צרור עיצות לרוכב המתחיל

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:אייבי גילת




קניתם אופניים חדשות ואתם מתרגשים לקראת הרכיבה הראשונה עליהם, לפני שאתם מבצעים דאון היל בהרי ירושלים או רכיבה של 80 ק"מ כדאי לקרא את עשרת הדברות של אייבי גילת לרוכב המתחיל, זה עשוי לחסוך לא רק כסף







יצאתם מהחנות עם אופניים חדשות, החזה נפוח מגאווה, המוטיבציה וההתרגשות שלכם בשמיים, לפני שאתם עולים לרכיבה, להלן רשימה של כמה דברים בסיסיים שהם בבחינת חובה לכל רוכב ורוכבת מתחילים.

  • התלהבות – לקחת את התחביב החדש בסבבה ובפרופורציות הנכונות. להבין, שכמו בכל דבר חדש, מיומנות דורשת זמן. אתם תפגשו בזמן הקרוב עם רוכבים שיש להם יותר ניסיון מכם, אין מה לרוץ ולקצר תהליכים, גם אתם תגיעו לשם רק שזה ייקח טיפה זמן וסבלנות.
  • ציוד עזר – לא נעים להיתקע באמצע שומקום עם תקלה טכנית אבל זה גם לא נורא. מילוי הגלגלים בחומר ג'יפה נגד תקרים יעשה את העבודה. כדאי להצטייד בפנימית רזרבית, צרור מפתחות אלן, וחולץ שרשרת, וכן, כדאי לתרגל את הנושא של החלפת גלגל "על יבש" ליד הבית ולא כאשר אתם נמצא במרחק של קילומטרים רבים מהמכונית המשפחתית בחניון.
  • הנאה – פעמים רבות, אנשים לוקחים את הספורט החדש והמלהיב הזה של רכיבה על אופניים לכיוון מקצועי מדי ושוכחים פשוט ליהנות. רכיבה על אופניים זה לא עבודה. קודם כל, לא משלמים לכם על הרכיבה, להפך, אתם נדרשים להוציא לא מעט כסף. אז למה שלא תירגעו ותיהנו מהאוויר הנקי ומהנופים היפים. מדוע להכניס עוד גורם מלחיץ לחייכם? אתם קודם כל רוכבים על אופניים בשביל ההנאה.
  • הדרגתיות – ההתקדמות בהתחלה היא עצומה ומהירה ויש נטייה לזרום עם זה ולהשקיע בתחביב החדש הרבה יותר זמן ואנרגיה. כדאי להתקדם במנות קטנות ולהגדיל מינונים של זמן ומרחק לא יותר מ-10% בשבוע. קפיצות גדולות מדי עלולות להוביל לפציעה.
  • מסגרת – האדם הוא יצור חברתי, אז למה לצאת ולרכב לבד? לרכיבה הקבוצתית יש מספר יתרונות ברורים; היא גורמת לעניין, מפגישה בין אנשים, יוצרת הווי ומחויבות, שיחות לפני ובזמן הרכיבה, המדורה עם הקפה, הפיתה עם הלבנה המחכה בסוף המסלול ומהווה חוויה מעצבת. לעיתים אולי לא מתחשק, הלחץ בעבודה או חוסר בשינה במקרים כאלו לקבוצה יש משקל מכריע בהחלטה לצאת לאימון.
  • מסגרת – האדם הוא יצור חברתי, אז למה לצאת ולרכב לבד? לרכיבה הקבוצתית יש מספר יתרונות ברורים; היא גורמת לעניין, מפגישה בין אנשים, יוצרת הווי ומחויבות, שיחות לפני ובזמן הרכיבה, המדורה עם הקפה, הפיתה עם הלבנה המחכה בסוף המסלול ומהווה חוויה מעצבת. לעיתים אולי לא מתחשק, הלחץ בעבודה או חוסר בשינה במקרים כאלו לקבוצה יש משקל מכריע בהחלטה לצאת לאימון.
  • פרופורציה – לקיים עם בני המשפחה שיחה על השעות שאתם נעלמים עם הזריחה והשקיעה, כדאי שידעו כולם שאתם משקיעים בעצמכם כדי שתהיו אנשים טובים יותר גם עבורם, וגם לשמור על הדבר הקשה מכל, היחס ומינון נכון של משפחה, קריירה ותחביב.
  • אוכל, קדימה אוכל! – אנשים רבים מחליטים להתחיל לרכב בעקבות תהליך דיאטה והורדה במשקל, אך בפועל יוצא מכך, שההחלטה שהם מקבלים היא פשוט להפסיק לאכול תרתי משמע. אז דכאי שתדעו, גם המכונה הכי מודרנית בעולם איננה נוסעת על מים. חשוב מאוד לאכול נכון ולהתייעץ עם תזונאי אחרת פשוט זה פול גז בניוטרל.
  • בטיחות – קסדה על הראש – דבר חשוב מאין כמוהו. חשוב לא פחות, להישמע לחוקי התנועה ולזכור שאופניים הם כלי רכב דו גלגלי, ובתור שכזה רצוי מאוד להתאמן על הטכניקה של הרכיבה. לפני שנכנסים לשטח עם טופוגרפיה קשה כדאי פשוט לתרגל דרגות קושי הרבה יותר נמוכות. אפשר להיעזר במדריכים מקצועיים ובקורסים של חברות הנמצאות בשוק. כדי לטוס בירידות עם מדרגות סלע גבוהות צריך קודם כל לתרגל מדרגות פשוטות הרבה יותר.
  • הכסא – למצוא כסא מתאים זה סיפור בפני עצמו. לרוב, הסיבה היא חוסר התאמה של הרוכב לאופניים. שגיאה גסה היא לבחור בכיסא רך. בהתחלה הוא נוח וככל שהשעות נוקפות הוא פשוט הופך לסיוט אמיתי. כיסא טוב חייב להיות דווקא קשה ותומך את עצמות האגן.
  • בגדי הרכיבה והמקלחת שלפני – על אופניים רוכבים עם בגד מיוחד בעל פד. בשום פנים ואופן אל תרכבו על אופניים עם תחתונים. רצוי להתקלח גם לפני וגם אחרי הרכיבה כדי למנוע שפשופים באזור המפשעה.

עם "עשרת הדברות" החדשות הללו אתם יכולים לצעוד לעבר הארץ המובטחת. היא אכן מחכה לכם. תיהנו.

אייבי גילת
( M. ED ) בחינוך גופני
פרשן ויועץ לרוכבי אופניים



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג