קופצים

בישראל רוכבים בענף זה כ-700 ספורטאים, תחת חסותה של ההתאחדות. הרוכבים מתחרים בכ-30 תחרויות רשמיות במהלך השנה, בגבהים שונים בין 80 ס"מ ל-1.40 מ'. לישראל מספר רוכבים אשר מתחרים באופן קבוע באירופה (כמעט בכל סוף שבוע), בינהם: אלעד יניב, אדוארד דה רוטשילד, גבריאלה סאליק, סוניה פינקל, דן קרמר ועוד. כאשר המטרה היא כמובן, ייצוג ישראל במשחקים האולימפיים.

הישגים בולטים של רוכבינו מסוף השבוע האחרון:

אלעד יניב – מקום 2 במקצה Grand Prix בתחרות Gera בגרמניה עם סוסו ליברטי. אלעד בן 33, חיי ומתאמן בגרמניה מגיל צעיר, משפחתו גרה בארץ בבצרה.

אדוארד דה רוטשילד – מקום 3 במקצה ספיד גובה 1.45 מטר בתחרות CSI5* Chantilly בצרפת עם סוסו מוניאן. אדוארד בן 54, ברון מצאצאי משפחת רוטשילד, עלה לארץ לפני כשנה חיי ומתאמן בצרפת. 

 גבריאלה סאליק – סיימה מקצה Gran Prix בתחרות Gera בגרמניה עם 4 נקודות חובה בלבד. גבי בת 37, חיה בארה"ב, מרכז האימונים של גבי הוא בגרמניה משם יוצאת לתחרויות ברחבי אירופה.
אלו תוצאות מרשימות בכל קנה מידה, התחרות בה הופיע אדוארד דה רוטשילד שודרה ביורוספורט, זו תחרות 5* מהתחרויות הטובות בעולם והיו שם כל הרוכבים הטובים בעולם. תחרות GCT –   סדרה בה 300 אלף יורו פרס ראשון.שתי התחרויות מהוות הכנה לאולימפיאדת לונדון 2012



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג