עולם האופניים מסמן כוכב חדש – יאנס ברייקוביץ'

הרוכב הסלובני בן ה-27 מקבוצת רדיו שאק, יאנס ברייקוביץ’, מנצח את מרוץ הקטעים המשמעותי הראשון והגדול בקריירה שלו בדופינה ליברה 2010. האם עולם האופניים מסמן כאן כוכב חדש? אייבי גילת מסכם את מרוץ הדופינה ליברה ההכנה לקראת הטור דה פראנס 2010
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


הרוכב הסלובני בן ה-27 מקבוצת רדיו שאק, יאנס ברייקוביץ', מנצח את מרוץ הקטעים המשמעותי הראשון והגדול בקריירה שלו בדופינה ליברה 2010. האם עולם האופניים מסמן כאן כוכב חדש? אייבי גילת מסכם את מרוץ הדופינה ליברה ההכנה לקראת הטור דה פראנס 2010

מאת:אייבי גילת


ברייקוביץ' הקדים את מנצח הטור דה פרנס 2009 אלברטו קונטדור שהגיע במקום השני ונמצא בשיא ההכנות לקראת הטור המתקרב. במקום השלישי הגיע הרוכב האמריקאי בן ה-22 טג'יי ון גרדרן מקבוצת קולומביה – HTC.


הכוכב החדש של רדיו שאק – יאנס ברייקוביץ' / צילום: Ilario

מעניין לציין שכבר בפרולוג הצהירו שלושת המועמדים על כוונתם לגבי מרוץ הדופינה ליברה 2010 אבל קונטדור היה זה שעצר את השעונים ראשון כשון גרדרן 2 שניות אחריו, ויאנס ברייקוביץ' עוד 5 שניות במקום השלישי. למעשה את השח מט במרוץ הדופינה ליברה השנה הניח ברייקוביץ' בהופעה מזהירה בקטע הרביעי מרוץ נגד שעון של 49 ק"מ. ברייקוביץ' הגיע ראשון כאשר ון גרדרן שמגיע רביעי מאבד 53 שניות יקרות מפז, אבל ההפתעה הגדולה והמרעישה הייתה הביצוע הגרוע יחסית של קונטדור שהגיע רק במקום ה-6 והפסיד 1:46 דקות ליאנס ברייקוביץ. מהקטע הרביעי ועד הסוף לבש ברייקוביץ' את החולצה הצהובה כשקבוצת רדיו שאק מגינה עליו היטב.

שלושת הקטעים הבאים היו הרריים וקשים מאוד כאשר את הקטע היוקרתי לאלפ' דואז מנצח קונטדור לפני ברייקוביץ' לא לפני שהאחרון מוציא למטפס הטוב ביותר בעולם את המיץ בעלייה. קונטדור ניסה וניסה אבל ברייקוביץ' עמד בפרץ.

אין ספק שהרוכבים שעמדו על הפודיום בסוף מרוץ הדופינה ליברה היו מאוד שונים מהתחזיות המוקדמות שלפני המרוץ. קונטדור הצהיר מראש על כך שהוא איננו נמצא בשיא הכושר ושהוא מכוון את עיקר מאמציו כלפי הטור דה פרנס והדופינה ליברה משמש לגביו סוג של "אימון". אם היו אומרים לפני המרוץ שברייקוביץ' וון גרדרן יעמדו על הפודיום בסופו, ההימור על כך היה ביחס מאוד נמוך. אבל בניגוד אולי גמור לציפיות ולתחזיות הגיעו שני הרוכבים הללו כאילו משום מקום והשיגו תוצאה ענקית כשהם מקדימים רוכבים ידועים ובעלי שם אחרים. לגבי ון גרדרן אין בכלל ספק שמדובר בהישג אדיר. הרוכב הזה נתן אולי את הופעת חייו והוכיח שהמיקום שלו בין הרוכבים הגדולים בעולם איננו מקרי.

האם רדיו שאק יזמנו את ברייקוביץ' לטור דה פראנס?

למרות ניצחונו של ברייקוביץ בדופינה ליברה הוא איננו בבחינת הימור בטוח בקבוצת רדיו שאק לקראת הטור דה פרנס. ברשימת ה-9 של הקבוצה כרגע יש רק מקום פנוי אחד ועליו מתחרים בין היתר קריס הורנר שהבטיח שיעשה את הכול כדי שארמסטרונג ינצח את הטור, והיימר זובלדיה שנפצע בהתרסקות וספק אם יהיה כשיר עד לטור. ברייקוביץ' גם ציין שהסיבה העיקרית להישגיו השנה היא העובדה שלמד לנוח יותר לפני תחרויות וביניהן.

מקום שני לקונטדור, האם זה יספיק לטור דה פראנס?

לגבי קונטדור הסיפור הוא הרבה יותר מסובך. מצד אחד הולך קונטדור הביתה עם תחושה של סיפוק היות והגיע במקום השני בדרוג הכללי המצטבר ושיפר את מיקומו במקום אחד למעלה מהשנה שעברה. קונטדור ניצח שני שלבים כולל את האלפ' דואז היוקרתי וכן זכה בחולצה הירוקה של המאיצים. לכאורה הישג מרשים לכל הדעות. יחד עם זאת במיוחד על האלפ' דואז התקבל הרושם שמשהו לא הולך כמו שצריך. למרות ניסיונות נואשים של התקפות בלתי פוסקות ולחיצות שבעבר היו מפרקות כל רוכב בפלוטון, ברייקוביץ' הכין את שיעורי הבית שלו היטב ועל כל מהלך התקפי של קונטדור ידע להגיב בצורה מרשימה.


אלברטו קונטדור חושף חולשה בדופינה ליברה / צילום: Hyku

קונטדור שעד לדופינה נחשב למטפס-על הראה שגם כאן בהרים הגבוהים ניתן להתמודד עימו ובהצלחה. האחים שלק ולאנס ארמסטרונג רואים את המראות הללו היטב ולומדים, ולפיכך הטור הקרוב יהיה מבחן אמיתי ליכולתו של קונטדור. אנחנו גם עדים לתנודות חריפות אולי מדי ביכולתו של מי שנחשב לרוכב הגרנד טורים הטוב בעולם. זכורות היטב התמונות מהשנה שעברה בפאריס ניס כאשר קונטדור מרוקן לגמרי מאנרגיה ובקושי שורד את הקטע. קונטדור בעצמו טוען שטרם הגיע לשיא כושרו.

קבוצת אסטנה הרשימה לקראת הגראנד טור הצרפתי

ההופעה של קבוצת אסטנה הרשימה במיוחד. עם שלושה ניצחונות בקטעים שניים של קונטדור ואחד של דניאל נאברו בבריחה מרשימה לקראת סוף הקטע, ועם רכבת אקספרס שמנווטת היטב את קונטדור ולוחצת או מרפה על הדוושה כרצונה, מדובר בחבורת חוד של לוחמי קומנדו קשוחים במיוחד שילוו את הלידר שלהם אלברטו קונטדור לטור דה פראנס, ובמובן הזה מדובר בסגל שיעשה את הכול כדי שהוא יצליח, בניגוד למלחמות הבלתי פוסקות ולמתחים שהיו באסטנה בשנה שעברה.

הצרפתים מחפשים כוכב משלהם

הרוכבים הצרפתים כרגיל הסתפקו בשאריות. האמביציות היו בשמים. אבל הצרפתים נאלצו לחכות עד הקטע הרביעי כדי לקבל ניצחון ומקומות 1 ו -2 של רוכבים צרפתים בדמותם של ניקולס ווגונדי ורומיין סיקארד. לגבי הדרוג הכללי המצטבר אמנם ישנם ארבעה רוכבים צרפתיים בטופ טן: ג'רום קופל, ניקולס ווגונדי, קריסטוף ריבלון ופייר רולנד מהמקומות החמישי ועד לשמיני. הצרפתי הראשון בדרוג הכללי המצטבר ג'רום קופל הוא בכלל מקבוצה מדרג נמוך Saur – Sojasun.

הסיכום יהיה בטור של שוויץ

את העשירייה הראשונה משלימים יורגן ון דר ברוק הבלגי במקום הרביעי, קריס הורנר האמריקאי במקום התשיעי וסילבסטר שמידט הפולני במקום העשירי.
למעשה מה שייזכר וייצרב כנראה בתודעה מהדופינה ליברה 2010 הוא לא מי שניצח את יאנס ברייקוביץ בפועל, אלא מי שלא הצליח לנצח את אלברטו קונטדור.

הפנים של עולם האופניים הבינ"ל הם כרגע לטור של שוויץ כדי לראות באיזה כושר נמצא לאנס ארמסטרונג. את הקטע השלישי מנצח פרנק שלק ואילו לאנס ארמסטרונג מגיע במקום ה-15, 7 שניות אחריו. כרגע מדורג ארמסטרונג במקום ה-21 בדרוג הכללי המצטבר.

אין ספק ששתי הרכבות הללו של רדיו שאק קבוצתו של לאנס ארמסטרונג מצד אחד, וקבוצתו של אלברטו קונטדור מהצד השני עומדות להיפגש למבחן של אמת בטור דה פרנס. איך שהדברים נראים שני היריבים עסוקים בהכנות אחרונות לקראת הרגע הגדול. הם יהיו מוכנים. האמת גם אנחנו.
————————————————————————————————————————-


דופינה ליברה:
קונטדור מנצח באלפ' דואז



ברייקוביץ' מנצח את
מרוץ הדופינה ליברה 2010



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22