פעילות ריגול סינית לקראת האולימפידה

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:יריב זרביב


הסופר הצרפתי רוז'ה פליגו (Roger Faligot), שכתב עד היום כ- 40 ספרים העוסקים בריגול, פירסם לאחרונה ספר בו הוא מגלה שסין החלה להקים צוותים מיוחדים בשגרירויותיה ברחבי העולם שמטרתם "לזהות עיתונאי ספורט ולבחון אם גישתם 'עוינת' או 'ידידותית' כלפיה". כך מפרסמת סוכנות הידיעות הצרפתית (AFP).







פיגו טוען בסיפרו החדש, שסין חוששת כי שירותי הביון הזרים ינסו לחדור לתחומה במסווה של עיתונאיים או כמבקרים באולימפידה בביג'ין, שירות הביון הסיני אינו מתכוון לקחת סיכון והחל לשלוח צוותי ריגול בניסיון למצוא אותם ולסכל את כוונותיהם. במקביל סוכנות הביון תחפש גם אצל פעילי ארגון זכויות אדם למינם שינסו להפריע למהלך המשחקים האולימפיים ויפגינו על נושאים רבים בהם סין מעורבת, וזה מבלי להזכיר נושאים בטחוניים חשובים אחרים כמו פעילויות טרור מצד אלקעידה והפגנות מצד תנועת המאבק פאלון גונג, עם זאת, מזהיר פליגו, שירותי המודיעין לא רק יעקבו, אלא יפעלו גם לגייס סוכנים חדשים מקרב שני מיליון המבקרים שצפויים להגיע למשחקים.

פרק בספר – "סין: מדליית זהב בריגול", אומר הסופר, תקציב בסך 885 מיליון יורו ניתן לרשות מנהל יחידת האבטחה של האולימפיאדה, צ'אנג וויי. בין היתר הוקם בסין מרכז פיקוד מיוחד "כדי להבטיח תגובה מהירה לכל האיומים בזמן אמת". עוד נאמר בספר, כי מחודש ספטמבר השנה מתאמנים בצבא סין ובמשטרה על תרחישים אפשריים בינהם גם התקפה כימית ברכבת התחתית. הצוותים בשגרירויות השונות יפעלו בשיתוף עם "שירותי מודיעין סיניים שונים הפועלים בכיסוי דיפלומטי".

עוד על ספרו החדש של רוז'ה פליגו באתר

www.roger-faligot.com



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג