רגע אולימפי: הקפיצה המושלמת

בוב בימון קופץ ל-8.90 מטרים בגמר הקפיצה למרחק במשחקי מקסיקו סיטי 1968, ומגדיר מחדש את גבול היכולת האנושית
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בוב בימון קופץ ל-8.90 מטרים בגמר הקפיצה למרחק במשחקי מקסיקו סיטי 1968, ומגדיר מחדש את גבול היכולת האנושית

מאת:אבי פיס

בוב בימון לא הצליח להירדם בלילה שלפני גמר הקפיצה למרחק במשחקים האולימפיים במקסיקו סיטי. לא כל כך בגלל התחרות – בימון הגיע למשחקים כפייבוריט כבד בקפיצה למרחק, אחרי שניצח ב-22 מ-23 התחרויות בהן השתתף ב-1968; אלא יותר בגלל בעיות אחרות.

בימון איבד את המלגה שלו באוניברסיטת טקסס אל פאסו אחרי שהחרים תחרות נגד בריגהאם יאנג, אוניברסיטה מורמונית אולטרה שמרנית (רק לפני שנה הושעה שם סטודנט שקיבל מלגת כדורסל כי הוא קיים יחסי מין עם חברתו בניגוד לחוקי האוניברסיטה) שבאותה תקופה סירבה לא רק לקבל סטודנטים שחורים – אלא אפילו לארח אותם בקמפוס. בנוסף היו לבימון בעיות עם אשתו. "אז ירדתי לעיר", הוא סיפר, "ושתיתי שוט של טקילה. זה שחרר אותי לגמרי".

משוחרר מדאגות, בימון נרדם וקפץ למחרת 8.90 מטר: תוצאה שהמין האנושי היה אמור להגיע אליה רק בשנת 3018 לפי גרף ההתקדמות של שיא העולם בקפיצה למרחק מימי יוון העתיקה ועד משחקי מקסיקו סיטי.

דיק שאפ, עיתונאי הספורט האמריקאי האגדי, כינה את הקפיצה של בימון "הקפיצה המושלמת". שאפ, שנתן לספרו על בימון את אותו שם, גם הפריך את הסברה כי הקרדיט לשיא העולם המדהים מגיע יותר לתנאים הסביבתיים – גובה של 2,240 מטר ורוח גבית של 2.0 מטר לשנייה – ופחות לבימון. הוא פנה לפיזיקאי מאוניברסיטת קורנל כדי שינתח את הקפיצה. "התנאים האלו יכולים להסביר אולי 10 ס"מ", אמר לו הפיזיקאי; בימון שבר את השיא ב-55 ס"מ.

בוב בימון שובר את השיא העולמי במשחקים האולימפיים במקסיסקו – 1968


כל הרגעים האולימפיים בשוונג – רגע אולימפי


יש לך רגע אולימפי אשר נחרט בזיכרונך, רוצה להצטרף לצוות הכותבים של המדור רגע אולימפי? – כנס לכאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג