קיטאני נבחרה לאתלטית השנה של "אימס"

הרצה הקנייתית, מארי קיטאני זכתה באחד התארים הנחשקים ביותר והנחשבים ביותר בעולם לריצת כביש. אתלטית השנה של "אימס"- איגוד המרתונים ומרוצי הכביש העולמי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


הרצה הקנייתית, מארי קיטאני זכתה באחד התארים הנחשקים ביותר והנחשבים ביותר בעולם לריצת כביש. אתלטית השנה של "אימס"- איגוד המרתונים ומרוצי הכביש העולמי

מאת:דפנה שב


הפרס בחסות "אסיקס" ו"אימס" הוענק לרצה המוכשרת במהלך טקס שקדם למירוץ ה-25 ק"מ בברלין שיערך היום, ב-9 במאי. הורסט מילדה, מנהל "אימס", העניק לרצה הקנייתית את הנעל הזהובה כפרס מאת ארגון המרתונים ומרוצי הכביש העולמי ובכך הפך את קיטאני לרצה הקנייתית הראשונה שמקבלת את הפרס מאז שנת 2001.


קיטני עם שיא העולם אותו תנסה לשבור, מימין: פול קוסאגי וגילברט קיראווה

למארי בת העשרים ושמונה בלבד, היתה שנה יוצאת דופן בה שברה את שיאה האישי ב-10 ק"מ וקבעה 32:09 באליפות בבנגלאור בחודש מאי. לאחר מכן זכתה בחצי מרתון עם תוצאה של 1:07 שהפכה אותה לרצה השביעית המהירה בכל הזמנים בחצי-מרתון. אותה ריצת חצי מרתון באליפות בליל העניקה לה כרטיס כניסה לאליפות העולם בחצי מרתון בבירמינגהם שם קבעה 1:06:36 ושברה את שיא המסלול של התחרות כשהיא רחוקה 7 שניות משיא העולם. בנוסף זכתה במדליית זהב במסגרת התחרות הקבוצתית עם הקבוצה הקנייתית. את כל השגיה קבעה מארי שנה ושלושה חודשים בלבד מאז הולדת בנה-ג'ארד.

הפרס לאתלט המצטיין של השנה נוסד ב"אימס" בשנת 1992. ארגון "אימס" אחראי כיום על כ-300 מרוצי כביש בכ-90 מדינות. הירוקי קואזה, הנשיא העולמי של "אימס" אמר: "זהו עונג גדול מאד עבורי להעניק את הפרס למארי על הישגיה המשמעותיים. למארי היתה שנה מצויינת והיא הוכיחה שהיא אתלטית ברמה הגבוהה ביותר,לכן זה מתבקש שהכישרון של מארי יוכר על ידי הפרס הזה".

מארי קיטאני הגיבה לאחר קבלת התואר: זו הרגשה נהדרת להיות מכובדת בצורה הזו, ולהצטרף לרשימה מרשימה של אתלטים מצויינים ומעוררי השראה עבורי,זה בהחלט מאד מיוחד. אני רוצה להודות ל"אימס" ולאסיקס ולכל המעורבים בכך. אני שמחה להיות בברלין ולקחת חלק במירוץ ביום ראשון."

מירוץ 25 ק"מ בברלין, 9 במאי 2010

יותר מעשרת אלפים רצים צפויים להשתתף במהדורה ה-30 של המירוץ ל25 ק"מ בברלין. באותו ארוע יערך מקצה ל-10 ק"מ ומירוץ שליחים של 5ק"מ כפול 5. בנוסף יתקיים גם מירוץ לילדים. המיוחד במירוץ "ביג 25" הוא הסיום באצטדיון האולימפי, והריצה על המסלול הכחול שלו בו התקיימה אליפות העולם בקיץ שעבר. במירוץ ביום ראשון מלבד הרצה הקנייתית מארי קיטאני, יתחרו עוד שני אתלטים מקנייה:פול קוסגאי וגילברט קיראווה. שלושת הקנייתים יתחרו של שבירת שיא המסלול ושיא העולם למרחק 25 ק"מ.

אם אכן תצליח מארי לשבור את שיא העולם ביום ראשון בברלין, תהיה זו הפעם הראשונה שאשה מטביעה את חותמה במירוץ. עד כה נשברו במירוץ שיאי עולם על-ידי גברים: 1993,1997,2001, 2004.

התמונות באדיבות: Victah Sailer / photorun.net



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג