עין ללונדון צופיה – מייקל פלפס מול ריאן לוכטי במוקד קרבות הגברים בבריכה

תחרויות השחייה האולימפיות מתחילות בשבת הקרובה. קרבות ראש בראש בין פלפס ללוכטי? יש! תקווה ישראלית? יש! הפתעות? יהיו גם יהיו! סקירה מקדימה של משחי הגברים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

תחרויות השחייה האולימפיות מתחילות בשבת הקרובה. קרבות ראש בראש בין פלפס ללוכטי? יש! תקווה ישראלית? יש! הפתעות? יהיו גם יהיו! סקירה מקדימה של משחי הגברים

מאת:מערכת שוונג


• חתירה
50 מטרים
מועמד בכיר, ואולי הפייבוריט, הוא שיאן העולם, אלוף העולם, והאלוף האולימפי המכהן סזאר סיילו פיליו הברזילאי (בן 25); ברזילאי מהיר נוסף הוא ברונו פראטוס (בן ה-23); הנציגים האוסטרלים בספרינט הקצר ביותר באולימפיאדה יהיו אלוף העולם במרחק הכפול ג'יימס (הטיל) מגנוסן (21), ואיימון סאליבן (26) שהיה בעבר שיאן העולם במרחק  הכפול; הנציגים האמריקאים בספרינט 50 מטרים יהיו קאלן ג'ונס (28) ואנתוני ארווין המתקבמק (בן 31 – האלוף האולימפי במרחק זה מאולימפיאדת סידני לפני 12 שנה); עוד צפויים להתברג פלורן מנאדו ואמורי לבו הצרפתים ואנדריי גרצ'ין הרוסי.

100 מטרים
יהיה קשה מאד לנצח את אלוף העולם ומחזיק שיא הטקסטיל ג'יימס (הטיל) מגנוסן האוסטרלי. הכי קרוב אליו השנה מבחינת תוצאה היה בן ארצו ג'יימס (הרקטה) רוברטס (21). גם כאן ינסה לסכן את השניים סזאר סיילו פיליו הברזילאי. הנציגות האמריקאית תמנה את ניית'ן אדריאן (23) וקאלן ג'ונס הוותיק. יאניק אנייל הצרפתי גם יתמודד על המדליות. עוד צפויים לבלוט ניקיטה לובינטסב ודנילה איזוטוב הרוסים, וכן פאביין ג'ילו הצרפתי.

200 מטרים
אחד המשחים התחרותיים ביותר בלונדון. בראש המתמודדים ריאן לוכטי האמריקאי. אחרי פרישתו של מייקל פלפס מהמשחה, יצטרף אליו בדגל הפסים והכוכבים ריקי ברנס. מועמדים להתמודד על מקומם בדוכן המנצחים – יאניק אנייל הצרפתי, פול בידרמן הגרמני, פארק טיי-וואן הקוריאני, וסון יאנג הסיני. דנילה איזוטוב הרוסי ולי יונצ'י הסיני עשויים להפתיע, וגם נציגי אוסטרליה לא יטמנו ידם בצלחת.


ריאן לוכטה


נחזיק אצבעות: לנמרוד שפירא בר-אור הישראלי שמנזק לגוב האריות באחד מהמשחים הקשים באולימפיאדה, במקום שבו כרטיס כניסה לגמר צפוי לדרוש תוצאה של פחות מ-1:46.5 דקה.

400 מטרים
סון יאנג הסיני ופארק טיי-וואן הקוריאני יערכו קרב משולש – במרחקים 200, 400 ו-1,500 מטרים חתירה. ודאי במרחקים שמ-400 מטרים ומעלה, צפוי המנצח להיות אחד משניהם. אוסאמה מלולי הטוניסאי צפוי גם הוא להתמודד על המדליות. דיוויד מקיון האוסטרלי, פיטר ונדרקאי האמריקאי, רובי רנוויק הבריטי, ופאל יואנסון מאיי פארו (ששוחה תחת דגל דנמרק) צפויים להתמודד בגמר.

1,500 מטרים
קשה לראות מי יוכל לנצח את סון יאנג הסיני ששבר את שיא העולם, אם יגיע בכושר טוב. פארק טיי-וואן יתמודד על המדליות מול גרגוריו פלטריניירי, ואוסאמה מלולי. גם אנדרו גמל וקונור ג'ייגר האמריקאים עשויים להעפיל לגמר. את נס התקווה המקומית יניף הבריטי דניאל פוג.

• גב
100 מטרים
אחרי התוצאה הנפלאה של מאט גריוורס במבחנים האמריקאים, יש שטוענים שהזהב שלו כדי לאבד. קאמיל לאקור הצרפתי לא יוותר וגם ניק ת'ומן האמריקאי יתמודד על המדליות. ריוסוקה אירי היפני יודע לשחות מהר מאד, אבל עדיין לא גילה את מלוא רמתו באליפות גדולה. התקווה המקומית תיפול על כתפיו של ליאם טנקוק הבריטי.

נחזיק אצבעות: ליעקב טומרקין הישראלי. גם העפלה לחצי גמר תיחשב כהופעה מכובדת עבורו במשחה זה. כואב הלב על יונתן קופלב ממכבי חיפה שקבע קריטריון והעפיל לאולימפיאדה במשחה זה, אבל דלקת בתוספתן וניתוח נאלץ לעבור לפני כשבועיים מנעו ממנו השתתפות במשחקים האולימפים.

200 מטרים
קשה לראות מעבר לריאן לוכטי במשחה בו הוא שולט כבר שנים. טיילר קלארי האמריקאי וריוסוקה אירי היפני ינסו לתת קרב לשחיין שעשוי להיות מלך הבריכה. הענק הרוסי הוותיק ארקאדי ויאטצ'אנין ינסה לשחזר את ימיו כקדם, וגם בנג'מין סטסיוליס הצרפתי ופטר ברנק ההונגרי מועמדים להתמודד בגמר.

נחזיק אצבעות: ליעקב טומרקין הישראלי. עלייה לגמר תהיה הישג לא פחות מפנומנלי (יסלחו לנו כולם – יותר מכל מדליה בענפי השייט או הג'ודו), ונמצא בטווח העליון של ההיתכנות. עלייה לחצי הגמר מצופה מהישראלי הצעיר, שכבר רשם על שמו הופעה משחה זה בחצי גמר באליפות העולם בשנחאי לפני שנה.

• פרפר
100 מטרים
מייקל פלפס לקח זהב באולימפיאדה הקודמת ממילורד קאביץ' הסרבי בנגיעה שנויה במחלוקת. קאביץ' עבר מאז ניתוח בגבו שפגע בו למשך תקופה ממושכת. למרות זאת, פלפס וקאביץ', יחד עם טיילר מקגיל האמריקאי, הם עדיין המהירים בעולם. כריס רייט האוסטרלי, יבגני קורוטישקין הרוסי הוותיק, יחד עם טאקורו פוג'י וטאקשי מאטצודה היפנים, ינסו להשתלב בגמר ובקרב על המדליות.

200 מטרים
בטורי העצות של עיתוני הספורט למהמרי טוטו, המשחה הזה מסומן "בונקר" למייקל פלפס. טאקשי מאטצודה היפני, לאזלו צה ההונגרי, טיילר קלארי האמריקאי, ניק דארסי הילד הרע האוסטרלי, וגם וו פנג הסיני, יתקשו מאד להתמודד מול פלפס במשחה שהכניס את אותו לגמר האולימפי הראשון שלו לפני 12 שנה בהיותו בן 15.

• חזה
100 מטרים
מותו הטראגי בטרם עת של אלוף העולם הנורווגי אלכסנדר דלה אואן נטל עוקץ מהמשחה המרתק הזה. קוסוקה קיטג'ימה היפני (בן 29, גובה 1.77 מ') ניצח בשני משחי החזה בשתי האולימפיאדות האחרונות וגרף 4 מדליות זהב אישיות. עם תוצאת השנה בעולם שהיא גם שיא אישי ושיא טקסטיל, מי יהמר נגד הסמוראי היפני? ינסו לנצח אותו בן ארצו ריו טאטיישי, הספרינטרים המוצקים פליפה סילבה מברזיל וקמרון ואן דר ברג הדרום אפריקאי, ברנדן האנסן האמריקאי המתקמבק, וכן כריסטיאן ספרנגר וברנטון ריקארד הוותיק מאוסטרליה.

נחזיק אצבעות: לישראלי הצעיר אמרי גניאל, שיגיע בעצם להתנסות, אך ספק אם יצליח לעלות מהמוקדמות.

200 מטרים
גם במשחה המפרך הזה, קיטג'ימה ובן ארצו טאטיישי ריו מובילים את דירוג התוצאות העולמי השנה והניסיון של קיטג'ימה עשוי להכריע. יסכנו אותם דניאל גיורטה ההונגרי, מרקו קוך הגרמני ואולי גם סקוט וולץ האמריקאי.

• מעורב אישי

200 מטרים

מזה ארבע שנים, שלושת שחייני המעורב האישי הטובים בעולם הם ריאן לוכטי, מייקל פלפס ולאזלו צ'ה. קרב ענקי המעורב של פלפס ולוכטי האחד בשני ובלאזלו צה יסתיים כאן, אחרי שיחל במשחה למרחק הכפול. קשה לדמיין המנון שאיננו "דגל עטור הכוכבים" מנוגן על דוכן המדליות – בין אם לפלפס ובין אם ללוכטי. הברזילאי המהיר טיאגו פריירה, מרקוס דיבלר הגרמני, ג'יימס גודארד האנגלי והנער היפני המוכשר קוסוקה האגינו ייאבקו בגלי הירכתיים של שלישיית המופלאים.

נחזיק אצבעות: לגל נבו הישראלי. משחה המעורב ה"קצר" הוא הפחות חזק יחסית של נבו. עליה לחצי הגמר במשחה זה תהווה הישג.

400 מטרים

במשחה הגמר הראשון בסדר המשחים באולימפיאדת לונדון נראה את ריאן לוכטי, מייקל פלפס, ולזלו צה ראש בראש. פלפס מנסה לעשות במשחה זה היסטוריה ולהפוך לשחיין הגבר הראשון שזוכה בזהב באותו משחה בשלוש אולימפיאדות רצופות. אם ייכשל ולא ינצח, עשוי קוסוקה קיטג'ימה להגיע לאותה אבן דרך היסטורית לפניו (ב-100 מטרים חזה) למחרת היום. פלפס ולוכטי ישאירו את כל מה שיש בבריכה כדי לצאת עם זהב ראשון ומומנטום חיובי מהגמר הראשון בשחייה בלונדון. הנער היפני קוסוקה האגינו עשוי להגיע לגמר, כמו גם יויה הירוהאטה היפני, תומס פרייזר הולמס האוסטרלי, לוקה מארין האיטלקי, טיאגו פריירה הברזילאי, וכל אחד משני הסינים.

נחזיק אצבעות: לגל נבו הישראלי. זהו אחד מהמשחים הבודדים בו העלייה מהמוקדמות היא ישירות לגמר (ללא חצי גמר). בשבת הקרובה בבוקר ישחה גל נבו את המשחה החשוב בחייו בניסיון להעפיל לגמר האולימפי שיתקיים באותו ערב. המשימה קשה והצלחה להעפיל לגמר תהיה הישג אדיר. אולם גם אם גל יעפיל מהמוקדמות, ספק אם יישארו לו כוחות לגמר באותו ערב.

• משחי השליחים
4 כפול 100 מטרים חתירה
מי יוכל לאוסטרלים המהירים עם צמד הג'יימסים, ועם נער הפלא קמרון מאקווי? ארה"ב, צרפת ורוסיה עשויות למצוא את עצמן נאבקות בקרב על המדליות על גלי הירכתיים של שחייני אוסטרליה.

4 כפול 200 מטרים חתירה
מי יוכל לארה"ב? רק מייקל פלפס וריאן לוכטי לבדם מסוגלים לייצר יתרון של כמעט 3 שניות על צמד של כל מדינה אחרת. כאן דווקא האוסטרלים, הגרמנים, הרוסים ואולי הסינים והיפנים יהיו אלו שישחו על גלי הירכתיים של רביעיית ארה"ב.

4 כפול 100 מטרים מעורב
באופן מפתיע, דווקא הרביעייה היפנית עשויה להעמיד את הקרב הקשה ביותר לנבחרת ארה"ב, לצד, אולי, הרביעייה הצרפתית. למרות זאת, פתיחה חזקה של האמריקאים בגב עשויה לסגור את הסיפור. אוסטרליה, רוסיה, ואולי גם בריטניה וסין יתמודדו גם הן על המדליות.

26.7.2012




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג