פרנקל עם שיא ישראלי וגמר בקפיצה לגובה

שיאנית ישראל שיפרה ב-1 ס"מ את שיאה האישי והישראלי בתחרות חלקה, ללא פסילות, והפכה לישראלית הראשונה בהיסטוריה בגמר הקפיצה לגובה. פורמן ולנסקי סיימו את הופעתן באליפות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


שיאנית ישראל שיפרה ב-1 ס"מ את שיאה האישי והישראלי בתחרות
חלקה, ללא פסילות, והפכה לישראלית הראשונה בהיסטוריה בגמר הקפיצה לגובה.
פורמן ולנסקי סיימו את הופעתן באליפות

מאת:מערכת שוונג


דניאל פרנקל שתחגוג בעוד למעלה מחודש 23, נתנה הבוקר (שישי) הופעה מדהימה במוקדמות הקפיצה לגובה. היא התחילה עם 1.78 מ' ועברה בניסיון הראשון, כמו גם יריבתה הישראלית מעין פורמן. גם בגובה הבא, 1.83 מ' היא עשתה זאת ללא בעיה, לעומת פורמן שכשלה והייתה לראשונה שיצאה מהתחרות.



פרנקל שזוכה, כמו רבים מחבריה למשלחת בתמיכת פרויקט המקצוענות של שרת הספורט, ח"כ לימור לבנת, התקדמה באופן מרשים בזכות הפרויקט הזה, דבר שבא לידי ביטוי בתחרות היום. כשהרף עלה ל-1.87 מ', הקופצת ממכבי ת"א לא התבלבלה ועשתה זאת שוב בניסיון הראשון. גם בגובה של 1.90 מ', אותו עברה פעם אחת בלבד בקריירה, כשקבעה את שיאה הקודם באליפות ישראל, היא שוב עשתה זאת כמו הגדולות ובניסיון הראשון.

כשהרף עלה לרמה שמבדילה בין הבכירות באירופה לרמות שאחריהן – 1.92 מ', פרנקל הוכיחה ממה היא עשויה. היא אפילו לא נזקקה לניסיון התנסות, אלא עשתה זאת בפעם הראשונה. חודש פחות יום מאז שברה את השיא הישראלי של פורמן, פרנקל עשתה זאת שוב כשהעמידה את השיא הישראלי על 1.92 מ'. אחרי שעשתה היסטוריה כשהפכה לישראלית הראשונה שתשתתף במקצוע הזה באליפות אירופה, היא ממשיכה למחזר את ההיסטוריה כשהפכה לישראלית הראשונה בהיסטוריה שעולה לגמר בתחרות הקפיצה לגובה, תוך כדי שהיא מסיימת ראשונה בדירוג המוקדמות, יחד עם שמות כמו בלנקה ולאסיץ' ורות ביטייה מספרד. פרנקל גם הייתה הקופצת היחידה שעיגולים קישטו את כל הגבהים במוקדמות כסימן לכך שהייתה היחידה שקפצה בכל הגבהים ועברה את כולם בניסיון הראשון.  

פרנקל המאושרת אמרה מיד אחרי התחרות: "היה לי יום מעולה. ההכנה שעשיתי, בעיקר בזכות פרויקט המקצוענות של שרת הספורט שמאפשר לי להתרכז אך ורק באתלטיקה, הניבה פירות, לפחות במוקדמות בינתיים. אני צריכה קודם להתאושש מהיום הזה, לעשות זאת מהר ולהתחיל להתכונן לגמר בעוד יומיים". מאמנה של פרנקל, אנטולי שפרן: "היא הגיעה כל כך מוכנה לאליפות הזו שלא היה לי ספק שהיא תעשה את זה. היא עברה 1.92 מ' באימונים יותר מפעם אחת והגובה הזה לא הפחיד אותה. היא נתנה תחרות גדולה. לא כל יום רואים לוח תוצאות כל כך מלא וכל כך חלק".

אירינה לנסקי סיימה את דרכה באליפות אחרי שקבעה 13.41 שנ' במקצה הראשון של מוקדמות ה-100 מ' משוכות, סיימה במקום החמישי במקצה וה-23 הכללי. לנסקי שכבר קבעה השנה 13.20 שנ', דווקא בתחרות בה יריבה העיקרי היה השעון, לא הצליחה להיגרר אחרי המובילות שהיו סביב תוצאת השנה שלה.

הלוי קופץ המשולשת ה-11 בטיבו באירופה
הופעה מרשימה של אלוף ישראל בקפיצה משולשת הסתיימה הערב עם 16.43 מ' ומקום 11 בגמר. גזצ'או סיים 20 בחצי הגמר בזמן של 13:55.97 דק'
זו אולי קלישאה עתיקת יומין, אבל קשה שלא לסכם את הופעתו של יוחאי הלוי בקפיצה המשולשת כמכובדת ביותר. אם נאמר כי בעצם עלייתו לגמר הוא כבר עשה את שלו, הקופץ הישראלי לא הסתפק בהופעה בגמר וניסה לשבור לפחות את שיאו האישי.

נגד רוח פנים של 1.5 בקפיצה הראשונה ו-1.3 בשנייה, הוא השיג תוצאה זהה של 16.39 מ' שדירגה אותו במקום העשירי. לקראת הניסיון השלישי הוא ירד למקום ה-11 אחרי שדונאטו, האיטלקי המאכזב של הגמר, קבע 16.54 מ' ועבר את הלוי. דווקא בקפיצה השלישית, ובדיעבד האחרונה, שהייתה נגד רוח פנים של 1.9, הלוי עלה על הקרש בצורה מושלמת וקפץ 16.43 מ', אבל לא הצליח להתקדם בדירוג.

פיליפס איידוהו הבריטי נתן בניסיון הרביעי שלו את קפיצת חייו ושבר את שיאו האישי עם 17.81 מ' שהעניקה לו את הזהב, לפני מריאן אופראה הרומני שקבע בניסיון החמישי 17.51 מ' – תוצאת השנה שלו. בארד זכה טדי טאמגו הצרפתי עם 17.45 מ'.

גזצ'או מסיים במקום 11
יוסף גזצ'או ושאר רצי חצי גמר ה-5,000 מ' לא ציפו לגשם באמצע הריצה שלהם. זו אולי הסיבה שהריצה במקצה הראשון בו השתתף הישראלי, נראתה לפרקים, ומבלי לפגוע באף אחד, יותר כמו מסע הלוויה מריצת חצי גמר במעמד האירופי המחייב.

למרות ששיאן ישראל היה אחת התקוות לגמר באליפות אירופה, הוא נגרר, באופן כמעט טבעי אחרי הטקטיקה של כל הרצים, ולאחר הקילומטר הרביעי הוא עוד נראה סביר. אבל כבמקצה שלך נמצאים שני אתיופים מצוינים, גם אם מייצגים את אזרבייג'אן וספרד, ואלוף אירופה הטרי במרחק הכפול, שגם הוא סומלי שרף עבור בריטניה, היה ברור שבקילומטר האחרון, בקצב של 2:30 דק', גזצ'או לא יוכל לעמוד.

גזצ'או בן ה-35 סיים את הריצה בזמן של 13:55.97 דק', איטי ב-15 שנ' מהישג השנה שלו, וב-24 שנ' משיאו האישי והישראלי. התוצאה הספיקה לו למקום ה-11 במקצה שלו ו-20 בכללי, מבין 28 הרצים שזינקו.‏

צילום: עופר ביידה



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג