קיפצ'וגה לאחר ההפסד הנדיר: "היה יום קשה בשבילי, אבל תמיד יש מחר"

גדול המרתוניסטים בכל הזמנים מודה אחרי שסיים רק במקום השישי במרתון בוסטון: "מקבל את זה שהיום לא היה היום להרים את הרף גבוה יותר". ומביט קדימה: "מתרגש לקראת מה שעתיד לבוא"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אליוד קיפצ'וגה | צילום: Desitlicheresguruweil, Wikimedia

925 ימים חלפו מאז ההפסד האחרון של אליוד קיפצ'וגה, במרתון לונדון 2020, ועד ההפסד המפתיע שלו אתמול (שני) במרתון בוסטון. גדול המרתוניסטים בכל הזמנים סיים רק במקום השישי בבוסטון, עם הזמן החלש שלו ביותר בקריירה, 2:09.23 שעות. זה בסך הכל המרתון השלישי, מתוך 18 מרוצים בהם השתתף, בו הוא לא מסיים על ראש הפודיום.

אין ספק כי מרתון בוסטון הוא שונה מהאחרים. העליות הרבות, מזג האוויר המקשה, וכמי שהתחרה בו בפעם הראשונה, קיפצ'וגה בן ה-38 פשוט לא עמד בקצב. הוא אמנם היה בדבוקה המובילה ואף הוביל אותה לפרקים עד לק"מ ה-31, אולם כבר בבריחה המשמעותית הראשונה הוא נותר מאחור, וסיים 3:29 דקות אחרי המנצח אוואנס צ'בט, שעשה זאת בפעם השנייה ברציפות. הניצחון אמנם קנייתי, אך לא של שיאן העולם והאלוף האולימפי.

"אני חי בשביל רגעים בהם אני זוכה לאתגר את הגבולות שלי", כתב קיפצ'וגה ברשתות החברתיות לאחר תום המרוץ: "זה אף פעם לא מובטח, זה אף פעם לא קל. היום היה יום קשה בשבילי. דחפתי את עצמי הכי חזק שיכולתי, אבל לפעמים, אנחנו חייבים לקבל את זה שהיום לא היה היום להרים את הרף לגובה רב יותר. אני רוצה לברך את המתחרים שלי ולהודות לכולם בבוסטון ובבית על התמיכה המדהימה שקיבלתי בענווה רבה. בספורט, לפעמים אתה מנצח ולפעמים אתה מפסיד ותמיד יש מחר להציב בו יעד חדש. מתרגש לקראת מה שעתיד לבוא".

הפרשנים כבר החלו לשאול, עוד תוך כדי המרוץ "האם אנחנו חוזים בתחילת הסוף של הגדול מכולם"? ובכן, תשובה לכך תגיע רק בהמשך השנה ובשנים הקרובות, אולם יש לזכור כי רק בספטמבר האחרון, לפני שבעה חודשים בסך הכל, הוא שבר את שיא העולם במסגרת מרתון ברלין עם 2:01:09 שעות. מרתון בוסטון הוא אתגר אחר, שונה מאלו שקיפצ'וגה צלח עד כה, ואל תתפלאו אם תראו אותו מנצח עוד מייג'ורים או אליפויות גדולות עוד השנה. לכל קריירה יש סוף, גם לזו של הגדול מכולם, אולם לפי התגובה שלו בסיום, לקיפצ'וגה עוד יש תכניות גדולות לעתיד.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג