ציון נגר במרתון ג'ילט תל-אביב- משימה בלתי אפשרית

 הכול התחיל בחודש ינואר האחרון במרתון טבריה. הוא הגיע למרוץ כמו בכל שנה, ללא יומרות וללא אמירות; רק בכדי לרוץ, כפי שהוא עושה תמיד. אולי הייתה זו כנרת, אולי אווירה, אך בהתבסס על עובדות: היו אלה רגליו המנוסות והשחומות אשר הביאו אותו לסיום, עם תוצאה של 2:53 שעות. כבר אז הוא ידע- כי בשבילו, שנה זו הולכת להיות שנת המרתונים הישראלית. על כן נרשם גם למרתון ירושלים ותל-אביב. על הדרך נולד לו אתגר: 3 מרתונים בפחות מ-9 שעות. השבוע, ביום שישי, יעמוד ציון נגר במקומו הטבעי על קדמת קו הזינוק של מרתון ג’ילט תל-אביב. צבעוני וססגוני כתמיד, ינסה ציון להשלים את אשר התחיל ולסגור מעגל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


 הכול התחיל בחודש ינואר האחרון במרתון טבריה. הוא הגיע למרוץ כמו בכל שנה, ללא יומרות וללא אמירות; רק בכדי לרוץ, כפי שהוא עושה תמיד. אולי הייתה זו כנרת, אולי אווירה, אך בהתבסס על עובדות: היו אלה רגליו המנוסות והשחומות אשר הביאו אותו לסיום, עם תוצאה של 2:53 שעות. כבר אז הוא ידע- כי בשבילו, שנה זו הולכת להיות שנת המרתונים הישראלית. על כן נרשם גם למרתון ירושלים ותל-אביב. על הדרך נולד לו אתגר: 3 מרתונים בפחות מ-9 שעות. השבוע, ביום שישי, יעמוד ציון נגר במקומו הטבעי על קדמת קו הזינוק של מרתון ג'ילט תל-אביב. צבעוני וססגוני כתמיד, ינסה ציון להשלים את אשר התחיל ולסגור מעגל

מאת:אילן גולדמן


למי שאינו מכיר רצוי כי ידע: ציון אינו ילד, כבר לא טירון. 60 מלאו לנער (הריצה הנצחי של ישראל) וליבו הומה. וכפי שנאמר כבר בעבר רק בנוסח שונה: "נוף הריצה הישראלי מבלי ציון נגר, כמוהו כיער קטוע עצים". תוצאותיו והישגיו חרוטים עמוק בספרי היסטורית הריצה והספורט של מדינת ישראל.

המרתון האחרון של ציון היה בבירת ישראל.
שם בגבעות, כשרוח קודש נושבת בגבו, קבע ציון תוצאה של 3:00 שעות. במרתון ג'ילט תל-אביב יהיה על הקטר הוותיק "להכניס הילוך" ולסיים בפחות מ-3:07 שעות. זוהי אינה משימה פשוטה ולמהמרים כדאי שתהיה קיבה חזקה.


על קו הסיום במרתון ווינור ירושלים- מרץ 2011


אלוף טרי

 רק לפני כשבועיים ימים, ביום שאחרי מרתון ירושלים, ציון לא התאפק ויצא להתבדר בריצה של 26 ק"מ. בשישי שעבר, בלהט ההכנות לתל אביב (אותן ציון אינו ממש עושה) ציון עוד הספיק לקטוף תואר בהקפת התבור. צעירים וחסונים הם עמדו מולו, אך על הקטר הגיל אינו עושה רושם. "ריצה היא סם החיים שלי", מספר לנו אלוף צה"ל הטרי בריצות שדה.


על קו הסיום של הקפת התבור- אפריל 2011


"מרתון בשבילי הוא כמו מרוץ 10 ק"מ"

הכנות מיוחדות למרתון הן לא "הקטע" שלו. "אני ישן טוב ושותה כוס מים לפני מרתון, זה הכול. בשבילי מרתון הוא בדיוק כמו עוד מרוץ ל- 10 ק"מ. אני בא מסיים, הולך וממשיך למרוץ הבא. האמת שאני בכלל לא יודע מה אעשה לאחר מרתון תל-אביב. לא ממש תכננתי," מספר הקטר.


על קו הסיום של מרתון טבריה- ינואר 2011


כשציון אינו מתרגש הכיצד אנחנו יכולים?

אך רצוי כי נבין: תוצאה של 9 שעות ב- 3 מרתונים איננה טריוויאלית לאדם בגילו של ציון כמוה כעשיית היסטוריה. הבה לא נשכח, 3 מרתונים בחמישה חודשים גם הם אינם דבר של מה בכך. ישנם בריות אשר לא ישלימו כמות זו בשלוש שנים ואף לא במהלך חיים שלמים.

"רון חולדאי, מכר ותיק"

בשביל ציון, מרתון תל אביב מלבד סגירת המעגל. זוהי הזדמנות להוקיר חבר ותיק. "רון חולדאי שירת איתי בבסיס חצור בימים שהיה מפקד טייסת. זה כבוד בשבילי להיות אורח במרתון של עירו תל-אביב" מספר נגר על ראש העיר המיתולוגי.

"בירה שחורה היא הסוד שלי"

כשביקשתי מציון לתת מעט מסודות התזונה שלו לקראת מרתון תל-אביב הופתעתי מעט. הקטר אינו אוכל בשר בקר. "מלבד עוף בשישי איני נוגע בבשר. הסוד הגדול שלי הוא הבירה השחורה. אני שותה אותה בכל הזדמנות. בבית ובבסיס, תמיד תמצא אצלי בירה שחורה" סיפר נגר.


אליפות ישראל במרוצי שדה- פברואר 2011


יהיו אשר יגידו כי משימתו של ציון במרתון תל-אביב היא קשה,
אולי בלתי אפשרית , אולי יומרנית. אך כל אחד אשר מכיר את הקטר יגיד לכם שזה עסק סגור. עתה נשאר לעמוד שם בקו הסיום ולראות את ציון מסיים. גם אם לא יעשה היסטוריה הרי שהוא כבר מזמן חלק ממנה.

אילן גולדמן– עורך משנה אתר שוונג
אלוף ישראל לשעבר באופני כביש בעל תואר במזרחונות ומייסד Road Rush sports המציע בין השאר שירותי ייעוץ לרכישת אופניים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג