רגעים בלתי נשכחים של הטור דה פראנס

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:אייבי גילת




למרוץ הגדול באמת, הגרנד טור של הגרנד טורים, הידוע גם בכינויו
LE GRAND BOUCLE, ומוכר לנו כטור דה פראנס היו רגעים שנכנסו
לתודעה הקולקטיבית כמשהו הרואי ובלתי נשכח.
אייבי גילת בחר כמה רגעים בהם נדמה שהשעון עמד מלכת

המבט

2001, קטע עשירי של הטור, קבוצתו של יאן אולריך הכתיבה קצב מטורף. לאנס ארמסטרונג החליט לבלף ולהראות לגרמנים שכאילו זה לא היום שלו ואין לו את זה ברגליים. התוצאה הייתה, שיאן וקבוצתו רכבו את עצמם לדעת אפילו עוד יותר קשה. ממש כאשר הקבוצה הגיעה למרגלות ALPE D’HEUZE עבר ארמסטרונג את יאן אולריך היגע והסתכל אליו באחרונה ממש לתוך עיניו. הוא עבר אותו בסערה בדרך לעוד ניצחון בשרשרת ניצחונותיו.







"המבט" של ארמסטרונג לאורליך שאומר אם אתה רוצה לנצח בוא איתי, אורליך לא הגיב…

הקאמבק הגדול בהיסטוריה

1989, 50 שניות הפרידו בין גרג למונד האמריקאי שהיה מדורג שני בדרוג הכללי המצטבר ובין הראשון לוראן פיניון הצרפתי. השלב האחרון היה מרוץ נגד השעון של 24 ק"מ אל תוך פאריס, כאשר הניצחון של הצרפתי, שזינק אחרון, היה נראה מונח בכיסו. גרג למונד ניסה את האירובאר, הציוד האווירודינמי החדש, תוך שהוא קובע תוצאה מדהימה. הוא מנצח את פיניון לפני האוהדים הצרפתיים וזוכה בטור דה פראנס עם ההפרש הקטן ביותר בכל הזמנים (8 שניות).






מותו של טום סימפסון על הר ונטו

1967, קטע מספר 13 בטור, הרוכב הכי מוכשר של בריטניה מוצא את מותו בעליה של הר ונטו. זה היה יום חם מאוד. הטיפוס הקשה יחד עם המאמצים הבלתי אנושיים הנדרשים מרוכבי הטור דה פראנס, מכריע את טום סימפסון. אבל לאחר מכן, כשבדקו את נסיבות מותו, התגלו בדמו של סימפסון חומרים אסורים מסוג אמפיטמינים ובעקבות כך, הטור דה פראנס השתנה לנצח.







ירידה לצורך עליה

2003, הקטע של הגאפ, ארמסטרונג דוהר בירידה שאחריו רוכב הספרדי ג'וזפה בלוקי. היה זה יום קיץ לוהט והאספלט רתח מתחת לגלגלי האופניים. באחת הפניות, כאשר בלוקי נתן את כל מה שיש לו, התפוצץ הגלגל הקדמי ובלוקי נפל בחוזקה על הכביש ושבר את האגן. ארמסטרונג המופתע, בהחלטה מהירה, עשה מעשה של רוכב סיקלו קרוס מקצועי ורץ בתוך השדה עם האופניים על גבו כדי לחזור למרוץ. הדבוקה בינתיים חיכתה לו אחרי העיקוף. זו הייתה דמונסטרציה ליכולת המדהימה של לאנס ארמסטרונג לקבל החלטות תוך כדי לחץ ולהגיב בזמן אמיתי. אלוף האלופים.





סיומה של שושלת

1996, קטע מספר 16, על הרי הפירנאים הרוכב ביארן ריס פשוט התעלל בחבריו הרוכבים ועשה בית ספר לאינטרוולים בעלייה. ביארן ריס עלה עם כל חבורת המטפסים כאשר בתוכם נמצא האלוף היוצא מיגל "ביג מיג" אינדוריאן, רישארד וירונק , לוראן דופו ואחרים. ביארן ריס הדני נמצא בסוף הפלוטון כדי לבדוק מי נמצא שם. פעמיים הוא נותן גז ובודק את היכולת של האחרים להיות אתו, ובפעם השלישית הוא טס תוך כדי שהוא משפיל את האלוף היוצא הרוכב הצרפתי אינדוריאן במגרש הביתי שלו, ומול אוהדיו הספרדים מגיע ראשון. מדהים. 10 שנים מאוחר יותר התברר שביארן ריס השתמש בחומרים אסורים.







ביארין ריס מדהים אבל עם סמים

הרגע הגדול של יאן אולריך

1997, רבים פקפקו ביכולות של יאן אולריך, שהגיע בשנת 1996 שני אחרי ביארן ריס. התשובה של יאן הצעיר בן ה-23 לא אחרה לבוא. הקטע ההררי הקשה שהתחיל בלושון לארקליס, בנסיכות אנדורה שבהרי הפירנאים. העלייה האחרונה של היום, אתר הסקי בארקליס. יאן בורח למטפסים מומחים כמו רישארד וירונק ומרקו פנטאני ומנצח את הקטע וגם לוקח את החולצה הצהובה. אוהדי הענף חשבו שזוהי תחילתה של שושלת חדשה אבל לא לקחו בחשבון את חזרתו לחיים של המלך לאנס ארמסטרונג.





הבריחה של פאנטאני

1998, יאן אולריך נמצא בחולצה הצהובה ומרקו פאנטני, המטפס האולטימטיבי, ידע שנותרו עוד שני קטעים הרריים שבהם הוא יכול לגלות יוזמה ולנצח את המרוץ. בקטע המוביל מהעיירה גרנובל ל- LES DEUX ALPES, מספר קילומטרים מהפסגה המיתולוגית של הגליביאר, פאנטני תקף וירד אחר כך לעמק, משם המשיך את כל הדרך עד לסיום. כאשר הגיע לסיום היו לו שבע דקות יתרון על אולריך ואת החולצה הצהובה הוא שמר עד לפאריס. זו אחת הפעמים הבודדות בתולדות הטור של הזמנים המודרניים, בהם מטפס מנצח את הטור דה פראנס תוך שהוא מדגים יכולת גבוהה של התקפה ואלתור תוך כדי מרוץ.





הנצחון של אנדי המפסטן באלפ דואז

1992, הקטע ההרואי של אלפ דואז. זהו קטע שובר רגליים במיוחד עם שלוש עליות מהדרגה הגבוהה ביותר H.C., כאשר בין היתר, הרוכבים עולים את הקול דה לה קרואה דה פר, את הגליביאר ולקינוח את אל'פ דואז. (אגב, בקטע זה פורש גרג למונד מהטור דה פראנס). אנדי המספסטן הרוכב האמריקאי נמצא בקבוצת בריחה מקדימה של חמישה רוכבים לפני הפלוטון. את העלייה לאלפ דואז הם מתחילים כולם יחד. לאט, לאט הם נושרים אחד אחרי השני ובסופו של דבר אנדי המפסטן לוחץ על הגז ובורח לרוכב האחרון שנשאר אתו. הוא מגיע ראשון בקטע היוקרתי ביותר בטור דה פראנס.

היום הארוך ביותר של פלויד לאנדיס

2006, הקטע ה-16 של הטור ב Toussuire. לאנדיס כנראה לא אכל מספיק, הוא איבד כמעט עשר דקות על יריביו וירד מהמקום הראשון למקום ה-11. ביום שלאחריו לאנדיס מיצר התקפה מיד עם העלייה הראשונה ובמשך 128 ק"מ עד לקו הסיום הוא דוהר אחוז דיבוק תוך תצוגה שלא מהעולם הזה. הוא מנצח את הקטע, חוזר להחזיק בחולצה הצהובה ומנצח את הטור דה פראנס רק כדי לגלות אחר כך שהשתמש בהורמון גדילה שהוא חומר אסור.





מותו של פאביו קאזרטלי

1995, באחת הירידות של הרי הפירנאים אחד הרוכבים הצעירים והמבטיחים של קבוצת מוטורולה, פאביו קאזרטלי, התרסק לתוך קוביית בטון בירידה מהקול דה פורטה ד'אספה במהירות של כמעט 90 קמ"ש. קאזרטלי מת בביה"ח וחבריו הרוכבים מקיימים מדי שנה אזכרה לזכרו בטור. מאז שונו כללי הרכיבה בטור דה פראנס וכיום הרוכבים המקצוענים חייבים לחבוש קסדה בכל שלבי המרוץ.

פרשת פסטיה

1998, נתפס אחד המעסים של הקבוצה הצרפתית FESTINA כשהוא בדרכו לתפוס מעבורת לדבלין, אירלנד. בכליו נמצאו בין היתר חומרים אסורים לשימוש כמו EPO, והורמון גדילה. אחרי הקטע התשיעי נערכו חיפושים בבתי מלון של קבוצות שלמות והתוצאה הייתה שקבוצת FESTINA סולקה בבושת פנים מהטור. הרוכבים מחו, התיישבו בהפגנתיות על הכביש וסרבו לרכב בטענה שזכויותיהם הבסיסיות כבני אדם נפגעו. עד לניצחונו של מרקו פאנטני בפאריס כמעט חצי מכמות הרוכבים הלכו הביתה והטור דה פראנס היה במשבר עמוק שהעיב על עצם קיומו.

אמסטרונג וההר

2004, קטע מספר 16 נגד שעון באל'פ דואז. ארמסטרונג יוצא אחרון להגן על החולצה הצהובה ולשבור את השיא של כל הזמנים עד אז. על 21 הפניות בנג"ש של ה-15.5 ק"מ באל'פ דואז נמצאים קרוב ל-750,000 אלף צופים. ארמסטרונג עבר את איבן באסו שיצא לפניו וקבע זמן שיא בטיפוס על ההר 39 דקות ו-41 שניות במהירות ממוצעת של 23.435 קמ"ש. פנומנלי. אחר כך, התברר שארמסטרונג קיבל ביום שלפני איומים על חייו. אולי בגלל זה הוא רכב כל כך מהר.









אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
03:16
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12