קווים לדמותה של טריאתלטית העילית – מאמא ג'ינה

ג’ינה קרופורד הניו זילנדית חזרה מחופשת לידה רגועה יותר, שקולה יותר – וכנראה גם מהירה יותר. חלק ג’
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ג'ינה קרופורד הניו זילנדית חזרה מחופשת לידה רגועה יותר, שקולה יותר – וכנראה גם מהירה יותר. חלק ג'

מאת:הילה מימון


בזמן שמיגלי מסנר האולימפית ואשת הברזל המעוטרת בלה בייליס נמצאות בחופשת לידה, בענף הטריאתלון רצות שמועות על מטרת ההפסקה היזומה שלקחה המלכה הבלתי מעורערת, כריסי וולינגטון. ובינתיים, ג'ינה קרופורד הניו זילנדית חוזרת להתחרות.


קרופורד, בת להורים שהיגרו מדרום אפריקה, הייתה שחיינית תחרותית די מוצלחת בגילאים צעירים. בתקופת הנעורים איבדה עניין בענף והתמקדה בחיי חברה, מוסיקה וענפי ספורט שונים. בגיל 17, עם התחלת הלימודיים האקדמיים שלה, קרופורד הפסיקה לעסוק בספורט.

במשך שבע שנים הקדישה קרופורד את כל זמנה לתואר כפול במוסיקה ובפסיכולוגיה, בסופו הוציאה תעודת הוראה והחלה לעבוד במשרה מלאה כמורה למתמטיקה בבית ספר תיכון. אבל את הדרך לקריירה הנוכחית שלה החלה ג'ינה קרופורד לא במרחבי האקדמיה, אלא על מסילת ריצה בחדר כושר. 

הערות חוזרות ממתאמנים בחדר כושר על כך שהיא "צריכה להתאמן לקראת משהו" שלחו את קרופורד לטריאתלון, שנהיה ספורט פופולרי בניו זילנד בשנת 2004. הטריאתלון הראשון של קרופורד הורכב מ-200 מטר שחייה, 15 ק"מ רכיבה ו-2 ק"מ ריצה. היא סיימה שלישית בקבוצת הגיל שלה. הרכיבה נראתה לה אז ארוכה במיוחד, אבל ההפתעה מבחינתה הייתה ההנאה מקטע הריצה, שעודד אותה להירשם לסדרת מרוצי 5 ק"מ בהם שיפרה בעקביות את תוצאותיה. ללא הדרכה ועם רעב בלתי ניתן לסיפוק, התחרתה קרופורד בכל תחרות שאליה יכלה להירשם.

בשנת 2005 הגיע הניצחון הראשון של קרופורד בטריאתלון. זמן קצר אחר כך היא שכרה מאמן, הגדילה את נפח האימונים ל-10-15 שעות שבועיות, ועזבה את המשרה בתיכון על מנת להתרכז בשאיפות המקצועניות שלה (שמרה רק על עבודה במשרה חלקית ככנרת בתזמורת הסימפונית של כרייסטצ'רץ').
ב-2007, לאחר שנתיים בענף, קרופורד ניגשה לתחרות אשת הברזל הראשונה שלה, בה סיימה במקום החמישי. כעבור שנה נכנסה קרופורד למועדון היוקרתי של נשות הסאב 9 שעות במרחק הארוך, וסיימה במקום השמיני בהופעת בכורה באליפות העולם בקונה, הוואי.

הקריירה של קרופורד במרחק הארוך התאפיינה בגרף ביצועים לא יציב. טעויות בתזונה ביום תחרות, "ימי מחזור" באליפות עולם, מום מולד באחד ממסתמי הלב – כל אלה ייצרו לא מעט דרמות וסימני שאלה לגבי ההמשך. אבל למרות הספקות היו לקרופורד גם לא מעט הישגים מרשימים: בארבע שנים בענף היא רשמה שמונה ניצחונות, שלושה מהם בצ'אלנג' וואנאקה, ניו זילנד.

בשנת 2011 לקחה קרופורד הפסקה בשל הריון. בינואר, חצי שנה לאחר הולדת בנה הבכור בנג'י (בניתוח קיסרי, שדרש ממנה החלמה ארוכה יחסית וסבלנות בדרך חזרה לאימונים), היא הוסיפה תואר רביעי בוואנקה ותשיעי בקריירה. אולי אלה הפרופורציות שהשתנו בחייה, ואולי נוכחותו של בנג'י בקו הסיום, אבל זו הייתה התחרות הקלה ביותר שלה, אמר קרופורד, וכך גם ההתאוששות שלאחריה.

רגועה יותר, שקולה יותר, וכנראה גם מהירה יותר – אמא ג'ינה חוזרת להתחרות.

27.2.2012


כתבות קודמות בסדרה:
קווים לדמותה של טריאתלטית העילית – חלק א'
קווים לדמותה של טריאתלטית העילית חלק ב'
זקני השבט – חלק א'
זקני השבט – חלק ב'
זקני השבט חלק ג – שובו של הג'דאי


הילה מימוןהילה מימון
סטודנטית לפסיכולוגיה ביולגיה ותזונה מאמנת טריאתלון וטריאתלטית.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג