פורצים קדימה חלק א

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:מערכת אם.בי.אי, קליפורניה




לא משנה אם אתם מנסים לזכות באליפות הארץ או פשוט לגמור את המסלול, העצות הבאות מהמוחות המבריקים (והרגליים החזקות) ביותר על השביל
יעזרו לכם לעמוד ביעדים







שמרו על הנתיב


רוכב Skunk Works של שימאנו ומתחרה הקרוס-קאנטרי המקצועי, פול ת'ומסברג, אומר: "תמיד יש לבדוק לחץ בצמיגים עם מד לחץ אוויר, ותמיד עם אותו מכשיר מדידה. הכי טוב לנפח ללחץ המינימלי שעדיין יעבוד כמו שצריך על המסלול הספציפי. בנוסף, כדאי שתרשמו את המידע הזה. אם תקבלו פנצ'רים בסוג שטח או שביל מסוים, תדעו להוסיף כמה psi של לחץ בפעם הבאה שתרכבו עליו".

בחרו שותפים


קריין המרוצים ומדריך הסקי לארי לונגו, עלה ליגה לאחר שניצח בקטגוריית האקספרט לגילאי 45-49. לארי ממליץ "לרכוב עם רוכבים חזקים מכם. ב-1981, כאשר התחלתי להתחרות בליגה המקצועית בגיל 31, עשיתי יותר מחצי מהאימונים שלי עם ראס ("השריר") וורלי. באותה תקופה ראס היה מדורג בעשירייה הראשונה. לרוכבים טובים יותר יש טכניקה טובה יותר, מה שיכול לשפר גם את הרכיבה שלכם. הם גם עושים רכיבות ארוכות וקשות יותר. רק המאמץ להידבק אליהם לבדו יחזק אתכם. אני עדיין ממשיך להשתמש ברוכבים מהירים יותר כארנבות המרוץ שלי".

בנו את הבסיס קודם


"בנו בסיס וכושר טוב במהלך החורף", אומר המתחרה האולימפי, טוד וולס. "אני אוהב לעשות שבעה שבועות של רכיבות ארוכות ויציבות, לא קלילות במיוחד, אבל שום דבר ממש קשה. אני מתמקד בעיקר בנפח ואורך הרכיבות, פחות בקושי ובמאמץ".






פול תומסברג: שנים של תחרויות, רכיבה ומדליות, לימדו את פול כיצד למדוד את ההתקדמות שלו


שתו הרבה


קרי ("פינק") קאבוש (אשתו של מתחרה הקרוס-קאנטרי, ג'ף קאבוש), ממליצה לשתות יותר מים מאשר נדמה לכם שצריך. "ג'ף מבלה את רוב זמנו באימונים במדבר. כאשר הוא חוזר מחמש שעות רכיבה ואומר לי שהוא שתה כמעט 7.5 ליטרים של מים, קשה לי להאמין. אני מביטה בג'ריקנים שאנחנו סוחבים לסופרמרקט מספר פעמים בשבוע כדי למלא במים מזוקקים ומבינה שהוא דובר אמת. כמה מהעונות המוצלחות ביותר של ג'ף היו תוצאה של אימונים בגובה בניו מקסיקו. אני ממשיכה לתהות שמא הרגלי השתייה שלו שיחקו תפקיד חשוב גם כן".

שרשרת תקינה


"למרוצים החשובים שימו שרשרת חדשה על האופניים", אומר טוד וולס. "אין דבר שיכול להרוס רכיבה מעולה יותר משרשרת קרועה. אין שום היגיון להוציא מאות דולרים כדי לטוס למרוץ בחו"ל רק כדי להפסיד בו בגלל שרשרת ישנה שתיקרע באמצע המסלול".

טכניקות אימון מנצחות


לארי לונגו, ממליץ להתחיל את העונה בצורה איטית ולסיים חזק. "מרכיב חשוב לעונה מוצלחת הוא התמדה וביצועים לאורך זמן. קחו לדוגמה רוכב בעל מוטיבציה חזקה בינואר. הוא רוכב חזק מדי בתקופה מוקדמת מדי, עושה קילומטראז' גבוה מדי וזוכה בכל מרוצי החורף בהם הוא מתחרה. הרוכב הזה בטח יהיה מדורג גבוה באפריל, אך ברוב המקרים הוא נופל לאחור בדירוג בתקופת המרוצים הקריטית. אני מגביר את תכנית האימונים שלי באופן הדרגתי, גם בדרגת הקושי וגם מבחינת האורך, בסביבות אפריל ומאי, כדי להיות מהיר במרוצים החשובים שבין יולי לאוקטובר. כך אני גם עדיין נהנה מהרכיבה כאשר העונה מתקרבת לסופה".

חלש וחזק


"אחרי 21 שנים של מרוצי אופניים, הדבר הראשון שמאפשר הצלחה ביום המרוץ הוא לרכוב חזק בימים חזקים וחלש בימים החלשים", מסביר לארי לונגו. "זה החבל הדק עליו כל מתחרה צועד. עם השנים והגיל תגלו שתקופת התאוששות מלאה הופכת ליותר ויותר חשובה. תתנסו עד שתמצאו את זמן ההתאוששות שמביא אתכם לתחילת השבוע בכושר הטוב ביותר. רבים הרוכבים שמתאמצים יותר מדי בימים חלשים", ממשיך לונגו. "לדהור ראשון לראש העלייה באימונים לאליפות העולם יכול להיות מושלם לרוכבים מסוימים. אך אם תמצאו עצמכם בקרב על הפודיום עם אותם רוכבים ביום המרוץ, סביר להניח שיש משהו שגוי בגישה שלכם. התאוששות היא אמנות. לרוב המתחרים המתחילים קשה מדי למדוד דופק במדויק כל בוקר. במקום זאת, השתמשו בתחושת הרגליים שלכם ורמת המרץ והאנרגיה שיש לכם בתחילת ובסוף כל יום".






ג'ף קאבוש: מוביל בתחילת מרוץ ה-NCS בסאות'רידג'.
ג'ף כבר מתחיל לחשוב איך למלא מחדש את בקבוק המים שלו


בואו מוכנים


טובי הנדרסון, אלוף הדאונהיל-מאניה והאדם מאחורי מוצרי THE, אומר שהכנה מוקדמת קובעת כאשר מדובר בעמידה ביעדים וזכייה באליפויות. "אני מדבר על מוכנות מוחלטת. כל היבט, החל מכיוון האופניים, דרך מסדר אימונים יסודי ועד משמעת מזון קפדנית, צריך להתחיל הרבה לפני תחילת העונה".

התמקדו בנקודות החלשות


אלוף הקרוס קאנטרי, ג'רמי הורגן-קובלסקי, מציע "לשפר נקודה חלשה אחת כל שנה – כל דבר קטן כמו לקצץ מעט בקינוח בסוף הארוחה או לוותר מדי פעם על בירה עם חברים אחרי הרכיבה. לא צריך להתפרע, אבל אפילו לשפר דבר פעוט כזה בעשרה אחוזים יעשה אתכם מעט מהירים יותר על האופניים. תזכרו, מתינות היא המפתח. ואחרי שהצלחתם, תתמקדו בהרגל הרע הבא שעליכם לשפר".

בחרו מטרות הגיוניות


"כאשר אתם מתכננים את העונה, תדאגו להציב מטרות מציאותיות", אומר ג'וני ט'. "במקום לרדוף אחרי אליפות הארץ, תציבו לעצמכם יעד לזכות באליפות המקומית ולהגיע לתחרות הגדולה כמתחרה פודיום פוטנציאלי".

"ארגנו מסדר אימונים ומנוחה שבועי וחודשי שיאפשר לכם להגיע למטרה הזו", ממשיך ג'רמי הורגן-קובלסקי. "זה אומר לשמור על תזונה נכונה שתשמור על משקל גוף ואנרגיה גבוהה. תחשבו על האופניים וציוד הרכיבה הדרושים כדי להתחרות כל העונה. אל תתעלמו מדברים כמו מנוחה, נסיעות מלונות וכו'…"






טוד וולס: הרוכב האמריקאי הבכיר באולימפיאדת אתונה 2004,
יודע שהרכיבים על האופניים יכולים לעשות את ההבדל בין ניצחון בתחרות לבין להיות מושבת באמצע


למדו את המהלכים הנכונים


האנס ריי, ממליץ ללמוד כמה טכניקות ומהלכים פשוטים השנה. זה יכול להיות דבר פשוט כמו לעלות מדרכה בבאני הופ, לעשות ווילי, לקפוץ טייבל או לעמוד במקום. צריך רק להשקיע מעט זמן בעניין. "תתחילו עם תרגילים פשוטים קודם. אל תציבו מטרות גבוהות מדי. התרגילים האלו משפרים את הטכניקה הכללית על האופניים ומטרתם להוציא פחות אנרגיה בזמן הרכיבה".

אתם המאמנים של עצמכם


"כאשר התחריתי נהגתי להתאמן עם קבוצות גדולות יותר", אומר קארי קאבוש. "הלו"ז שלנו היה לצאת מספר פעמים בשבוע לכמה שעות רכיבה אחרי הלימודים או העבודה. האנשים האחרים בקבוצה גרמו לאחרים להתמיד בכך שהתקשרו או שלחו לכולנו דואר ביום שלפני הרכיבה: 'כדאי שתבוא או שתצטער על כך…' המוטיבציה להתאמן גבוהה יותר כאשר צריך לסרב לאנשים אחרים פרט לעצמך".

ערך החברות


"כל אחד צריך לעשות מרוץ 24 שעות עם החברים שלו", אומר אליינה קולדוול גרים, שרוכב עבור בולמי פוקס. "מרוץ כזה יחזק או יפרק את החברות. כך או כך, בסופו תדעו מי חבר שלכם ומי לא צריך להיות. ומעל לכל, תיהנו מאוד מהתהליך עצמו!"

בחלק השני של הכתבה עצות נוספות של המומחים, ובהם טראוויס בראון, אלוף NORBA, דאריל פרייס – אלוף הסיקלוקרוס ורוכב הקרוס-קאנטרי המקצועי, האנס ריי רוכב הטריאל האגדי ועוד»



מתוך: מגזין MBA

לעשיית מנוי ,לקבלת גיליון מתנה



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22