רגעים אולימפיים

150 ימים נותרו עד למשחקים האולימפיים בלונדון. גם עבור מי שאיננו מתגורר דרך קבע בבירת הממלכה המאוחדת, ניצני ורמזי המשחקים כבר נישאים ברוח החורפית. בשוונג התחלנו את הספירה לאחור ללונדון 2012 עם פרויקט מיוחד – זוכרים רגעים אולימפיים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

150 ימים נותרו עד למשחקים האולימפיים בלונדון. גם עבור מי שאיננו מתגורר דרך קבע בבירת הממלכה המאוחדת, ניצני ורמזי המשחקים כבר נישאים ברוח החורפית. בשוונג התחלנו את הספירה לאחור ללונדון 2012 עם פרויקט מיוחד – זוכרים רגעים אולימפיים

מאת:מערכת שוונג


ניחוחות אולימפיים באוויר



האצטדיון האולימפי בלונדון (צילום: BaldBoris )


במחנהו של יוסיין בולט כבר מדברים על רצינות יתר של האצן באימונים, ויש גם מי שמעז לזרוק לאוויר ספקולציות שכוללות את הספרות 9.4 שניות ב-100 מטר!

היילה גברסילאסי מסיים רביעי במרתון טוקיו במרחק של שלוש דקות מתוצאה שהייתה מבטיחה את בחירתו לנבחרת האתיופית למרתון האולימפי. האם העתיד האולימפי של הקיסר כבר מאחוריו?

באוסטרליה, דיוויד רודישה ואסבל קיפרופ פותחים עונה בצורה מרשימה עם תוצאות יפות במרחקים חצאים ממרחקי היעד שלהם – תחרויות שנועדו לחדד מהירות בסוף החורף

בעוד שבועיים וחצי, במבחנים האוסטרלים לנבחרת השחייה למשחקים האולימפיים, יעמדו למבחן ניסיונות הקאמבק של מיטב שחייני אוסטרליה – בראשם איאן ת'ורפ, ליבי טריקט ומייקל קלים

גולשי וגולשות הרוח הישראלים כבר נכנסים לישורת התחרות הסופית ביניהם לקראת הבחירות לנבחרת, בשעה שאלופת העולם לי קורזיץ מחלימה מניתוח.
המרתונים הגדולים של האביב בקרוב ייצאו לדרך, ועמם התקוות של בכירי בניה של קניה במרתון להימנות על הסגל האולימפי שכנראה יהיה האיכותי בהיסטוריה.

לפני כחודש ויותר כבר נבחר סגל המרתון האמריקאי ללונדון; רצים, רוכבי אופניים, טריאתלים, שחיינים, יוצאים מהחורף. מי עבר חורף טוב? מי יצא ממנו מוכן?

הספירה לאחור למשחקי לונדון נכנסה לשלב הרציני. יומני העבודה ותוכניות האימון של טובי ספורטאי העולם מסומנים בצבעים זוהרים בתקופה שבין סוף יולי לאמצע אוגוסט 2012. משחקי לונדון מהבהבים להם בחלומות בלילה ובאימונים המפרכים ביום. נותרו חמישה חודשים!

גם אנחנו בשוונג מתחילים לספור לאחור לקראת המשחקים, שמבטיחים להיות המרתקים בהיסטוריה.

ההיסטוריה האולימפית והרגעים האולימפיים


טקס הפתיחה של האולימפיאדה הראשונה – אתונה 1896 (צילום: Jonel)

לצד מעקב צמוד אחרי הבילד-אפ הספורטיבי למשחקי לונדון, החלטנו בשוונג לתת גם כבוד למסורת, לזיכרונות, לרגש המיוחד שמחבר אותנו כל-כך חזק למשחקים ולגיבורי העבר האולימפיים.

בפרויקט מיוחד – ראשוני ויחיד מסוגו בישראל – נביא לכם מדי יום רגע אולימפי אחד – עד תחילת המשחקים. שורה נכבדה של ספורטאים, מכורים לספורט, ידענים, כותבים, מומחים, ויוצאי אולימפיאדות, ישחזרו את זיכרונותיהם שרצופים רגעים אולימפיים.

בסדרת ענק, עתירת גיבורים וסיפורים אמיתיים שלא פעם עולים על כל דמיון, ננסה לבנות, חתיכה אחר חתיכה ורגע אחר רגע, פסיפס מרתק של רגעים אולימפיים.

ומתי מתחילים? היום!

הרגע האולימפי הראשון הוא של אברום בורג הנזכר במשחקים האולימפיים בטוקיו (1964) וברץ המרתון האגדי אבבה בקילה – האולימפיאדה הראשונה שלי

ולבסוף, הזמנה: אם גם לכם יושב בראש ובלב רגע אולימפי ששווה שחזור וזיכרון, אנחנו מזמינים אתכם לכתוב ולשלוח לנו את סיפור הרגע בפורמט הבא. רגעים נבחרים ואיכותיים ייכללו בפרויקט הרגע האולימפי.

מחכים לראותכם מדי יום. אל תחמיצו הזדמנות לחיות איתנו את הרגע.

כל הרגעים האולימפיים בשוונג – רגע אולימפי

29.2.2012

בתמונת הצד – מייסד המשחקים האולימפיים בעת המודרנית , הברון פייר דה קוברטן (צילום: מתוך George Grantham Bain collection )


יש לך רגע אולימפי אשר נחרט בזיכרונך, רוצה להצטרף לצוות הכותבים של המדור רגע אולימפי? – כנס לכאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג