קונטדור מנצח את פריז-ניס 2010

"זהו אחד המרוצים המלהיבים שראיתי," כותב יאיר בן עמי על מרוץ פריז-ניס, אשר סיפק דרמות והפתעות לכול אורכו. בסיום מנצח הרוכב הספרדי אלברטו קונטדור כשהוא משאיר אחריו את וולורדה ולואיס סנצ’ז
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


"זהו אחד המרוצים המלהיבים שראיתי," כותב יאיר בן עמי על מרוץ פריז-ניס, אשר סיפק דרמות והפתעות לכול אורכו. בסיום מנצח הרוכב הספרדי אלברטו קונטדור כשהוא משאיר אחריו את וולורדה ולואיס סנצ'ז

מאת:יאיר בן עמי


את מהדורת 2010 של פריז ניס אסכם כאחד ממרוצי הקטעים המלהיבים שראיתי ואת הקטע האחרון של המרוץ אסכם גם כאחד המלהיבים שראיתי בחיי. אלברטו קונטאדור הוא ספורטאי מלהיב שמאז ראיתיו לראשונה לא השתעממתי לראותו ולו במרוץ אחד בו השתתף. אתמול הוא התאים לקלישאה "ההגנה הטובה ביותר היא התקפה" ודומה כי זהו מנהגו תמיד. גם אתמול היה זה קונטאדור שתקף, בעלייה האחרונה של המרוץ, וכשנותרו כעשרים ק"מ לסיום, למרות שכל שהיה זקוק לו כדי לנצח בפעם השנייה במרוץ אל השמש היה להגיע לקו הסיום עם מתחריו.

המנצח בקטע היה גם המנצח בקטגוריית ההרים, אמיל מוינאר הצרפתי מקבוצת קופידיס, שהקדים במאוץ לקו הסיום את תומא ווקלר הצרפתי מקבוצת ביביבוקס טלקום שאף הוא מהרוכבים המלהיבים של הדבוקה. השניים היו בבריחה בחלק גדול של הקטע אתמול והצליחו לשמור על ההובלה ולהגיע ראשונים לסיום. חבורת החוד הגיעה לקו הסיום 3 שניות מאוחר יותר כשאלחנדרו ולוורדה שוב לוקח את שאריות הבונוס והפעם של המקום השלישי ומסיים את פריז-ניס במקום השני ובפער של 11 שניות מהחולצה הצהובה שבפעם השנייה תחזור עם קונטאדור לספרד.

עבור ולוורדה הייתה זו הפעם השנייה שהוא מסיים את מרוץ פריז-ניס וגם הפעם השנייה שהוא מסיים שני בדירוג הסופי. בפעם הקודמת הוא היה סגנו של בובי ג'וליש האמריקאי. אז ניצח ולוורדה בקטע האחרון וסיים בפער של 10 שניות מהחולצה הצהובה.

שאלת המרוץ, מבחינתו של קונטאדור וקבוצתו, היא האם יש מקום לזינוק של לואיס לאון סאנצ'ז לאותו מרוץ יחד עם ולוורדה. כששני רוכבים ברמה הזו מסיימים במקומות 2-3 במרוץ קטעים זה מעיד על חוסר הקרבה או במילים אחרות שני מובילים באותה הקבוצה.

לפני הזינוק אמר ולוורדה כי הוא הגיע לסייע לסאנצ'ז לשמור על התואר אבל היה ברור כי הוא בכושר טוב מזה של סאנצ'ז ולמרות שאיני מעורה בנבכי הקבוצה ברור שמישהו היה צריך לעשות את המהלך או נכון יותר המהלכים שיקרעו אותו או את קונטאדור לטובת חברו לקבוצה וזה לא קרה אלא באנמיות אומללה וחסרת כל סיכוי לערער על יתרונו של קונטאדור.

העונה של קונטדור (?)
נכון לחודש מרץ 2010 מציג קונטאדור המשכיות לשלוש השנים הקודמות. הוא רוכב שאינו מסתפק בניצחונות במרוצים הגדולים והחשובים ביותר אלא שהוא מתחרה לכל אורך העונה, עושה כל שביכולתו לנצח בכל מרוץ אליו הוא מזנק ורוכב מהסוג הזה לא ראינו כבר שנים. קונטאדור אינו מחזיר למרוצי האופניים את הרומנטיקה משום שתמיד היו רוכבים התקפיים שהביאו את הצבע והיופי בזכות התקפות מלהיבות, אבל הוא מחזיר את הרומנטיקה של רוכבי העל שלא ראינו כבר שנים.

איני זוכר מנצח טור דה פראנס ושאר הגרנד טורים הגדולים כמו מרוצי קטעים קצרים שתמיד מחפש את ההתקפה על פני ההגנה מאז מרקו פאנטני שמעט להשתתף במרוצים ואם אני חייב לנבור בזכרוני הרי שהאחרון היה לא אחר מהגדול מכולם- אדי מרקס.

קונטאדור ניצח כבר שני מרוצי קטעים השנה ואנו רק בחודש השני של עונת האופניים ובמילא עוד לא ראינו קונטאדור ולו קצה קצהו של מה שהביא מרקס למרוצים הקלאסיים. בחיפוש מהיר שעשיתי מצאתי בסך הכול שישה מרוצים חד יומיים אליהם זינק קונטאדור ושניים מהם היו במשחקים האולימפיים בבייג'ין בהם לא סיים את מרוץ הכביש וסיים מקום אחד נמוך מהמדליות בנגד השעון.

דור חדש של רוכבים
לצד קונטאדור צומח דור של רוכבים מוכשרים ואת חלקם ראינו בשבוע האחרון וכנראה שזהו דור חדש של רוכבים שמאמצים את ההתקפה ולא את ההגנה בדיוק כמו קונטאדור.

פטר סאגן שניצח בשני קטעים, וכמעט בכל קטע התמודד על הניצחון, איבד אתמול כמעט שלוש דקות וירד מהמקום השמיני למקום ה- 17 בסיום, אך הוא ייזכר כאחד הרוכבים המדהימים של המרוץ ואחד מעמודי הטווח של עתיד הענף. דווקא חברו לקבוצת ליקוויגאס, רומן קרויזגר, מנצח קטגוריית הרוכב הצעיר (החולצה הלבנה) מאכזב בסגנון הרכיבה שלו והעובדה שסיים במקום הרביעי (לאחר שדורג שלישי ערב הסיום) מעידה על התנהלותו. במהלך הקטע האחרון נשלח סאגן הצעיר לקטוף נקודות בונוס כדי שקרויזגר ישמור את מקומו על הפודיום אך לאון לואיס סאנצ'ז גם יצא לאותו מאוץ ובזכות הנקודות שאסף עלה למקום השלישי ממנו הדיח את קרויזגר. בסיכומו של המרוץ יכולים מנהלי ליקוויגאס להיות מרוצים ממקבץ הניצחונות בקטעים, קטגוריית הנקודות והרוכב הצעיר.

האלוף האולימפי, סמואל סאנצ'ז, גם הוא הפגין רכיבה הגנתית אבל זה הספיק לו לסיים במקום החמישי ואחד לפני הרוכב הוותיק ומהמעניינים של הדבוקה יאנס וויוט הותיק בן ה- 39, המבוגר ביום אחד מלאנס ארמגסטרונג (שאתמול סיים שביעי במרוץ ענק שנערך בקייפ ארגוס), הוא מהראויים ביותר להערכת אוהדי האופניים. פטר סאגן ורוכבים נוספים בדבוקה יכולים בקלות להיות הילדים שלו. במהלך המרוץ אמר וויוט, כנראה בצחוק (לא ראיתי את הראיון רק קראתי) כי אם יש חולצה לבנה לרוכב הצעיר צריכה להיות חולצה אפורה לרוכב הוותיק אז לדעתי החולצה של הרוכב הוותיק צריכה להיות בצבע הכי צעיר שיש ולא באפור.

גם את ניקולה רוש אני חייב להזכיר בסיכום המרוץ. הנער נושא על כתפיו את תהילת האבא ובכל זאת הוא מוכיח התקדמות עקבית משנה לשנה. רוש הצעיר סיים מקום אחד מחוץ לעשירייה הראשונה אך הוא סבל ביצוע גרוע של הפרולוג בו ניסה סגנון רכיבה שלא הכיר. אם היה מבצע את הפרולוג חצי דקה מהר יותר היה מסיים עמוק בעשירייה. מגיע לו גם כבוד על האומץ לבצע ניסיונות בתחרויות בהם הוא יודע שהוא מסוגל לסיים בשפיץ של הדירוג הסופי.

הערת סיום על רדיושאק. נכון שזו תחילת עונה ואין לנו אפשרות לנתח את הקבוצה אך אפשר וצריך לציין כי הופעת הקבוצה בפריז- ניס 2010 הייתה מתאימה לקבוצת דרג שני ולא לקבוצת על.

דירוג סופי פריז-ניס 2010:
1. אלברטו קונטאדור, ספרד אסטנה 28:35:35 שעות
2. אלחנדור ולוורדה, ספרד קאסיה דפרנה +11 שניות
3. לואיס לאון סאנצ'ז, ספרד קאסיה דפרנה +25 שניות
4. רומן קרויזגר, הרפובליקה הצ'כית ליקיגאס +26 שנית
5. סאנצ'ז סמואל, ספרד אוסקלטל אוסקדי +30 שניות
מלך ההרים- אמיל מוינאר, צרפת קופידיס
הנקודות – פטר סאגן, סלובקיה ליקיגאס דויאמו
הרוכב הצעיר- רומן קרויזגר, הרפובליקה הצ'כית ליקיגאס
דירוג קבוצתי- AG2R-LA MONDIALE

תמונת שער / McSmit



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
03:16
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12