פעם שלישית – לונדון

11 אלף ספורטאים מ 206 מדינות יתחרו ב 26 ענפי ספורט שונים, במשך 17 הימים הבאים באירוע הספורט הגדול בתבל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

11 אלף ספורטאים מ 206 מדינות יתחרו ב 26 ענפי ספורט שונים, במשך 17 הימים הבאים באירוע הספורט הגדול בתבל

מאת:דנה פלג


כל שידורי הטלוויזיה הישראלית- כאן


זאת כבר מזמן לא האולימפיאדה של יוון העתיקה, הבריטים נאלצו למצוא את האדם שיצליח להפיק מופע פתיחה מרשים לא פחות מהמופע האחרון, בבייג'ינג, למשימה גויס דני בויל, במאי הסרטים "טריינספוטינג" ו"נער החידות ממומבאי", זוכה האוסקר שיצר מופע מרהיב ושונה ממה שהיה מוכר עד כה.

המופע הצדיע להתפתחות והשינוי של האומה הבריטית.  בתוך גבולות האצטדיון מול יותר משישים אלף צופים, יצר בויל מיני שחזור היסטורי של תקופות, דמויות ידועות, פעילי זכויות אדם וספורטאים מקומיים בעלות משוערת של ארבעים ושתיים מיליון דולר.

אלפי משתתפים, קטעי וידאו מרשימים, מסוקים, זיקוקים, רקדנים, מתופפים, נגנים, להטוטנים ושחקנים גילמו את השתנות האומה במשך השנים, מהפכות, מהגרים, פיטר פן, מרי פופינס, ביטלס וחמש טבעות מוזהבות שיורקות אש ובונות את הסמל האולימפי אך אפשר בלי.

סודות לא מעטים נשמרו בקפדנות לאורך כל החודשים האחרונים, הובטחו הפתעות ולא מעט פרצופים מוכרים. אולם גם במהלך הטקס עצמו לא דלף המידע מי יהיה זה שידליק את הלפיד האולימפי ומי יזכה בכבוד לצלצל בפעמון הפותח את הטקס.

כבר בתחילת הטקס נחשף הסוד הראשון, בראדלי וויגינס הבריטי שזכה רק השבוע בטור דה פרנס, ועשה היסטוריה כבריטי ראשון לנצח בטור, קיבל מחיאות כפיים סוערות כאשר נכנס לאצטדיון וצלצל בפעמון הענק אשר הכריז על פתיחת הטקס.


(צילום: 22dragon22burn)


וזאת הייתה רק ההתחלה, סר ק'נת בראנה, שחקן התיאטרון והקולנוע, הקריא קטע שיקספירי, ג.ק. רולינג הקריאה קטע מהספר פיטר פן, מר בין השתלב באופן טבעי ב"מרכבות האש" וג'ימס בונד האחרון, דניאל קרייג, נבחר להיות זה שמביא את מלכת אנגליה, אליזבת השנייה, לאצטדיון האולמפי. השניים נכנסו לאירוע בצניחה ממסוק שריחף מעל האצטדיון – הוליווד , כבר אמרנו.

מצעד המשלחות

הקטע המייגע והארוך היה כמו תמיד כניסת 206 המשלחות השונות לאולם, במשך שעה ארוכה צעדו הספורטאים המתרגשים מלויים במצלמות בצורות ובצבעים שונים.

הסירוב העיקש של הוועד האולימפי לא להזכיר את רצח 11 הספורטאים והמאמנים הישראלים באולימפיאדת מינכן, למרות מחאתם של פוליטיקאים ברחבי העולם, העיב על הטקס. זאת למרות שבמהלך הטקס היה חלק שהוקדש ל"אנשים שכבר אינם איתנו", כפי שהוגדר על ידי המארגנים, אפילו בקטע זה לא הוזכרו הספורטאים הישראלים באופן רשמי.

במהלך נאומו של נשיא הוועד האולימפי, ז'אק רוג, עמדה שרת התרבות והספורט, לימור ליבנת, דקה דומייה כמחאה לסירוב אזכור חללי מינכן בטקס הפתיחה.

בראש המשלחת הישראלית שמנתה 37 ספורטאים וספורטאיות צעד שחר צוברי, שנשא את דגל המשלחת.  צוברי, ספק הוריד את הדגל כאות מחאה לאי אזכור 11 הנרצחים ואולי פשוט המקל נשמט מאחיזתו בדיוק שהופנתה לעברו עדשת המצלמה.



המשלחת הגדולה ביותר הייתה המשלחת הבריטית, כ- 583 ספורטאים וספורטאיות ולא רחוק אחריהם המשלחת מארצות הברית עם 539 משתתפים.

בסופם של שעתיים וחצי נפתרה השאלה אשר העסיקה רבים בשבועות האחרונים, מי ידליק את הלפיד האולמפי?

הלפיד אשר במשך 70 הימים האחרונים נדד ברחבי הממלכה הבריטית וגרם להתרגשות עצומה הגיע לשערי האצטדיון בסירת מרוץ על נהר התמזה עם לא אחר מאשר דיוויד בקאם.

אולם בויל לא ויתר, ובדרכו הייחודית  הודלק הלפיד האולימפי על ידי שישה ספורטאי העתיד של בריטניה אשר יחד הדליקו 206 שופרות שפע אשר ליוו את כל המשלחות אשר לוקחות חלק במשחקים האולימפים. יחד יצרו השופרות את הלפיד האולימפי הייחודי והמרהיב אשר צפוי לבעור במשך כל המשחקים.



דנה פלג- 
עיתונאית, אמא
של שלושת
המופלאים,
שוחה, רוכבת שלא
חם ולא מוותרת
על פילאטיס



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג