עלייתו או נפילתו של ה- BMX באולימפיאדה

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:ליאור צלרינג

&nbsp


אחרי ששקע האבק וכבתה ההתלהבות ממשחקי בייג'ינג 2008, הגיע הזמן לבדוק האם ענף האופניים BMX , שעשה את הבכורה במשחקים האולימפיים הזיז למישהו משהו או יותר מכך הכתים את שמו הגדול של ענף האקסטרים. ליאור צלרינג עושה סדר





משחקי בייג'ין לוו עם המון רעש. אם זה במסע הלפיד ההזוי או החרם של מספר מנהיגים על האירוע ועד למתקנים המהוללים.
אבל הסיפורים הגדולים מכל היו כמובן, מייקל פלפס, שכל העולם נשא אליו עיניים, אחריו היה זה האצן אוסיין בולט ששבר כל שיא בריצות קצרות, ואחרי כן, כוכבי נבחרת הכדורסל של ארה"ב ניסו לכפר על ההשפלות של השנים האחרונות ולזכות בזהב אחרי משחק צמוד מול ספרד. אבל האם מישהו שמע על מרוץ ה- BMX, או ראה את אחת התחרויות?


לי נראה שרוב העולם לא שמע כמעט בכלל על אופני ה- BMX.
אני חושב שאחרי ההתעלמות הטוטאלית מהבכורה של ה- BMX באולימפיאדה, אנשי הוועד האולימפי העולמי הבינו שלהכניס את ספורט האקסטרים לאולימפיאדה יהיה קצת יותר קשה ממה שהם חשבו.

דבר ראשון, שפעל לרעתם של אנשי הועד האולימפי היה העובדה שענפי הספורט הוותיקים כגון שחייה, ריצה, משחקי הכדור ואפילו המקצועות האתלטים עדיין מאד אהודים כענפי ספורט אולימפיים. להדיוטות עדיף להסתכל על מישהו מפרק את המסלול במהירות שיא, מאשר לנסות ולהבין מה קורה במסלול ה- BMX.

דבר שני, ברגע ששמים ענף חופשי כמו BMX במסלול האולימפי אתה הורג את הייחוד של הספורט. זה נראה מאולץ ומגוחך. יש לזכור שגם הסנובורד לא נקלט טוב כל כך באולימפיאדת החורף והדעות עליו חלוקות מאד גם היום. גם גלישת הרוח בניל פרייד נראית כמו ענף אולימפי, אני ראיתי את שחר צוברי גולש וייב בסטורם ריידר האחרון, תאמינו לי זה נראה יותר כיף (והוא גולש פאן מעולה גם).

דבר שלישי, הענף שנבחר לייצג את ה- BMX באולימפיאדה הוא ה- BMX RACING, מדובר בענף הפחות מעניין מענפי ה- BMX אם זה דירט, פריסטייל, ורט או סטריט. הסיבה שדווקא אותו החליטו להכניס היה כי יחסית לשאר הענפים הוא מאורגן וממוסד תחת ארגון האופניים העולמי UCI. דבר שמאד חשוב לוועד האולימפי שעל מנת להכניס ענף חדש עליו לדאוג כי לענף יש תחרויות מסודרות, סבב מנוהל וקשר לפדרציה עולמית.

דבר רביעי, בניגוד לענפים האולימפיים שבהם תשומת הלב לאתלטים נשואה בעיקר כל 4 שנים וזה נחשב לשיא מבחינתם. הרי שבספורט אקסטרים ישנם סבבים מתוקשרים (ה- XGAMES, GRAVITY GAMES, MOUNTAIN DEW ) יש תחרויות ענק שנתיות ויש הרבה סרטי וידיאו ופעילויות שנותנות לספורטאים מקום להגיע להישגים משמעותיים, לקבל חסויות ולהתקדם. האולימפיאדה תהיה עוד תחרות מיותרת בחיים שלהם, בדיוק כמו שהטניס באולימפיאדה לא מעניין כמעט אף טניסאי, בטח לא כמו שה- US OPEN מעניין אותו.





מוקדמות האולימפידה בתחרות הצ'ולה ויסטה בקליפורניה


נראה כי ההימור של הוועד האולימפי להכניס ענפי ספורט אקסטרים התגלה כפלופ של 2008, הם לא הביאו את הענפים המעניינים והמפותחים של ספורט האקסטרים.
הם לא הצליחו לשמור על האופי הייחודי של הענף שנראה לכוד בתוך ממלכתיות מזויפת (ראיתם את החליפות של המארגנים??) והכי חשוב לא הצליחו להבין שאחרי הכל באולימפיאדה, אירוע הספורט ההמוני בעולם, הכי חשוב זה מי רץ הכי מהר ומי שחה הכי מהר. תנו לאקסטרים להיות אקסטרים ואולי תכניסו את משחק ה"פוזי בול" המהולל לאולימפיאדה הבא.



כותב המאמר הוא ליאור צלרינג עורך מגזין הספורט –
"אדרנלין"

&nbsp



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג