סיכום השבוע ה-2 בג'ירו ד'איטליה

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:אייבי גילת




את מלחמת הגלדיאטורים המודרנית של השבוע השני אפיינו בעיקר כתמי דם, שריטות, חבלות, שפשופים ומכות יבשות, והכל בשם המטרה הקדושה – לזכות בתואר. אחת התופעות המדהימות שמודגשות שבוע השני של הג'ירו היא העובדה שהאלים החדשים נוצצים ברמה







מלחמת הגלדיאטורים – ג'ירו ד'איטליה 2008


אם מה שאפיין את השבוע הראשון של הג'ירו ד'איטליה 2008 היה שקיעת האלים הרי שאת השבוע השני מאפיינת בעיקר זריחתם של האלים החדשים. זה היה השבוע הכי גדול בחייו של עמנואל סלה המטפס הקטן מקבוצת Navigare שזכה בשני קטעים רצופים מדרגת קושי עליונה, בהרים גבוהים עם עליות אימתניות שנגמרות בשמים, ובקטע השלישי, ברצף נגד השעון לעליה לאתר הסקי בפלאן דה קורונס, הגיע סלה במקום השני 6 שניות אחרי המנצח. עמנואל סלה בסגנונו המיוחד תוך שהוא רכון על גבי האופניים ומטלטל אותם מצד לצד במצב עמידה בעליה הצטרף בכך למועדון המכובד של המטפסים האלמותיים הגדולים באמת.

את מלחמת הגלדיאטורים המודרנית של השבוע השני אפיינו בעיקר כתמי דם, שריטות, חבלות, שפשופים ומכות יבשות, והכל בשם המטרה הקדושה לזכות בתואר. כזה היה גורלו של ליאונרדו פיאפולי הפועל הנאמן של ריקרדו ריקו מסוניור דובאל ומטפס בחסד עליון בעצמו שהתרסק 15 ק"מ לסיום הקטע בפסגת המרמולדה תוך שהוא סובל מקשיי נשימה וחשש לשבר בצלעות.

זכייה בג'ירו או נצחון בקטע עבור רוכב איטלקי פירושה משהו ששווה הרבה יותר מכסף, ויקר יותר מזהב. מדובר על תהילת עולם ועל כניסה לפנתאון הלאומי ולספרי ההיסטוריה. כאן הרי זה המגרש הביתי שלו, מול הטיפוזי, אלפי האוהדים הקנאים המצטופפים בצדי הדרכים.

אחת התופעות המדהימות שמודגשות ביתר שאת בשבוע השני של הג'ירו היא העובדה שהאלים החדשים נוצצים ברמה. קבוצות פרו טור שהגיעו עם ארמדות נוצצות כוכבים נאלצות להסתכל בעיניים כלות כיצד קבוצות מליגות המשנה הקונטיננטל כמו : LPR Brakes , Navigare, Serramenti PVC, Tinkoff, עושות פשוט בית ספר ונותנות בראש לקבוצות הבכירות יותר. מתוך 10 המדורגות ראשונות ארבע מהן קבוצות מליגות המשנה.

יכולות להיות לכך מס' סיבות:

  1. רצון אדיר לחשיפה, פרסום ו"רעב להצלחות".
  2. הבדלי הרמות קטנים מאי פעם.
  3. הרוכבים מהקב' הקטנות נותנים 110% היות והם יודעים
  4. שנקרה בדרכם הזדמנות נדירה לחשיפה תקשורתית ברמה שאין להם בכל יום, בעוד שלרוכבים בקבוצות הבכירות מצפה עדיין עונת תחרויות ארוכה. ההצלחה בג'ירו תתורגם מיד לכסף ולחסויות.

  5. לא קיים יותר מצב של רוכב דומיננטי ששלט בפלוטון כפי שהיה בעבר.
  6. בדיקות הסמים קפדניות מאי פעם.

מחזור הקטעים

השבוע השני נפתח בסערה. את הנג"ש השני, קטע מס' 10, מנצח אלוף איטליה בנגד שעון מרזיו ברוסגין מקבוצת למפרה. מיד אחריו בהפרש של 8 שניות הגיע אלברטו קונטדור ואותת ליריביו על כך שהוא מתכוון ברצינות להתחרות על הפודיום האיטלקי. בקטע מס' 11 לצ'סנה, ראינו שוב דרמה והתרגשות כאשר אלסנדרו ברטוליני שתפקידו העיקרי הוא לעזור לקפטן שלו ג'ילברטו סימוני, מנצח קטע בגי'רו בפעם הראשונה שלו כמקצוען מזה 16 שנה. בין ה-4 הראשונים בצ'סנה ישנם 3 רוכבים שהם בכלל מקבוצות משנה.
קטעים מס' 12 ו-13 הפכו לדו קרב מר בין שני המאיצים דניאלה בנאטי מליקוויגאס, שזוכה במקום ראשון והילד החדש מקבוצת היי רואד, מארק קוונדיש האנגלי, מגיע שני רק כדי להחליף את הסדר ביום ובקטע שלאחריו. שוב אנחנו רואים פה את המאבק ההרואי בין הדור הישן והחדש של המאיצים ( רובי מקיואן מגיע 3 ופאולו בטיני אלוף העולם מגיע במקום ה-5 בקטע מס' 12 ).

את ההצגה הגדולה באמת נתן עמנואל סלה בקטעים מס' 14, 15 בהם ניצח ובקטע מס' 16 שבו הגיע במקום השני. הוא מוכיח המון אופי, אגרסיביות, ובעיקר המון לב ונשמה בדיוק כפי שאוהדי האופניים אוהבים. מבין הפייבוריטים אנדראס קלודן, פאולו סאבודלי ולוי ליפהיימר שהגיעו לג'ירו על תקן של כוכבים, יצטרכו לרדת למעמד של פועלים ולמשוך את המדורגים האחרים הגבוהים יותר של קבוצתם.

לגבי השאלה "מיהו רוכב הגרנד טורים הטוב ביותר?". אחרי קטע מס' 16 הסדר כרגע הוא כזה, במקום הראשון אלברטו קונטדור, אחריו בהפרש של 2:18 דקות מדורג דנילו די לוקה ו- 29 שניות אחריו נמצא דניס מנצ'וב. ריקרדו "הקוברה" ריקו, שמדורג כרגע שני בדרוג הכללי הוכיח שביום נתון הוא בליגה של מנצחי גרנד טורים, בקטע מס' 15, ברכיבה סופר אגרסיבית תוך שינויי קצב חדים בעליה הוא הגיע למקום ה-3, כשהוא מקדים את כל הטוענים לכתר המליה רוזה (החולצה הורודה).

אין ספק שההזדמנות האחרונה של המטפסים לשנות את הסדר של הפודיום ברומא ואת העשירייה הראשונה היא בקטעים מס' 19 ובמיוחד בקטע האימתני מס' 20 שיחל ביום שבת ה-31 למאי. בקטע הזה יצטרכו הרוכבים לעלות למעבר הגבייה, שזוהי הנקודה הגבוהה ביותר בג'ירו השנה 2618 מטר, ואח"כ לעלות את הקיר האיום בעל השיפוע המפלצתי של המורטירולו, ולבסוף לפני הגלישה לטיראנו לעלות את אפריקה.

את החולצה החשובה ביותר מוביל כרגע אלברטו קונטדור מקב' אסטנה. הוא יכול לטפס היטב, לרכב היטב במישורים, ונגד השעון. אבל הג'ירו ד'איטליה לפני השבוע השלישי לסיומו רחוק מאוד משלב ההכרעות. המאבקים בין הפייבוריטים ימשכו עד למילאנו. כך למשל בין ברוסגין שנמצא במקום הרביעי לפליזוטי המדורג חמישי מפרידות בסה"כ 5 שניות. בכלל, ההפרשים בין המקום הראשון לשביעי בו נמצא דניס מנצ'וב הם פחות מ-3 דקות. המשמעות היא שכל הפייבוריטים יחכו למעידה הכי קטנה או לסימן של חולשה כדי לתקוף והקטע ביום שבת יכול להיות הזדמנות מצוינת לאנשים כמו די לוקה האלוף של השנה שעברה, וסימוני שזה לו הג'ירו האחרון לתקוף.

ג'ילברטו סימוני מוכיח שבגיל 36 מוקדם עדיין להספיד אותו. בהופעה מעוררת כבוד של אתלט-על הוא מוכיח, שבכדי לקחת ממנו את הג'ירו המנצחים יצטרכו לסבול. כרגע הוא מדורג שלישי 1:21 דקות אחרי קונטדור. שם חדש שהבליח הוא של יורגן ון דר ברוק מקבוצת סילנס לוטו שמדורג במקום ה-9.



חולצות המלכים

  1. את חולצת מלך ההרים לובש בהפרש עצום עמנואל סלה וקשה שלא לראות אותו שומר על החולצה עד למילאנו. אגב סלה מחזיק גם בחולצת הרוכב האגרסיבי.
  2. חולצת מלך המאיצים שייכת כרגע לדניאלה בנאטי וגם כאן העסק נראה כמעט סגור.
  3. חולצת הרוכב הצעיר מוחזקת על ידי ריקרדו ריקו כשההפרש בינו לבא אחריו יורגן ון דר ברוק קרוב ל-4 דקות. קשה להאמין שריקרדו ריקו יאבד את החולצה.

פרט פיקנטי במיוחד היא העובדה שקבוצת Navigare , שהיא איננה קבוצת פרו טור, מדורגת במקום הראשון בתחרות הקבוצה המהירה. היא מקדימה את כל הקבוצות' הגדולות והעשירות ממנה. פרט מעניין נוסף, היא העובדה שקבוצת אסטנה שהרוכב הבכיר שלה אלברטו קונטדור כרגע נמצא במקום הראשון בדרוג הכללי, הוזמנה להשתתף בתחרות בשבוע האחרון לפני תחילת הג'ירו. כפי שהדברים נראים כעת על הדרוג הכללי צפוי לנו סרט מתח ממש עד לקו הסיום במילאנו.

אייבי גילת יועץ לרוכבי אופניים



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22