סנפורד רשאי לייצג את ישראל

לאחר כחצי שנה של עבודה מאומצת אשר הגיעה לשיאה בסוף השבוע האחרון, במפגש שהתקיים במסרגת אליפות העולם באיסטנבול של איגוד האתלטיקה מול ראשי התאחדות האתלטיקה הבין-לאומית, , הגיעה אמש ההודעה לפיה דונלד סנפורד יכול לייצג את ישראל בעולם החל מטווח הזמן המיידי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לאחר כחצי שנה של עבודה מאומצת אשר הגיעה לשיאה בסוף השבוע האחרון, במפגש שהתקיים במסרגת אליפות העולם באיסטנבול של איגוד האתלטיקה מול ראשי התאחדות האתלטיקה הבין-לאומית, , הגיעה אמש ההודעה לפיה דונלד סנפורד יכול לייצג את ישראל בעולם החל מטווח הזמן המיידי

מאת:מערכת שוונג


אתמול (שלישי) בערב הגיעה בשורה משמחת למשרדי איגוד האתלטיקה הישראלי מהתאחדות האתלטיקה הבין-לאומית, לפיה הנהלת ההתאחדות (Council) החליטה לאשר את בקשת החריג שהוגשה עבור דונלד סנפורד כדי שיוכל למעשה לייצג את ישראל בזירה הבין-לאומית החל מרגע מתן ההודעה. האישור ניתן לאחר חודשים רבים של תכתובות ובקשות של האיגוד הישראלי, ששיאן היה במהלך סוף השבוע כאשר שלמה בן גל, יו"ר האיגוד והמזכ"ל ז'ק כהן נפגשו אישית עם רוברט הרש האמריקני, סגן הנשיא הבכיר ב-IAAF (מבין ארבעת סגנים מכהנים) ואסר גבריאל, מזכ"ל ההתאחדות, והסבירו את הנסיבות המיוחדות הקשורות בבקשה לגביו של סנפורד שהתחתן עם ישראלית (דניאל דקל), לשניים יש ילד, וכן העובדה שסנפורד בחר להעתיק את מגוריו לישראל באופן מיידי.

כזכור, בשנה שעברה אושרה בהתאחדות האתלטיקה הבין-לאומית (IAAF) החלטה לפיה אתלטים שעוברים ממדינה למדינה, יוכלו לייצג את מדינתם החדשה רק שנתיים מיום קבלתם את האזרחות החדשה. ההחלטה הזו שנבעה בעיקר לאור המעבר המסיבי של אתלטים ממזרח אפריקה למדינות המפרץ, נכנסה לתוקף עוד לפני שדונלד סנפורד קיבל את אזרחותו הישראלית, אולם אחרי שהוא כבר החל בהליך בקשת האזרחות.

מיום שסנפורד קיבל את האזרחות הישראלית איגוד האתלטיקה החל בהגשת בקשות ללאמין דיאק, נשיא ה-IAAF והמזכ"ל גבריאל במטרה לקבל אישור חריג במקרה של סנפורד, ובתקווה שתבוטל רוע הגזירה שתאלץ את התושב הישראלי החדש להמתין שנתיים עד שיוכל להופיע על הבמה הבין-לאומית.

כעת, כשסנפורד כבר יכול לייצג את ישראל, למעשה כבר באליפות אירופה הקרובה, ובתקווה שגם במשחקים האולימפיים, הדבר יוסיף למוטיבציה שלו לקבוע את הקריטריון האולימפי ב-400 מטרים שעומד על 45.30 שניות. סנפורד יהיה חלק חשוב מאד בפרויקט השליחים, ברביעייה הישראלית ב-4×400 מטרים, שמנסה לקבוע קריטריון להשתתפות באליפות אירופה בהלסינקי.

יו"ר איגוד האתלטיקה, שלמה בן גל, הגיב להודעת ה-IAAF ואמר: "אני שמח שמאמצינו מול ההתאחדות הבין-לאומית נשאו פרי. סנפורד הוא תוספת כוח משמעותית לאתלטיקה הישראלית, והוא בהחלט עשוי לסייע לנו בהגשמת המטרה של נציגות של 5 עד 6 אתלטים במשחקים האולימפיים, יעד אותו הצבנו במסגרת פרויקט המקצוענות, המשותף למינהל הספורט, הועד האולימפי ואיגוד האתלטיקה. האישור שקיבלנו ייתן גם תוספת כוח משמעותית לפרויקט השליחים, בתקווה שכבר באליפות אירופה נוכל לראות את סנפורד הן בתחרות היחידים והן בתחרות השליחים יחד עם חבריו הנוספים לנבחרת הישראלי".

עם קבלתו את הבשורה, סנפורד הנרגש הגיב: "אני ומשפחתי מודים מאד לאיגוד האתלטיקה הישראלי ומעריכים מאד את מה שהאיגוד עשה למעני ולמען משפחתי. זה יום מאושר עבורי".

סנפורד מתוכנן להתחרות בסוף השבוע הקרוב בריצת 400 מטרים בתחרות שתתקיים בארה"ב.

14.3.2012



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג