פריס ניס – רבלין מנצח את המרוץ

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:יריב זרביב / אייבי גילת




המרוץ אל השמש, פריס-ניס, הסתיים במחיאות כפיים לרוכב דויד רבלין האיטלקי. מרוץ 2008, שהחל בסערה קשה עם נפגעים ורוכב אחד שנהרג במהלך המרוץ הסתיים ביום שטוף שמש וקהל רב שבא להריע למנצחים. כל הדרמות, התוצאות וסיכום כל השלבים



מפת הטור פאריס-ניס

השלב השביעי והאחרון של מרוץ פריס ניס, התקיים בעיר ניס בשעה 13:45, וכלל מסלול של 115 ק"מ בתוך העיר הקסומה. על קו הזינוק 122 רוכבים. מתרגשים, השמיים, שטופי השמש, השכיחו את הסערה שפתחה את המרוץ. הרוכב דויד רבלין, בן ה-36, מנצח את המרוץ המסורתי אל השמש, מרוץ אשר אפשר לו לזכות בשלבים גם בשנים קודמות. זו הייתה תחרות צמודה בשביל הרוכב האיטלקי, כאשר הוא מוביל בשלוש שניות בלבד מרוכב איטלקי אחר רינאלדו נוסניטי. רבלין, אשר הפסיד ביום האחרון של מרוץ 2006, לקח שליטה מושלמת לאורך כל 115 הקילומטרים של השלב האחרון. הרוכב הספרדי ליאון סנצ'ז, שכבר זכה באחד השלבים במרוץ פריס ניס שנה שעברה, סיים שני.



מנצח המרוץ אל השמש המסורתי – דויד רבלין

פריס ניס, המרוץ החשוב של תחילת העונה בדרך כלל מגלה כישרונות חדשים. לאחר ניצחונו של קונטדור בשנה שעברה, קפצו לתודעה שני כישרונות שגנבו את ההצגה, ההולנדי, רוברט גסניק והאוסטרלי קדל אוונס שגם במרוץ הנוכחי הוכיחו שהכישרון לא עוזב אותם. גסניק ניצח בקטגוריה של הרוכב הצעיר ביותר וסיים רביעי. הרוכב הצרפתי, קלמנט לוטלרי, המהפכן של מרוץ פריס ניס, רכב בשבילי העיר כאשר הוא מהמובילים וזכה לתשואות רבות למאמציו הבלתי נלאים במשך המרוץ. הרוכב האוקראיני, ירוסלב פופוויץ', סיים שלישי בדירוג הכללי, 48 שניות לפני רבלין.

"אני חש אנחת רווחה, מכיוון שחיכיתי ליום הזה", אומר רבלין. בקריירה הארוכה של רבלין נזקפת רשימת ניצחונות מרשימה ביותר. "אני שמח מאוד שניצחתי, מפני שבמרוצים קודמים סיימתי במקום שני או שלישי. היה שלב קשה היום ואני מודה לשאר רוכבי הקבוצה שלי. היו הרבה תקיפות אך למרות זאת הצלחנו. לשמחתי זכיתי בשני מרוצים חשובים העונה", מספר רבלין בסיום המרוץ".

סיכום שלבי המרוץ


פרולוג

הרוכב ת'ור הושבוד מנצח את הפרולוג של מרוץ פריס ניס, חימום קל למרוץ של 4.5 קילומטר סביב העיר אמלי. מוביל הקבוצה אשר זכה גם בפרולוג הטור דה פראנס ב-2006, עבר את המסלול החלק והשתלט על הרוח כדי לזכות בשלב הפותח של המרוץ, בזמן של חמש דקות ועשרים ושמונה שניות. טפטופים קלים נפלו לאורך כל הדרך. מארק וריזר סיים במפתיע במקום השני בזמן של ארבע שניות אחרי הושבוד. הרוכב סטפן שומכר, שהתחיל אחרון את המרוץ היה שלישי לסיים באותו זמן של הרוכב האוסטרלי, זוכה הפרולוג של הטור דה פראנס ב-2003, ברדלי מק'גי. זוכה הפרולוג משנה שעברה, דיוויד מילר סיים כשהוא במקום ה-12.

שלב ראשון



סערה חזקה פקדה את צפון צרפת והשפיעה מאוד על השלב הראשון במרוץ האופניים פריז-ניס. המסלול שתוכנן להיות לאורך 184.5 ק"מ התקצר ל-93.5 ק"מ. רוכבים רבים נפצעו, ביניהם גם זוכה המקום השני בטור דה פראנס, קדל אוונס, אך שום סערה לא מנעה מגרט סיגמנס הבלגי לסיים ראשון



קדל אוונס כרגע בחוץ


גרט סטיגמנס (Gert Steegmans) היה החזק מבין 160 הרוכבים שהשתתפו בשלב הראשון של מרוץ האופניים פריז-ניס אשר החל בשעה 14:43 שעון צרפת. הוא סיים ראשון את מסלול ה- 93.5 ק"מ המתחיל בעיר אמלי (Amilly) ומסתיים בעיר נבר (Nevers). הרוכב הבלגי נעזר על ידי התחלה חזקה של קבוצתו ועשה כמיטב יכולתו, בתנאי מזג אוויר גרועים מאוד, להיות לפני הרוכב הצרפתי, ג'רום פינה (Jerome Pineau), ומנצח הפרולוג הרוכב ת'ור הושבוד (Thor Hushovd). השלב הראשון התקצר כמעט בחצי עקב מזג האוויר הקשה, אשר גרם לכמה פגיעות ברוכבים אחרים, כולל את קדל אוונס (Cadel Evans) שסיים שני בטור דה פראנס 2007.

הסערה שפשטה את החלק הצפוני של צרפת אתמול, אילצה את המארגנים להזיז את התחלת השלב ולחזור בהם, ולבסוף השלב הראשון החל במקום המתוכנן לה שמפולט (La Chapelottte). הרוכבים סיימו מסלול של 93.5 ק"מ ועברו את המכשול ההררי הראשון מדרגה 3 של המרוץ לה קוט ווינואיז (la Cote de Venoize). הרוכב הספרדי דיוניסיו גלפרסורו (Dionisio Galparsoro) היה הראשון שטיפס אל פסגת ההר.

שלב שני



השלב שני של המרוץ החל בעיר נבר והסתיים בעיר בלוויל. הזינוק החל בשעה 14:49, לאורך מסלול של 201 ק"מ. 158 רוכבים השתתפו מקו ההתחלה, ונתקלו שוב במזג אוויר גשום וסוער בהתחלה ומעונן בהמשך. הפעם טיפסו הרוכבים אל ארבע פסגות קשים. רוכב האופניים אנדרי קיווילב, נפל בק"מ ה-40 ונפגע קשה בראשו, הוא איבד מיד את הכרתו ונפל לתרדמת

גרט טיגמנס התאמץ להשתוות אל טום בונן כאשר ניצח את שני השלבים הראשונים של מרוץ פריז ניס ב-2005 ו-2006. סטיגמנס, מנצח השלב הראשון בעיר נבר הצליח לעשות זאת שוב בשלב השני בעיר בלוויל, העיר בה בונן ניצח לפני שנתיים. התוצאות היו דומות אך הסיפור קצת שונה, כאשר הפעם הזמן היה שייך, פרט לסטיגמנס, לעוד שלושה רוכבים מובילים, ת'ור הושבוד, הצרפתי סילבן שבנל (Sylvain Chavane l) והשוויצרי מיכאל אלבסיני (Michael Albasini ). הרוכב הספרדי אוסקר פררו, זוכה הטור דה פראנס לשנת 2006, לא זינק עקב דלקת סמפונות ממנה הוא סובל.

"היה זה יום קר מאוד וגשום בתחילת המרוץ וכתוצאה מכך הדבוקה (קבוצת הרוכבים הגדולה) לא היו מאורגנים כהלכה. היו כמה תקיפות חזקות בין הרוכבים ולבסוף נשארו רק ארבע מאיתנו. אני הבנתי שלא יכולתי לתת ספרינט חזק כאשר פיליפ גילברט תקף. הוא יכול להיות מסוכן אם תיתן לו להמשיך. אחר כך היה הגיע תורו של הושבוד. זה נכון שאני אוהב את הסוג הזה של סיום הטיפוס, קרוב לוודאי שאני הרוכב הכבד ביותר שאוהב לטפס על הרים", מספר סטיגמנס בסיום השלב השני.

הושבוד שסיים שני מציין אף הוא את מזג האוויר הקשה ואמר, "היה זה יום ארוך וקר והגשם לא הפסיק לרדת. רוכב אחד תקף בעת הירידה ואני רכבתי אחריו ומצאתי את עצמי לבדי, אחר כך הבנתי שלא אוכל להמשיך עד הסוף לבדי. אחרי כמה זמן נשארנו ארבעה רוכבים חזקים והרוכב הטוב ביותר ניצח. הספיק לי להיום, מחר אני אשמח אם אסיים את המסלול, נראה".

שלב שלישי



מזג אוויר נעים יותר פקד את השלב השלישי במרוץ פריז-ניס ולמרות שהשמיים היו מעוננים השמש הבליחה מידי פעם, אולי זה מה שעזר לרוכב הפיני קז'ל קרלסטרום לסיים ראשון את השלב השלישי ולקבוע שיא חדש בקריירה שלו. אכזבה נוספת לרוכב הצרפתי שבנל שהבטיח שהשנה הוא ינצח את המרוץ

הרוכב הפיני קז'ל קרלסטרום (Kjell Carlstrom) סיים ראשון את השלב השלישי במרוץ פריז-ניס, במסלול של 165.5 ק"מ מהעיר פלאורי לסנט-אטיין. קרלסטרום, בן ה-31, עקף במאמץ אחרון בקו הסיום את הרוכב קלמנט לוטלרי בן ה-22 (Clement Lhotellerie) והגיע לשיא החשוב ביותר בקריירה שלו. "לא ידעתי שהרוכב הצרפתי (לוטלרי) נמצא יחד איתי. ברגע הספרינט נתקעתי אחריו וחיכיתי כמה שיותר. זה היה יותר טוב בשבילי ליצור ספרינט קצר", אומר קז'ל ומוסיף, "אני מאוד שמח עם הניצחון, מרוץ פריז-ניס הוא מרוץ חשוב". הרוכב הצרפתי פייר רולנד (Pierre Rolland) בן ה-21 סיים שלישי, לפני הרוכב האיטלקי דיוויד רבלין.



שבנל – מחזיק את החולצה הצהובה

קרלסטרום והרוכב הצרפתי לוטלרי יצרו פער של 12 דקות כבר מהקילומטר ה-8, יחד עם הרוכב האוסטרלי ברדלי מק'גי (Bradley McGee). מקגי החל להתרחק מהם בטיפוס הראשון. "בתחילת הפער, קיוויתי באמת שנמשיך עד הסוף אך במשך המרוץ לעולם אין לדעת", אומר קרלסטרום ומוסיף, "הצוות אינו מציב את המטרה הכללית ולכן ישנו מרווח חופשי בין השלבים".

הרוכב הצרפתי סיליוויאן שבנל נכשל עד כה בניסיון לנצח באחד מן השלבים, אך מחזיק בחולצה הצהובה (המוביל הכללי) ובטוח בעצמו שינצח את מרוץ פריז-ניס השנה, כאשר הוא מתכונן לקראת השלב הרביעי במסלול של 176 ק"מ ויטפס על ההר המפורסם וונטו (Mont Ventoux). "אני טועם מעט עד המקסימום! הרגליים שלי היו בוערות בטיפוס על הר קרו דה שבורט", אומר שבנל ומוסיף, "לא הרגשתי טוב בתחילת השלב אך המצב השתפר לקראת הסיום, לצערי כבר הייתי רחוק מקו הסיום. אני הובלתי רק לכמה שניות ונהניתי מאוד מאותם רגעים. אני יודע שאוכל לנצח את המרוץ פריז-ניס. מחר, טיפוס הר וונטו יהיה קשה אך כעת אני רוכב בשביל לנצח".

רוכב האופניים אנדרי קיווילב, נפטר בבית החולים מפצעיו בסיינט אטיין לאחר שנפל מאופניו בקטע השני של מירוץ פאריז-ניס. קיווילב בן ה-29 סבל מפציעות חמורות בראשו ובפניו כשנפל 40 ק"מ לאחר תחילתו של הקטע השני. הוא איבד מייד את הכרתו ונפל לתרדמת. קיווילב נכנס לתודעה של חובבי הענף בשנת ,2001 כשסיים במקום הרביעי בטור דה פראנס, ובאותה שנה ניצח בשתי תחרויות חשובות: הקריטריום דו דופין ורוט דו סוד. קיווילב הוא הרוכב הבכיר הראשון שנהרג במהלך מירוץ מאז שנת 1999. באותה שנה נהרג הספרדי מנואל סנרומה לאחר שנפל מאופניו בטור דה קטלוניה.

שלב רביעי

השלב הרביעי החל בשעה 11:52 ממונט-לימאר לאורך 176 ק"מ, והסתיים במונט-סרין כאשר על קו הזינוק היו 149 רוכבים. הרוכב האוסטרלי קדל אוונס מנצח את השלב הרביעי של מרוץ פריס-ניס, לפני הרוכב ההולנדי, רוברט גסניק בן ה-21, שהרשים את כולם בטיפוס על ההר הידוע, מונט-ונטו. שניהם סיימו כשלושים שניות לפני רינלדו נוסנטיני, (Rinaldo Nocentini),הרוכב האיטלקי ודויד רדלין. סילבן שבנל הרוכב המקומי, איבד את המהירות בטיפוס האחרון וסיים שלש דקות אחרי המובילים.

שלב חמישי

קרלוס ברידו הספרדי (Carlos Barrredo), נלחם מהזינוק ועד סיום המרוץ תוך שהוא נותן לקבוצתו את ניצחונה השלישי, אחרי שגרט סטיגמנס מבלגיה, שותפו לקבוצה עשה זאת פעמיים במהלך המרוץ. ניצחון זה מעלה אותו בדירוג הכללי כאשר הוא נמצא דקה וארבעים שניות מהרוכב ההולנדי רוברט גזניק וזהו ניצחונו השלישי בקריירה ברידו.

גסניק, שהרשים בשלב הרביעי בטיפוס על מונט-ונטו, נעזר על ידי קבוצתו לאורך כל הדרך. כתריסר רוכבים פרשו לפני קו הסיום כולל הרוכב דויד מילר, אחד הפייבוריטים של תחילת המרוץ. ברידו, שסיים עשירי בטור של ספרד, שנה שעברה, מחזיק בשני ניצחונות מקצוענים. בטיפוס האחרון, קוט דה מרקיז, הספרדי לווה יחד עם עוד ארבעה רוכבים אחריו, האלוף הצרפתי, קריסטוף מורו, פייר רולאנד, ההולנדי קרסטן קרון והרוכב האיטלקי, מנואל מורי. כאשר נשארו ארבעה קילומטרים אחרונים, ברידו עושה את הצעד לניצחון ועוקף את כולם כאשר הוא משאיר אחריו בארבע שניות את קרון ומורי.

גסניק מסיים בבטחה את המרוץ כאשר הוא מוביל 31 שניות לפני דויד רבלין בדירוג הכללי ולפני מסלול ה-206 ק"מ שצפויים לו בשלב השישי בקאן, אשר כולל שבעה טיפוסים מפרכים.

שלב שישי

השלב השישי החל בשעה 11:45 בעיר סיסטרון לאורך מסלול של 206 ק"מ עד לעיר קאן, מזג האוויר בתחילה היה בהיר ובהמשך מעונן, על קו הזינוק 130 רוכבים. סילבן שבנל מנצח לראשונה במרוץ את אחד השלבים, בזמן שדויד רבלין מוביל בדירוג הכללי. אחרי פתיחה צולעת, שבנל חוצה את הקו, במסלול הארוך ביותר במרוץ, בזמן של חמש שעות ו-25 שניות. שתי שניות אחריו רוכבים ליאון שנצ'ז, בובי ג'וליש ודמיינו קונגו. רבלין אחריהם במקום החמישי.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
03:16
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12