פתיחת עונה טובה למעין פורמן

הקופצת לגובה עברה 1.83 מ’ בתחרות במולדובה: "כבר יש לי היכולת לעבור 1.90 מ’". יוחאי הלוי קבע 15.90 מ’ בקפיצה משולשת, ניקי פאלי ויתר על התחרות בגלל כאבים בברך
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הקופצת לגובה עברה 1.83 מ' בתחרות במולדובה: "כבר יש לי היכולת לעבור 1.90 מ'". יוחאי הלוי קבע 15.90 מ' בקפיצה משולשת, ניקי פאלי ויתר על התחרות בגלל כאבים בברך

מאת:אורן בוקשטיין- דובר איגוד האתלטיקה


הישג יפה לקופצת הגובה הישראלית מעין פורמן (מכבי חיפה), שעברה 1.83 מטר בתחרות במולדובה (התחרות השנייה שלה העונה) בסוף השבוע. "ב-1.86 מטר הייתי בטוחה שאני עוברת", אמרה פורמן, "אבל בסוף הרף נפל. אני מרגישה מצוין בשלב זה של העונה וחושבת שכבר יש לי היכולת לעבור 1.90 מטר. בכל מקרה אצטרך להגיע לפיק הראשון שלי בעוד כחודש, ועד אז אמשיך לעבוד קשה". התחרות הבאה של פורמן תהיה ב-28.1 בבורדו שבצרפת.


קופץ המשולשת יוחאי הלוי (מכבי ת"א) קפץ באותה תחרות במולדובה למרחק 15.90 מטר. גם עבור הלוי הייתה זו התחרות השנייה בלבד העונה. "אני מרגיש מצוין ובטוח שבתחרויות הבאות התוצאות יהיו טובות יותר", אמר הלוי, "אני לא מצפה להגיע קרוב לשיא שלי כבר בשלב זה". התחרות הבאה של הלוי תהיה ב-29.1 בברטיסלבה שבסלובקיה.

ניקי פאלי (מכבי חיפה), שנסע עם פורמן והלוי למולדובה, החליט בסופו של דבר לוותר על התחרות בגלל כאבים בברכו. "אנחנו מעדיפים שרופא קודם יבדוק את הברך לפני שאנחנו ממשיכים", אמר מאמנו אלברט פונגין, "לא רצינו לקחת סיכון מיותר". 

פאלי מתכנן להשתתף בשתי תחרויות בתחילת פברואר. הראשונה, גביע מוסקבה ב-1.2, היא תחרות מסורתית בה משתתפים מיטב הקופצים לגובה ברוסיה לצלילי מוסיקה אותה הם בוחרים. "עוד לא בחרנו את המוסיקה שניקי יקפוץ לצליליה", אמר פונגין, "אבל נבחר מוזיקה ישראלית שתייצג יפה את המדינה". ב-5.2 ישתתף פאלי בתחרות החורף במוסקבה.

הרץ דסטין אמרני (מכבי ת"א) השתתף בסוף השבוע בתחרות ניו באלאנס בניו יורק וקבע 1:53.00 דקות בריצת ה-800 מטר, אותה סיים במקום החמישי. אמרני פתח בקצב מצוין, אבל דעך בהמשך הריצה וסיים כשעל פניו ניכרת אכזבה.
הישגים נאים ליבגניה זבולוטני ודורית נאור

שיאנית ישראל ביידוי פטיש, יבגניה זבולוטני ממכבי ת"א פתחה את העונה אתמול (שני) עם הישג נאה בתחרות הזמנה בהדר יוסף. זבולוטני בת ה-27 הרחיקה את הפטיש מעבר ל-56 מטר ארבע פעמים וסיימה עם 56.90 מטר – מרחק שהיא עברה רק פעמיים ב-2011. "אני בכושר טוב", אמרה זבולוטני, "ומקווה השנה לעבור סופסוף את גבול ה-60 מטרים". בין הגברים קבע ויקטור זגינאיקו, בעלה של זבולוטני, גם הוא ממכבי ת"א, 60.74 מטר. שלומי בן-שושן הסתפק ב-50.46 מטר.

חברתה לאגודה של זבולוטני, דורית נאור, שיאנית ישראל בהטלת כידון, קבעה 43.48 מטר בתחרות. נאור קבעה את התוצאה, הרחוקה 2.02 מטר משיאה הישראלי, בהטלה השנייה שלה. בהטלה הרביעית קבעה נאור 43.62 מטר, ובסך הכל רשמה מקבץ איכותי בכל שש ההטלות הראשונות שלה העונה. באותה תחרות קבעה ילנה גילימוביץ' ממכבי ת"א 36.69 מטר.

את התחרות פתחו צעירי מכבי ת"א בקפיצה במוט. איתמר באסטקר, שיאן ישראל לגילאי 15 ובעל שיא אישי של 4.65 מטר אותו קבע בשנה שעברה, פתח את שנת 2012 עם 4.40 מטר, גובה אותו עבר בניסיון הראשון. באסטקר בן ה-16 ניסה לעבור 4.60 מטר ללא הצלחה. בתחרות המקבילה לבנות עברה אלינור מדלסי ממכבי ראשל"צ 3.00 מטר.


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג