רגע אולימפי – אריק מוסמבני

אריק מוסמבני מגינאה המשוונית מנצח מקצה מוקדמות ראשון ב-100 חתירה באולימפיאדת סידני ספורטאי צמרת משקיעים חיים שלמים כדי להגיע מוכנים לאולימפיאדה. בשחייה, גם ניצחון במקצה פחות תחרותי מהווה מקור לכבוד. אריק מוסמבני מגינאה המשוונית עשה זאת בסידני 2000. אבל איך
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אריק מוסמבני מגינאה המשוונית מנצח מקצה מוקדמות ראשון ב-100 חתירה באולימפיאדת סידני

ספורטאי צמרת משקיעים חיים שלמים כדי להגיע מוכנים לאולימפיאדה. בשחייה, גם ניצחון במקצה פחות תחרותי מהווה מקור לכבוד. אריק מוסמבני מגינאה המשוונית עשה זאת בסידני 2000. אבל איך

מאת:חגי אשלגי


משחה ה- 100 מטרים חתירה באולימפיאדת סידני 2000 הביא למוקדמות שחייני ענק. הקרם דה-לה קרם של שחייני הספרינט בסגנון החתירה. ענקים כמו פיטר ואן דן הוגנבנד ההולנדי, אלכסנדר פופוב הרוסי, גארי הול ג'וניור האמריקאי, מייקל קלים האוסטרלי, ניל ווקר האמריקאי, רולנד סקומן הדרום אפריקאי, לארס פרולנדר השבדי וגם יואב ברוק הישראלי.

כל אלו ועוד התייצבו בבוקר ה- 19 בחודש ספטמבר 2000 על שפת הבריכה האולימפית בסידני בניסיון לשחות את דרכם לחצי הגמר.

במוקדמות שחייה, כאשר מספר השחיינים אינו מתחלק במדויק בין שמונת המסלולים, מקצה אחד או שניים מוזנקים עם פחות משמונה שחיינים. למקצה הראשון של קרב ענקי הספרינט באותו בוקר, התייצבו שלושה שחיינים – קארים בארה מניגריה, פארקוד אוריפוב מטג'יקיסטאן ואריק מוסמבני מגינאה המשוונית.

השלושה עלו לאדנים, התכופפו למקומות, ולפני שנשמע רחש נוסף, זינקו השחיינים מניגריה וטג'יקיסטאן למים בפסילה מפוארת. מוסבמני נותר להתנדנד על אדן הזינוק. התוצאה – אריק מוסמבני נותר בודד וגלמוד במקצה הראשון של 100 מטרים חתירה באולימפיאדת סידני.

את הזינוק הבא ביצע מוסמבני לבדו, באופן חוקי וללא פסילה ¬(למעט "קשירה" מעט רופפת של חוט בגד הים שלו), ויצא בשעטת חייו לחתור שתי בריכות כמיטב יכולתו. השדרנים האוסטרלים שהגיעו מוכנים לשדר קרבות בוקר בין טובי השחיינים בעולם, התמוגגו. "מהמקצה הראשון נגזלו הרבה מהתהילה והעניין עם הפסילה של בארה ואוריפול…", ליהגו השניים.

התמונות בסרטון, יחד עם השידור והפרשנות החיים של השדרנים האוסטרלים שהתפרעו בשידור ודחקו במוסמבני לשבור את השיא הלאומי של גינאה המשוונית ב-100 מטרים חתירה, שוות הרבה יותר מאלף מלים. צפו, ונסו להקשיב לשידור. ההנאה מובטחת.


מוסמבני כמובן ניצח במקצה, שבר את שיאו הלאומי וכמובן גם סיים את דרכו בתחרות כבר בשלב המוקדמות. כמה מקצים אחריו שחה גם יואב ברוק וסיים גם הוא את דרכו בשלב המוקדמות, כמו 55 שחיינים אחרים.

אריק מוסמבני זכה במקצה ובתהילת עולם. התשואות שהריע למוסמבני קהל השחייה האוסטרלי הידען שהגיע לראות את מוקדמות ה-100 מ' חתירה, והפרגון והעידוד המשועשעים של השדרנים האוסטרלים לשחיין האפריקאי שסיים את המשחה בכוחותיו האחרונים ושבר שיא לאומי קיקיוני, היוו הוכחה לנוכחותה של אותה "רוח אולימפית" חמקמקה, ולעתים משועשעת, גם בבריכה בסידני.

רגע אולימפי נדיר. לא להחמיץ. אגב, התוצאה של מוסמבני במשחה היתה 1:52 דקה.

תמונת שער – הכפר האולימפי בסידני (צילום Simon Clancy)

21.3.2012

יש לך רגע אולימפי אשר נחרט בזיכרונך? אתה מוזמן לכתוב לשוונג ולשלוח למייל – [email protected]

כל הרגעים האולימפיים בשוונג – רגע אולימפי


חגי אשלגיחגי אשלגי
שואף לתנועה



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג