עשרת הגברים של קונה

הרבה מתחרים מגיעים להוואי בגישה הלא נכונה. איש הברזל בהוואי לא דומה לשום תחרות אחרת והכל יכול לקרות, ולפי מה שראינו השנה ישנם המון מתחרים חזקים שמתאמנים ונמצאים באותה רמת כושר וביום מסוים כל אחד מהם יכול לנצח, אז מי זה יהיה ב- 10 לאוקטובר? אלכס וולפסון מהמר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


הרבה מתחרים מגיעים להוואי בגישה הלא נכונה. איש הברזל בהוואי לא דומה לשום תחרות אחרת והכל יכול לקרות, ולפי מה שראינו השנה ישנם המון מתחרים חזקים שמתאמנים ונמצאים באותה רמת כושר וביום מסוים כל אחד מהם יכול לנצח, אז מי זה יהיה ב- 10 לאוקטובר? אלכס וולפסון מהמר

מאת:אלכס וולפסון


במשך השנה יצא לנו לעקוב אחרי מרבית תחרויות איש הברזל בעולם, תחרויות שבהן המשתתפים המקצוענים לוקחים חלק כדי לנסות והלהשיג את הסלוט המבוקש להוואי. הם נכשלו לא פעם, לפעמים באשמתם ולפעמים שלא, והכל בשביל הצאנ'ס היחיד לתברג לתוך שלישיית העילית באליפות העולם בהוואי. כל כמה שנים, שניים או שלושה אתלטים בחירים נכשלים ופורשים מהמשחק, אבל אז נכנסים שניים או שלושה אתלטים חדשים שמסחררים את המשחק מחדש. למזלנו אנחנו בשנת הסחרור.

הרעיון ההתחלתי היה להציג את ההימור לגבי החמישייה הראשונה, אבל מכיוון שהשנה קרו יותר מדי דברים לא צפויים לפני התחרות (התרסקויות ותאונות שהזכרנו בכתבות האחרונות) המתחרים שומרים את כל הקלפים קרוב אליהם כמו את המידע האמיתי לגבי מצבם הרפואי, ואם הם הצליחו להתאושש נדע רק ברגעי התחרות. לכן, אני נאלץ להרחיב את ההימור שלי לעשירייה. 

כריס מקורמיק
כולנו יודעים שהוא מסוגל להתחרות בכל מרחק, בכל עת ובכל שעה, וכנראה שגם ינצח. אלוף העולם לשנת 2007 אשר כשל בלהגן על התואר שנה שעברה בגלל בעיות טכניות מגיע בכושר שיא לתחרות ומסתגל לתנאים החמים באי כבר במשך חודש (רק ביום שישי ביצע אימון של 60 ק"מ ב- 60 קמ"ש עם דרפטינג על אופנוע).

על האי אחד הדברים החשובים הוא ניסיון, ומקורמיק מגיע עם כל התעודות הנחוצות. הוא יודע בדיוק על כמה זמן הוא יכול לוותר ברכיבה כדי להשלים את ריצת המרתון שתתן לו את הנצחון. מקורמיק למד כבר טוב מאד על בשרו מה קורה שאתה משחרר קצת באופניים, טועה בחישוב ונותן לאחד כמו נורמן סטדלר לברוח ולנצח אותך בדקה אחת (2006).

   

המון טענות נשמעו על מחסור בתוצאות למקורמיק השנה. הנתונים הבאים מוצגים בשבילכם: שלישי באירונמן גרמניה – בסבב 70.3 (חצי איש ברזל), שני בסינגפור וניו אורליאנס, נצחונות בסין ואוסטריה, ושני בפיליפינים. השאלה שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו היא, אם מקורמיק יצליח להתמודד עם כל הבעיות החיצוניות ולהכנס למשחק מחדש, או שהוא עוד פעם יגרד את הפודיום כמו שקרה בחודש יולי בגרמניה.

קרייג אלכסנדר
הרבה מן האתלטים שמתחרים על המקום בעשירייה הראשונה רוצים לעבור את מה שקרייג עבר בשנה שעברה. כולם מתאמנים בדיוק כמוהו והם יהיו מוכנים לעשות הכל כדי להגיע לשם. הרבה ישאלו את עצמם אם הוא עדיין רוצה את הניצחון באותה מידה. בשביל לנצח השנה הוא יצטרך להתעלות על עצמו ולהגיע לרמות סבל שהוא לא הכיר, במיוחד שיש את החבר האוסטרלי שלו שמדורג אצלי בהימור מספר 1.

אנאקו יאנוס
הספרדי אשר נמנה בין היחידים שמסוגלים להלחם ולתפוס את המקום הראשון, לא רק שהוא רץ מצויין אלא שהוא גם מצליח לשחות ולרכב עם הטובים ביותר, ובשלוש השנים האחרונות נראה כמשתפר תמידית. כמו עם הרבה אתלטים אחרים גם כאן אני תוהה אם אנאקו לא התחרה יותר מדי השנה ונשאר לו קצת מדלק הטילים גם לקונה.

רוני שלידנקצ'ט
הכוכב האוסטרלי העולה, אשר הגיע למקום רביעי בשנה שעברה ומתחריו טוענים שזורם בו דם של אלוף מגיע השנה לתחרות עם יותר מוטיבציה מכולם. אחרי מחנות אימונים שביצע בכל רחבי אירופה, ובשוויץ הוא נחשב לאלוף הבלתי מעורער אחרי שניצח 3 תחרויות איש ברזל ו- 3 חצאי איש ברזל ברצף. כשרוני מגיע מהמקום הרביעי הלחץ עליו הוא מינימלי וקיים בו הפוטנציאל והדחף לזעזע את עולם הטריאתלון בתחרות הגדולה מכולן.

עכשיו, בגיל 30, הוא כבר יודע מה דרוש כדי להגיע מה- 100 ראשונים במים ל- 10 הראשונים באופניים ולרוץ ריצת מרתון יציבה, אחרי שבשנה שעברה היה שני כללי במקטע הריצה. בשונה מ- 70% האתלטים האחרים שיזנקו איתו, רוני נוהג לשמור על תזונה והתאוששות באימונים ונמנע מלהגיע לאימון יתר, רק נשאר לנו לראות כמה נזק יוכל לעשות השווצרי בקונה.

נורמן סטדלר
אלוף העולם לשנים 2004, 2006 ומחזיק שיא האופניים הנוכחי בהוואי שעומד על 4:18 שעות, ובשביל הגילוי הנאות גם המתחרה האהוב עלי. אחרי שהפך לאבא ומגיע עם מקום רביעי ברות', שגם בתחרות זו קבע זמן מדהים באופניים (4:14), נורמן ירצה להוכיח לכולם שוב פעם שהוא מסוגל להפעיל תחנת כח עם הוואטים שיוצאים לו מהרגליים ויותר מהכל להראות לאנשים שהוא מסוגל לרוץ אחרי האופניים. לכל הספקנים, תאמינו לי, שנורמן מסוגל לרוץ. נורמן מגיע השנה להוואי רגוע לחלוטין וזה בדיוק המצב בו הוא הכי מסוכן, הוא יודע מה צריך לעשות בהוואי כדי לנצח. נצטרך רק לחכות ולראות אם עדיין יש לו את זה.

טימו ברכט
ניצח את אירונמן גרמניה ובדרך ירד את ה- 8 שעות. למי שכבר הספיק לשכוח, לפני כשנה התחרה באירונמן הוואי, נענש על דראפטינג ובהחלטה תמוהה החליט לדלג על ריצוי העונש באוהל העונשין והמשיך בריצה, לבסוף סיים חמישי ואז נפסל. טימו הוא מתחרה מתמיד ועבד הרבה מאד כדי להגיע להוואי, השאלה היא, האם נשאר לו עוד דלק או שהוא יהיה כמו שאר בני ארצו, לוטר לדר ויורגן זק, אשר אף פעם לא הצליחו בתחרות הגדולה מכולן.

אנדי פוטס
אנדי מגיע אחרי פציעה קשה מאד בטריאתלון שיקגו והסיכויים שהרוב מנבאים לו הם קלושים. אנדי הוכיח שהוא יכול להיות טוב בכל המרחקים, הוא הדהים את הספקנים בשנה שעברה והראה לכולם שכדי להצליח באירונמן אין צורך בלרכב 800 ק"מ מדי שבוע והרכיבה הארוכה ביותר שביצע לפני כשנה ירדה את ה- 180 ק"מ. מאחר והיה פצוע בתקופה האחרונה נאלץ לרכב פחות וכנראה יתקשה ברכיבה שעלולה להשפיע גם על הריצה. בקשר לדבר אחד אתם כן יכולים להיות בטוחים, מהשחייה הוא יצא ראשון.

טים דיבום
שהוכיח לא פעם שהוא מסוגל לנצח בקונה חוזר אחרי שורת פציעות ארוכה, שגם מהם הוא הראה לא פעם שהוא מסוגל להתאושש ובגדול. השמועות מדברות על כך שטים התאמן מאד חזק באופניים ובריצה, ושהוא קרוב מאד לזמנים בהם היה בשיאו. מרבית הסיכויים שאם הכל ילך כשורה הוא יוכל לשפר את מיקומו מההימור השביעי אבל בינתיים אני ממקם אותו כאן.

מרינו ונהויניקר
ניצח את אירונמן אוסטריה פעם רביעית ברצף. הישראלים מכירים אותו כה טוב והיו רוצים שאני אדרג אותו יותר גבוהה. מרינו הוא בחור גדול וכזכור לכם הבחורים הגדולים סובלים מהחום בקונה (ראה ערך טיובורן סינדבלה). שנה שעברה נאלץ לעבור להליכה בחלק גדול מהריצה וכשל בלהגיע לחמישייה הראשונה, הפעם אחרי מרתון של 2:50 באוסטריה הכל נראה אפשרי.

אדוארדו סטרולה
אחרי לבטים רבים וארוכים בינו לבין רסמוס הנינג שמגיע עם יד שבורה להוואי ההימור הולך לסטרולה אשר ניצח השנה את אירונמן ברזיל פעם שלישית ברצף. הוא בגיל הנכון ונראה בכושר מצויין ובשנה שעברה הוכיח לנו שהוא מסוגל לכך וסיים עשירי.

הרבה מתחרים מגיעים להוואי בגישה הלא נכונה. איש הברזל בהוואי לא דומה לשום תחרות אחרת והכל יכול לקרות. לפי מה שראינו השנה ישנם המון מתחרים חזקים שמתאמנים ונמצאים באותה רמת כושר וביום מסוים כל אחד מהם יכול לנצח, אז מי זה יהיה ב- 10 לאוקטובר?

תמונות / ויקיפדיה



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג