סרטים שחורים לזכרו של חשין באירונמן אוסטריה

"היו לא מעט ישראלים שזו הייתה תחרות ראשונה שלהם, כולם היו באותו מלון וערכנו מפגש של כל הישראלים לזכרו של חשין. במפגש החלטנו שיום לפני התחרות נערוך משחה קצר ונענוד סרטים שחורים לזכרו." אירונמן אוסטריה 2010 היה הפעם מרגש במיוחד
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


"היו לא מעט ישראלים שזו הייתה תחרות ראשונה שלהם, כולם היו באותו מלון וערכנו מפגש של כל הישראלים לזכרו של חשין. במפגש החלטנו שיום לפני התחרות נערוך משחה קצר ונענוד סרטים שחורים לזכרו." אירונמן אוסטריה 2010 היה הפעם מרגש במיוחד

מאת:יריב זרביב


איש הברזל הבלגי, מרינו ואנהונקר, רשם עצמו בדפי ההיסטוריה של ענף איש הברזל כאשר סיים בזמן הרביעי המהיר ביותר בכל הזמנים, 07:52:05 שעות, דקה לפני שיא המסלול של אירונמן קרנטן, אוסטריה, ואף גרף ניצחון חמישי ונכנס למועדון היוקרה בו בודדים הצליחו להגיע להישג הזה בתחרות. אך הסיפור מבחינתנו הוא דווקא של הישראלים שהשתתפו בו.


רוכבים עם סרט שחור / צילום: יעל בר פסח

איש הברזל באוסטריה, היה מתמיד חביב על הישראלים, אך הפעם הצליח להביא אליו כ- 80 ישראלים שהגיעו להשתתף בתחרות, מספר נציגים בין הגבוהים ביותר מבין המדינות שהשתתפו, לפני ספרד ואיטליה. אמנם החלק הבולט של אנשי הברזל הישראלים, כמו גלעד רותם ונינה פקרמן, שהצליחו לחזור עם הישגים מדהימים, התחרו באותו זמן באירונמן פרנקפורט, גרמניה, אך החגיגה הישראלית התקיימה דווקא בקרנטן ובסימן מותו הטרגי של איש הברזל שניאור חשין ז"ל, אשר התאמן לקראת התחרות ונהרג בתאונת פגע וברח, כשבועיים לפני הזינוק.


מרכינים ראש לזכרו של חבר / צילום: יעל בר פסח

בבית המלון בקרנטן בו שהו רוב המשתתפים הישראלים ומלוויהם, ידעו כולם להפגש באקספו של התחרות ובמלון, ויצרו יחד אווירה ישראלית חמה שהובילה למפגש מרגש עם כול המשתתפים לזכרו של שניאור חשין, בו חולקו לאנשי הברזל סרטים שחורים שנקשרו לאופניים בעת הרכיבה בתחרות.

"היו לא מעט ישראלים שזו הייתה תחרות ראשונה שלהם, כולם היו באותו מלון וערכנו מפגש של כל הישראלים לזכרו של חשין. במפגש החלטנו שיום לפני התחרות נערוך משחה קצר ונענוד סרטים שחורים לזכרו." מספר עמית לוי, חברו ושותפו של חשין ומי שהתאמן איתו לאורך כל הדרך עד לרגע התאונה.

לוי הרגיש שהחצי השני שלו חסר לחלוטין והתחרות עברה בתחושת עצב עמוקה, "התכוונתי לעשות את התחרות צמוד לשניאור. הרבה מאוד מהתחרויות עשיתי איתו, עם במרתונים בחו"ל ובישראמן. התחושה שלו הייתה לי מאוד חסרה, איתו תמיד היה לי כיף ומעניין, כאן הייתה תחושה של ריקנות. שניאור לדעתי היה מסיים כאן בתוצאה של 12 או 12 וחצי שעות לפי האימונים שהוא עשה." 

 

 
לוי עונד שתי מדליות אחת לזכר חברו הטוב / צילום: יעל בר פסח

התחרות השנה באוסטריה הייתה ראשונה להרבה ישראלים שהגיעו להתחרות, גם ללוי זו הייתה תחרות ראשונה, "זוהי תחרות איש ברזל ראשונה שלי בחו"ל. הרבה אנשי ברזל ישראלים מכירים את העיירה בה מתקיימת התחרות וזהו כנראה המקום המושלם לעשות תחרות איש ברזל גם מבחינת שחייה וגם מבחינת רכיבה, מסלול הרכיבה מאוד מפרגן," מספר לוי.


עמית לוי (בחולצה לבנה באמצע) על האופניים / צילום: יעל בר פסח

מאמן הטריאתלון, אריאל הלר, מי שאימן את עמית לוי ושנאור חשין לקראת התחרות הצטרף לעמית כשהוא משתתף עם המספר של חשין עליו, "הגעתי לתחרות כדי לעזור לעמית, החבר הכי טוב של שניאור, לסיים את התחרות. עמית בתחילה רצה לבטל את השתתפותו אך שכנעתי אותו לנסוע כשאני מלווה אותו לאורך הדרך," הלר מסכם.


לוי והלר בעת המפגש לזכרו של חשין ז"ל / צילום: יעל בר

התחרות של אירונמן אוסטריה תזכר השנה אולי בגלל מותו הטרגי של איש הברזל, שניאור חשין, אך אין ספק שהיא תזכר גם בגלל אותם 80 ישראלים שהשתתפו וסיימו בגאון את אחת התחרויות הקשות בעולם.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג