צמד בר&קולטון

כבר מעל חצי שנה אני עוקב אחר הזוג המבטיח יואב בר ואילן קולטון. אף כתבתי עליהם בעיתון הארץ- "רוכבים אל הלא נודע". משהו בצמד הבלתי נפרד של עולם האופניים הישראלי פשוט שידר כי הם רוצים להצליח בכל מאודם ומוכנים לעשות ההקרבות הנדרשות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


כבר מעל חצי שנה אני עוקב אחר הזוג המבטיח יואב בר ואילן קולטון. אף כתבתי עליהם בעיתון הארץ- "רוכבים אל הלא נודע". משהו בצמד הבלתי נפרד של עולם האופניים הישראלי פשוט שידר כי הם רוצים להצליח בכל מאודם ומוכנים לעשות ההקרבות הנדרשות

מאת:אילן גולדמן


באותה תקופה (בה פרסמתי את הכתבה) כיוון התקדמותם של בר וקולטון באמת עוד לא היה נודע. אך בשבועות האחרונים הצמד הוכיח את כי הוא יודע היטב לאן הוא רוכב. יואב בר ניצח ב"טור דימונה" ואילן קולטון ניצח במרוץ "קריטריום בר-לב" ושלב בטור של דימונה.

השניים סיפקו את הסחורה ובגדול. עכשיו הצמד הלוהט מחממם את המנועים לקראת נסיעה לספרד (ביום ראשון 20 באפריל 2011). לפני הטיסה הספקנו לתפוס את אילן קולטון לשיחה על חיים והצלחות רגע לפני שהמטוס ממריא.

אילן מה השתנה מאז דיברנו לאחרונה לפני פתיחת העונה?
את האמת שהרבה דברים: אנחנו אמנם עדיין נוסעים על אופנינו אך בקרוב נעשה זאת בספרד. ואם בתחילת העונה שניניו היינו עוד רווקים, הרי שהזוגיות פורחת אצל שנינו ולא אחד עם השני. בתחילת העונה אלו היו אלה רק תקוות וציפיות. הדרך עוד לא הייתה ברורה לחלוטין. במהלך החודשים האחרונים, ובמיוחד בשבועות האחרונים לאור ההצלחות האחרונות, אנחנו מאושרים ומאמינים בדרכנו באמונה שלמה. אנחנו בטוחים כי נצליח יותר מתמיד.


אילן קולטון חוגג ניצחון בקריטריום בר לב
צילום: אייל דולין


מה התכנית של בר וקולטון בספרד?
הוזמנו על ידי קבוצה "סיסי וויגוס"  (CC VIGUS) הממוקמת בויגו שבספרד. בקבוצת הכדורגל המקומית שיחק חיים רביבו. אנחנו נוסעים כדי להתחרות ולעשות את קפיצת המדרגה הנוספת. אנחנו מתכננים לעשות כמה שיותר מרוצים חד יומיים וטורים. המטרה הסופית, היא לחזור לאליפות ישראל ביוני בכושר הגבוה ביותר, ולהמשיך את העבודה אשר התחלנו בשבועות האחרונים, כאשר אנו מקווים לראות עצמנו במדי הנבחרת, על קו הזינוק של אליפות אירופה לגילאי עד-23 באיטליה. אלו הולכים להיות חודשים קשים ואפילו מעט בודדים, במקום שאנו לא דוברים את שפתו ולא מכירים את תרבותו. אך אנו שמים את כל זה בצד לטובת ההצלחה האישית של שנינו. למרות שאני כבר רואה שיהיה קשה ללא בנות הזוג לצידנו.

כיצד השפיעו עליך התוצאות האחרונות (ניצחון השלב האחרון בטור דימונה וניצחון בקריטריום בר-לב) באופן אישי?
קודם כל אני מאושר יותר מתמיד. מסופק. סוף סוף רואים קבלות על שעות של רכיבה בגשם, ברד ועשרות הפעמים בהן טיפסנו את העלייה הקורעת לחרמון. אני משתדל לשמור על הרגליים בקרקע. השבוע יש לנו מרוץ בגן נר. כמובן  שבכל מרוץ נפתח דף חדש והעבודה הקשה לא נגמרת על קו הסיום או הזינוק.


אילן קולטון מימים ויואב בר עם הגביע וחולצת הניצחון ב"טור דימונה"
צילום: אייל דולין


אז כרגע מעבר לספורט ישנה גם הצלחה בחיים האישיים. כיצד זה מרגיש?
אני במקום האישי שבו אני רוצה להיות. לפעמים התקופות הפחות טובות היו האבן דרך לתקופות המוצלחות עד עכשיו. זה לא רק באופניים. אני מרגיש כי משהו השתנה אצלי. אני שמח מאוד במקום בו אני נמצא ולא רק ברגליים אלא בלב. למרות שלאחרונה עזבתי את קבוצת TACC ואני רוכב ללא קבוצה, אני מרגיש כי זה היה הצעד הנכון בשבילי מבחינה אישית. בנוסף לכך מצאתי גם בית חדש בדמותם של גל ואיריס נווה מסיגמא, אשר אימצו אותי לחיקם וקיבלו אותי בזרועות פתוחות. מחר אני עולה על אופניים חדשים של Scott שזו עוד סיבה בשבילי להתרגש. מחר אנחנו עולים לחרמון וזו תהיה הזדמנות מעולה לבדוק אותם.

וכיצד אתה מרגיש לגבי הצלחותיו של שותפך לדרך (יואב בר)?
אני מרגיש כי כל הצלחה שלו היא הצלחה שלי. אנחנו שם אחד בשביל השני בכל המצב ובעיקר מתי שרע. אנחנו משתדלים לזכור כי הכול יהיה בסדר ושאנחנו עושים דברים למען מטרה גדולה מאיתנו.

כאמור הצמד בר וקולטון ייצא לספרד בעוד כמספר ימים. מערכת שוונג תביא לכם מידי שבוע את חוויותיהם של הצמד הלוהט של עולם האופניים עם עדכוני שטח ממסלול המירוצים וחוויות אישיות של השניים.

בהצלחה!!!

אילן גולדמן
אילן גולדמן-עורך משנה אתר שוונג אלוף ישראל לשעבר באופני כביש וכיום רץ תחרותי

קישורים: אופניים, מרוץ אופניים



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג