ספיריג ואליסטר מנצחים בטריאתלון לונדון

התחרות השישית בסבב אליפות העולם הסתיימה ללא הפתעות מיוחדות. ניקולה ספיריג משוויץ מנצחת ומקדימה את ליסה נורדן השוודית ואת הלן ג’נקינס אלופת העולם, ובגברים מנצח אליסטר בראונלי. ניר רייכמן מדווח
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


התחרות השישית בסבב אליפות העולם הסתיימה ללא הפתעות מיוחדות. ניקולה ספיריג משוויץ מנצחת ומקדימה את ליסה נורדן השוודית ואת הלן ג'נקינס אלופת העולם, ובגברים מנצח אליסטר בראונלי. ניר רייכמן מדווח

מאת:ניר רייכמן


אלופת אירופה משוויץ, ניקולה ספיריג (ניצחה בסבב גביע העולם באילת 2007)מנצחת ומקדימה את ליסה נורדן השוודית ואת הלן ג'נקינס אלופת העולם מבריטניה כאשר היא מגבירה קצב בסיום ולא מותירה להן סיכוי.

בגברים ניצח אליסטר בראונלי, הפייבורט לניצחון מבריטניה, וזה לאחר ששלושה ממתחריו העיקריים מפסיקים את התחרות לאחר תאונות שהתרחשו במסלול הרכיבה. במקום השני והשלישי סיימו סטפן ג'סטוס מגרמניה וכריס גמל מניוזילנד.


אלופת אירופה מנצחת את אלופת העולם
בשחייה לא נרשמו אירועים מיוחדים, אנבל לוקספורד האוסטרלית נטלה את ההובלה והכתיבה קצב נהדר שיצר פערים זעירים בסיום קטע השחייה. הפערים הצטמצמו לאט ונוצרה דבוקה גדולה המונה 37 אתלטיות. ניקולה ספיריג אשר לא הרשימה בשחייה עבדה קשה ביחד עם קבוצתה כדי לתפוס את המובילות. במהלך הרכיבה, איילין מוריסון מאירלנד, שהייתה שותפה לקבוצת רדיפה אחרי הפלוטון המוביל, נפלה ויצרה תאונה שרשרת, שהביאה לסיום התחרות שלה ושל 5 בנות נוספות.

הריצה התחילה בקצב מסחרר באדיבותה של ג'ודי סטיפסון הבריטית הצעירה. הקצב הגבוה יצר קבוצת חוד שכללה את ניקולה ספיריג, ליסה נורדן, הלן ג'נקינס, דבי טנר מניוזילנד וליז מיי מלקסנבורג. 200 מ' לסיום כאשר נותרו רק השלוש הראשונות, החלה ניקולה ספיריג בעיטוי מושלם את הפריצה לעבר שער הסיום כשהיא עוצרת את השעון על 1:54:24, 2 שניות לפני נורדן השודית ו- 5 שניות לפני אלופת העולם, הבריטית הלן ג'נקינס.

זהב- ניקולה ספיריג (שוויץ)  01:54:24
כסף – ליסה נורדן (שוודיה) 01:54:26 +:02
ארד – הלן ג'נקינס (בריטניה)  01:54:29 +:05

לונדון לא חיכתה לו
בגברים התחרות נפתחה כצפוי, הבריטי הצעיר, אליסטר בראונלי וחבייר גומז הספרדי שומרים זה על זה ונמצאים בדבוקה הראשונה עד הק"מ ה- 30 של הרכיבה. בשלב זה הספרדי החליק והשאיר את הבמה לבריטי. בתחרות היה חוסר מזל לעוד מספר פייבוריטים בינהם ג'רוד שומכר מארה"ב שניצח בהמבורג וברד קוהלדפלדט האוסטרלי שהיו מעורבים בתאונות.

לאחר שגומז פרש התאחדו שתי הקבוצות העיקריות שנוצרו לאחר השחייה והפכו לפלוטון ענק לקראת הירידה לריצה. 2 הקפות לסיום הרכיבה ברחו ברונו פאייס הפורטוגלי ורודי ווילד ליתר המתחרים ויצרו פער של כ-30 שניות, טעות קשה של השופטים שלחה אותם לסיבוב נוסף וחרצה את גורל התחרות שלהם(הם לא היו צפויים לנצח גם ככה).

אליסטר בראונלי שנראה עייף בתחילת הריצה הגביר לאחר הק"מ השישי והשאיר ליתר המתחרים את התחרות על המקום 2. אליסר בן ה- 21 שבתחילת השנה לא חשב על ניצחון בסבב אליפות העולם, מנצח בפעם הרביעית מתוך ארבע תחרויות בהם השתתף ולמעשה הבטיח לעצמו את המקום הראשון לקראת גמר הסבב באוסטרליה. הוא עצר את השעון על 1:41:50. סטפן ג'סטוס מגרמניה בורח מכריס גמל הניו-זילנדי כ- 500 מ' מהסיום ומגיע 8 שניות אחרי אליסטר, כריס גמל מסיים שלישי זמן זהה לסבסטיאן ראנק מגרמניה (11 שנ' מאליסטר).

זהב – אליסטר בראונלי (בריטניה)  01:41:50
כסף – סטפן ג'סטוס (גרמניה)  01:41:58 +:08
ארד – כריס גמל (ניו-זילנד) 01:42:01 +:11

שבוע הבא יתקיים פסטיבל טריאתלון ביוקאמה  שביפן. הפסטיבל יכלול מחנה אימונים ואליפות עולם ראשונה מסוגה לילדים, במחנה ישתתפו גם 12 ילדים מישראל. לצד זה תיערך תחרות סבב אליפות העולם והזדמנות אחרונה של המתחרים לתפוס מקום טוב יותר בגמר באוסטרליה. מס' 1 כבר נקבעו, אך על יתר המקומות בדירוג הקרב צמוד. מרבית שמות הבולטים מלונדון יהיו שם, אלוף העולם חבייר גומז, ג'רוד שומכר, וברד קוהלפלדט שסבלו מחוסר מזל בלונדון ינסו שוב את מזלם, בתחרות ישתתפו גם האלוף האולימפי, יאן פרודנו מגרמניה ומדליסט הארד ביבן דוקרטי. בנשים התחרות תהיה קטנה בהרבה אך איכותית ותכלול בין ביתר את ניקולה ספיריג וליסה נורדן המנצחות בלונדון.

דירוג סבב אליפות העולם:

 

גברים

נשים

מקום 1

אליסטר בראונלי – 3200 נק'

אמה מופאט – 3140 נק'

מקום 2

מייק פטצולד –  2493 נק'

ליסה נורדן – 2534 נק'

מקום 3

סטפן ג'סטוס –  2388 נק'

אנדריאה יואיט – 2455 נק'

מקום 4

חבייר גומז –  2368 נק'

דניאלה ריף – 2374 נק'

מקום 5

ברד קוהלפלדט  – 2276 נק'

הלן ג'נקינס – 2146 נק'



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג