פלפס כובש עוד אבן דרך היסטורית; סוני חוצה לטריטוריה חדשה; זהב לקרומו

ההיסטוריה ממשיכה להיכתב בבריכה בלונדון. מייקל פלפס הופך לגבר הראשון שמגן על תואר שחייה אולימפי שלוש פעמים ברציפות, רבקה סוני שוברת מחסום זמן ב-200 מטרים חזה ויעקב טומרקין הופך לשחיין הישראלי האולימפי המצליח בכל הזמנים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ההיסטוריה ממשיכה להיכתב בבריכה בלונדון. מייקל פלפס הופך לגבר הראשון שמגן על תואר שחייה אולימפי שלוש פעמים ברציפות, רבקה סוני שוברת מחסום זמן ב-200 מטרים חזה ויעקב טומרקין הופך לשחיין הישראלי האולימפי המצליח בכל הזמנים

מאת:חגי אשלגי





לונדון 2012, כל הכתבות – כאן

לוח שידורי הטלוויזיה הישראלית – כאן

צילומים gettyimages



200 מטרים גב גברים
ריאן לוכטה לא הפסיד ב-200 מטרים גב בתחרות גדולה כבר ארבע שנים. אבל משהו עובר על לוכטה. לי הוא נראה סובל מ-Overtraining או אולי Overracing. לוכטה פחות חד מתמיד.

שלוש בריכות הצליח לוכטה להוביל, אבל בבריכה הרביעית זה כבר לא עבד. בזמן שלוכטה נחלש, בן ארצו טיילר קלארי והיפני ריוסוקה אירי, משני צדדיו, הלכו והתחזקו. בסופו של דבר, השלישייה הראשונה כולה סיימה מתחת ל-1:54 דקה והייתה ביתרון משמעותי לעומת כל אלו שבאו אחריהם, אבל טיילר קלארי היה הטוב מהשלושה. השחיין הצעיר, שחסה בשנים האחרונות בצלם של פלפס ולוכטה, עלה על המדרגה הגבוהה ביותר, וההמנון התנגן עבורו.

יעקב טומרקין זינק ממסלול 8 אבל הצליח בבריכה האחרונה לעקוף את מיץ' לארקין האוסטרלי. טומרקין סיים שביעי בגמר – המיקום הגבוה ביותר של שחיין ישראלי באולימפיאדה אי פעם – אבל נחלש ב-0.3 שנייה לעומת תוצאותיו מאתמול. אם טומרקין ימשיך להתקדם, ייתכן שנראה אותו מתמודד על ניצחון באליפות עולם או אולימפיאדה בעתיד.

טיילר קלארי (ארה"ב) זהב – 1:53.41 דקה (שיא אולימפי); ריוסוקה איריי (יפן) כסף – 1:53.78 דקה; ריאן לוכטה
(ארה"ב) ארד – 1:53.94 דקה.

100 מטרים חתירה נשים
לא היה סיכוי לקחת את הזהב לרנומי קרומווידיויו ("קרומו") ההולנדית. אלכסנדרה הרסימנייה הבלרוסית שהפתיעה בשנה שעברה כשהפכה לאלופת עולם במשחה זה בשנחאי, ניסתה לעשות את אותו תרגיל שוב. היא פתחה במהירות מסחררת והסתובבה ראשונה, מעל חצי שנייה לפני קרומו (שהסתובבה רביעית).

אבל אחרי הסיבוב הראשון, אי אפשר היה לעצור את ההולנדית. היא סגרה בריכה שנייה כמו שרק היא יודעת, ולקחה את הזהב בשיא אולימפי חדש (נוסף על זה ששברה אתמול). הרסימיינה החזיקה מעמד כדי לסיים שנייה, ויי טאנג הסינית שידרגה ממקום שישי בחצי המרחק, למקום שלישי בסוף.

מלאני שלאנגר האוסטרלית ומיסי פרנקלין מארה"ב סגרו חזק ושידרגו כל אחת שלוש מקומות בבריכה השנייה, כדי לסיים במקומות 4 ו-5 בהתאמה.

רנומי קרומווידיויו (הולנד) זהב – 53.00 שניות (שיא אולימפי); אלכסנדרה הרסימנייה (בלרוס) כסף – 53.38 שניות; יי טאנג (סין) ארד – 53.44 שניות.

200 מטרים מעורב אישי גברים
ריאן לוכטה ניסה להתאושש ולהחזיר כוחות לאחר ההפסד שלו ב-200 מטרים גב, כדי להגיע מוכן למשחה המעורב הקצר, ולקרב הגדול האחרון שלו נגד יריבו הוותיק מייקל פלפס. פלפס עצמו, כמעט כרגיל במשחקים האלו, התמודד פעם נוספת מול ההיסטוריה.

במסלול משמאלו של לוכטה, פלפס בחר בטקטיקה של פתיחה מהירה. הוא זוכר כיצד לוכטה סגר עליו ועקף אותו בבריכת החזה בשנים האחרונות, ומזה הוא רצה להימנע. פלפס פתח על לוכטה יתרון של 0.63 שנייה בסוף ה-100 מטרים הראשונים, ויתרון זה נשמר עד הסיום.

אלמלא לוכטה היה שוחה את ה-200 מטרים גב זמן קצר קודם לכן, ייתכן בהחלט שהיה מצליח לנצח את המשחה, אבל שוב, נראה שלוכטה קצת מותש מתחרות-יתר והחדות שלו היא לא מה שהייתה.


פלפס- הראשון שהגן על תואר אולימפי בשלושה משחקים אולימפים


כמעט שנייה וחצי אחרי צמד השחיינים שהוא עדיין הטוב בעולם, סיים לאזלו צה ההונגרי שעקף את הברזילאי הנחלש טיאגו פריירה.

מייקל פלפס הצליח להגיע לאבן הדרך ההיסטורית שעליה חלם – הגבר הראשון שהגן על תואר במשחה אולימפי משך שלוש אולימפיאדות ברציפות. פלפס הוא האלוף האולימפי במשחה המעורב הקצר, בשלוש אולימפיאדות רצופות.

מייקל פלפס (ארה"ב) זהב – 1:54.27 דקה; ריאן לוכטה (ארה"ב) כסף – 1:54.90 דקה; לאזלו צה (הונגריה) ארד – 1:56.22 דקה.

200 מטרים חזה נשים

רבקה סוני התחממה בחצי הגמר ערב קודם, עם שיא עולם. היא לא התכוונה לתת לאף אחת לגעת במשחה ובזהב האולימפי שהיא רואה בצדק כשייכים בלעדית לה. בנוסף, סוני גם רדפה אחרי מחסום הזמן של 2:20 דקות.

שחיינית החזה האמריקאית המצוינת, קיבלה את כל מבוקשה כשנגעה בקיר אחרי 200 מטרים. מדליית זהב שנייה במשחה זה אחרי בייג'ינג, ושיא עולם מופלא בפחות מ-2:20 דקות. אבל סוני לא הייתה היחידה שהתעלתה במשחה, גם סאוטמי סוזוקי היפנית ויוליה אפימובה הרוסייה קבעו תוצאות יוצאות מהכלל וזכו בפרסים.


רבקה סוני


רבקה סוני (ארה"ב) זהב – 2:19.59 (שיא עולם); סאטומי סוזוקי (יפן) כסף – 2:20.72 (שיא אסיאתי); יוליה אפימובה (רוסיה) ארד – 2:20.92 (שיא אירופאי).

50 מטרים חתירה גברים

שני אמריקאים (קאלן ג'ונס ואנתוני ארווין) ושני ברזילאים (סזאר סיילו וברונו פראטוס) היו הארבעה הראשונים לעלות לגמר. ג'ורג' בובל מטרינידד, איימון סאליבן מאוסטרליה, פלורן מאנאדו מצרפת ורונלד סכומן הדרום אפריקאי, ישלימו את המסלולים במשחה שבו כמעט הכל יכול לקרות.

ג'יימס מגנוסן האוסטרלי לא עלה לגמר.

100 מטרים פרפר גברים
מייקל פלפס מוכיח שככל שהמרחק מתקצר, מצבו משתפר. דקות קצרות אחרי טקס הענקת המדליות ב-200 מטרים מעורב אישי בו לקח זהב, זינק פלפס לחצי גמר ה-100 מטרים פרפר, וחזר עם בריכה שנייה מפוארת כדי לעלות ראשון בפער של למעלה מחצי שנייה מהבאים אחריו. צ'אד לה-קלוס, מילורד קאביץ' וטיילר מקגיל ינסו להקשות על פלפס לקחת מדליית זהב נוספת.

200 מטרים גב נשים

ממקומות 1-2 בחצי הגמר עלו שתי האמריקאיות – אליזבת' ביזל ומיסי פרנקלין ונראה שאחת מהן תזכה בזהב. קירסטי קובנטרי הוותיקה והמצוינת מזימבבווה, האלופה האולימפית בשתי האולימפיאדות האחרונות במשחה זה, אמנם כבר לא בשיאה, אבל העפילה לגמר.

800 מטרים חתירה נשים

המוקדמות העלו שלוש שחייניות זו לצד זו לגמר שיתקיים מחר – רבקה (בקי) אדלינגטון האנגלייה (האלופה האולימפית המכהנת במשחה זה מבייג'ינג); לוטה פריס הדנית – מדליסטית הארד מבייג'ינג; וקייטי לדקי בת  ה-15 מארה"ב. נצפה לראות את השלישייה הזו, ואולי גם את מיריאה בלמונטה הספרדייה, בקרב התשה ראש בראש על הניצחון והמדליות.

2.8.2012


חגי אשלגיחגי אשלגי
שואף לתנועה



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג