רגע אולימפי: קפיצת המוות

במשחקי סיאול 1988 גרג לוגניס, הקופץ למים האגדי, התמודד עם פחד שמשתק כל בן תמותה: הפחד ממוות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

במשחקי סיאול 1988 גרג לוגניס, הקופץ למים האגדי, התמודד עם פחד שמשתק כל בן תמותה: הפחד ממוות

מאת:אבי פיס


ספורטאים גדולים מתמודדים עם פחד טוב מכולם. במשחקים האולימפיים בסיאול ב-1988 גרג לוגניס, הקופץ למים האמריקאי שזכה בשתי מדליות זהב (משלושה מטרים ומעשרה מטרים) במשחקי לוס אנג'לס ארבע שנים קודם, התמודד עם פחד שמשתק כל בן תמותה: הפחד ממוות. 


בסיבוב התשיעי של מוקדמות הקפיצה משלושה מטרים ראשו של לוגניס נחבט במקפצה. הוא צלל למים כמו אבן. אחרי שניות ארוכות של פאניקה בקהל הוא יצא מהבריכה לבד, נתפר במקום, והבטיח את המקום בגמר בשתי הקפיצות הבאות. למחרת לוגניס התגבר בגמר על "ביטחון מעורער" וזכה בזהב. 

אבל הגבורה האמיתית של לוגניס הגיעה שבוע אחר כך, בגמר הקפיצה מהמגדל (10 מטרים). בכניסה לסיבוב האחרון לוגניס פיגר ב-3 נקודות אחרי הסיני בן ה-14 שיואנג ני. הוא בחר לבצע קפיצה שמכונה "קפיצת המוות": 3.5 סלטות לאחור תוך נפילה במהירות של 110 קמ"ש לשעה. חמש שנים קודם, באדמונטון, קנדה, לוגניס היה על מדרגות המגדל באוניברסיאדה כשהקופץ הסובייטי סרגיי צ'אליבשווילי נפגע בראשו באותה קפיצה ומת במקום. בסיאול לוגניס הסתכל למוות בעיניים, וקפץ לעוד מדליית זהב.

ב-1995 לוגניס הוציא לאור אוטוביוגרפיה, Breaking the Surface, שבה התברר שהפחד ממוות היה נוכח בחייו גם לפני הקפיצות המצמיתות. כמה חודשים לפני משחקי סיאול לוגניס, אז עדיין הומוסקסואל בארון, התבשר שהוא נושא את נגיף האיידס. לוגניס שיתף רק את מאמנו ורופאו במידע, ואחרי פרסום הספר ספג ביקורת קשה על כך שסיכן לכאורה את שאר המתמודדים ובעיקר את רופא התחרות שטיפל בראשו. על פי הידע הרפואי כיום, ידוע שלוגניס לא סיכן את חיי הרופא.




כל הרגעים האולימפיים בשוונג – רגע אולימפי


יש לך רגע אולימפי אשר נחרט בזיכרונך, רוצה להצטרף לצוות הכותבים של המדור רגע אולימפי? – כנס לכאן


תמונת שער – גרג לוגניס (צילום: Alan Light )



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג