עונת הברזל החלה

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:אלכס וולפסון






תחרויות איש הברזל החלו בסוף חודש יוני ויימשכו עד חודש יולי. מספר מכובד של ישראלים משתתף בהן. הטריאתלט הישראלי, גלעד רותם כבר קבע הישג מדהים באירונמן צרפת ומחכה להזדמנות להביא תוצאה דומה גם בקונה, הוואי, וזה רק קצה המזלג









Ironman – You Will Do This



מכונת המלחמה שבילו עמה אנשי הברזל כל כך הרבה זמן ערוכה ומוכנה לקרב. חפיסת הג'לים מאורגנת, הגלגלים קיבלו קסטה של 11/23. עצם המחשבה שיעוף בקבוק או ייווצר פנצ'ר העבירה צמרמורת בכל הגוף. הם מותשים אך מרוצים, אין דבר שהם חיכו לו יותר מזה 3.8 ק"מ שחייה, 180 ק"מ אופניים, 42.2 ק"מ ריצה, כן חודש יולי הגיע.



בסוף יוני וכל חודש יולי מתקיימות באירופה כמה מתחרויות איש הברזל הגדולות בעולם. הביקוש לתחרויות הוא לא ייאמן. יש להירשם לתחרות שנה מראש מכיוון שהרשימה מתמלאת תוך יום-יומיים גג. אלפי משתתפים מכל רחבי העולם, מכל הגילים, ולאחרונה גם מספר מכובד של ישראלים, שחצה את קו ה- 200 איש, מתחרים בתחרויות איש ברזל בכל העולם.



ב -28 ביוני התקיים אירונמן צרפת. המרוץ מפורסם בגלל מסלול האופניים האתגרי שלו שכולל הרבה עליות, מה שהופך את הריצה לקשה בהרבה. אבל העובדה הזו לא עצרה את הישראלי גלעד רותם מלסיים את התחרות בתוצאה מרשימה מאד של 09:39:50 שכללה ריצה בזמן מדהים של 02:59:31, והעניקה לו הזדמנות להשתתף באליפות העולם בהוואי. גלעד נמצא יחד עם מספר מאד מצומצם של ישראלים שירדו את ה- 10 שעות, שבראשם שי פיפמן עם זמן של 9 שעות, ו- 11 שעות, זמן שקבע באוסטרליה בתנאים גשומים של שנת 2003.



ב-5 ביולי התקיים אירונמן גרמניה (פרנקפורט) שהיה בסימן מלחמת הענקים בין מקורמיק לסטדלר. גם כאן השתתפו עשרות ישראלים שהציגו תוצאות מצוינות ובראשם עומדים ואדים סורייב (איש הדאבל אירונמן המפורסם) בתוצאה של 9:39:26 שלשמחתנו מציג כושר מצוין ומראה לנו שהוא בעניינים אחרי תחרות פחות מוצלחת שהתקיימה באפריל באריזונה. אחריו טל עדן שהצליח להפתיע וסיים אירונמן ראשון ב-10:09:11, אבל בזמן שהטריאתלטים שלנו סבלו, התקיים לו קרב אחר בקדמת הבמה. לתחרות התייצבו טובי הטריאתלטים בעולם, וכריס מקורמיק יוצא לפני המרוץ בהצהרה שהוא הולך לנסות לשבור את שיא המסלול וכל העיניים נשאו אליו.





המשתתפים בתחרות




נורמן סטדלר
– סופר עליו בכתבה הקודמת בהרחבה, והוא נאלץ לפרוש עקב מחלה. הוא יקח חלק ב- IRONMAN LAKE PLACID, שיתקיים בארה"ב ב- 20 ביולי.




כריס מקורמיק
– ידוע כרץ מדהים המסוגל לרוץ מרתון של 2:45 אחרי שהוא יורד מהאופניים.




אנקו ליאנוס
– אתלט ספרדי שסיים שני בשנה שעברה אחרי מקורמיק במרוץ ה- ROTH, וגם סיים שמיני בהוואי. הוא נחשב לאיום הכי גדול של כריס בתחרות.




טימו ברכט
– מנצח התחרות שנה שעברה שבא להגן על תוארו.




פאריס אל סולטן
– אלוף העולם לשנת 2005. עד כה לא הצליח לשחזר את אותו הישג, רק זכה בתחרויות יותר קטנות אחרות. הוא מסוגל לרכב טוב אבל רץ פחות טוב מליאנוס ומקורמיק.




קמרון בראון
– ניו זינלנדי בעל ניסיון רב וריצה טובה. יכול להוות איום רציני.




כריסי וולינגטון מאנגליה
– הפתעת השנה. זכתה באליפות העולם 2007 בקונה. ההישג שלה תואר כבלתי אפשרי והיא נבחרה להיות ספורטאית השנה. כריסי מסוגלת לרוץ מרתון בפחות מ-3 שעות.




ניקול לידר
– טריאתלטית גרמניה עם הרבה יותר ניסיון מוולינגטון, אך מסוגלת לרוץ פחות טוב. היא האיום הממשי היחיד על וולינגטון.




מקורמיק עומד במילתו



לגברים השחייה אורכת כ- 44 דקות. הראשונים סיימו את מסלול האופניים ב- 4:26 שעות. בירידה מהאופניים גם כריס וליאנוס נראו מצוין, אפילו הספיקו לתת ראיון חטוף לתקשורת הגרמנית, פאריס אל סולטן התקשה והיה פחות בכושר. טימו ברכט וקמרון בראון התחילו לצמצם את ההפסדים מאחור.



המרוץ התפתח לקרב מרתק בין כריס מקורמיק לאנקו ליאנוס. הם רצו כתף אל כתף כמעט את כל ה- 42.2 ק"מ של המרתון, אנקו נראה יותר בכושר טוב יותר וקצב סיבובי הרגליים שלו היה מהיר יותר. כריס מקורמיק התקשה מולו ונראה נושך את השיניים. בתחילת המרוץ הם שיחקו משחקים, בדקו אחד את השני, פעם אנקו פורץ ופעם כריס. קצב הריצה מסחרר ועמד על מרתון של 2:45, הירידה מתחת ל- 8 שעות נראתה אפשרית, וכפי שזה היה נראה שניהם רצו לרוץ את ה – 10 ק"מ האחרונים ב- 35 דקות.



בשני הקילומטרים האחרונים כריס מקורמיק הצליח לפרוץ קדימה והשאיר את אנקו מאחור, כשהוא משאיר לעצמו קצת זמן לחלק כיפים לקהל. הוא חצה בספרינט את קו הסיום והצליח לנפץ את מחסום ה- 8 שעות בתוצאה מדהימה של 7:59:55. מקומריק קבע שיא מסלול חדש ועמד במילתו. אנקו סיים 50 שניות אחריו. פאריס אל סולטן נאלץ לפרוש 25 ק"מ בריצה אחרי שלא הספיק להחלים מווירוס שחטף במלזיה. טימו ברכט לא הצליח להגן על התואר וסיים שלישי. קמרון בראון סיים אחריו במקום הרביעי.



בנשים כריסי וולינגטון לא השאירה לאף אחד ספקות והובילה מההתחלה ועד הסוף. גם בירידה מהאופניים כריסי נראתה הרבה יותר טוב משאר המתמודדות. בגלל קצב הרגליים המהיר שלה החלו לעלות הציפיות ממנה לשבור את השיא האגדי שנקבע על ידי פאולה ניובי פרייזר לפני 14 שנה. אבל לבסוף, הצליחה לסיים בזמן השני המהיר אי פעם לנשים במרחק איש ברזל 08:51,24. היא יכלה לשבור את השיא בלי יותר מדי מאמץ אבל במקום זה היא האטה מאד לקראת הסוף כדי לחגוג את הניצחון עם הקהל. "רציתי לשמר את הרגע", אמרה בסיום. במקום השני הגיעה ניקול לידר בפער גדול וסיימה בזמן של 09:17,26.





התחרות הקרובה



ב-13 ביולי יתקיים Quelle Challenge Roth בו הולכים לקחת חלק כמאה ישראלים. הצהרה נוספת ממקורמיק הייתה, שהוא הולך לבצע דבר שלא נעשה מעולם ולעשות שתי תחרויות למרחק איש ברזל שבוע אחרי שבוע. אני סבור שהתחרות המרכזית שלו לשלב הזה של העונה הייתה גרמניה, ב- ROTH מקורמיק לקח את התחרות כבר שנתיים רצוף, מה שגרם גם לחברה שמארגנת את ROTH להחתים אותו על חוזה שהוא הולך להמשיך ולבצע את התחרות גם השנה, מסיבות ברורות זה ימשוך הרבה יותר אנשים.








Quelle Challenge Roth 2007




בגלל המחויבות שלו לחברה הוא נאלץ לעשות את התחרות. הייתי רוצה להאמין שהוא יסיים את התחרות כמו בשנים הקודמות וירד את ה -8 שעות, אבל אני מאד בספק. בסופו של דבר צריך לזכור שהמטרה היא KONA, HAWAII שתתקיים באוקטובר והדבר האחרון שהוא מעוניין בו זה להגיע לשם תשוש. אחרי ROTH אולי באמת תהיה התשובה לשאלה, האם כריס מקורמיק הוא הטריאתלט הכי טוב בעולם למרחק זה?



לכתבה נוספת בנושא:

קרב ענקים באיש הברזל



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג