סיכום השבוע הראשון בג'ירו ד'איטליה

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:אייבי גילת




שבוע עבר בג'ירו. הג'ירו סיפק מאז ומעולם הרבה מאוד דרמה. מתוך 5 המקומות הראשונים בקטע ה-7 לא היה ולו נציג אחד של הקבוצההבכירות הפרוטור. שמות חדשים בבלוק קבוצה כמו LPR BRAKES ,TINKOFF ,NAVIGARE,
ו – BARLOWORLD. מקדימות קבוצה עם תקציב הרבה יותר גדול ורוכבים ברמה הרבה יותר גבוהה. אחד הדברים המעניינים שאנחנו רואים כאן זוהי למעשה סיומה של תקופה בעולם האופניים ותחילתה של תקופה אחרת חדשה.








שקיעתם של האלים הישנים וזריחתם של כוכבים חדשים מלווה בהרבה מאוד אקשן. השמות החמים של הפייבוריטים בקטעים המישוריים יחסית שהיו מועמדים כמעט ודאיים לנצחונות "קלים" נותרו בינתיים על הנייר בלבד.



גרמו לכך מס' סיבות:

  • אי הגעתו של מאיץ העל אלסנדרו פטאקי מקבוצהמילראם למירוץ עקב השעייתו בגין שימוש בתוסף אסור פתחה את הדלת בפני אחרים ידועים פחות.

  • תאונות והתרסקויות. השלבים הראשונים של כל מירוץ מרתון רב שלבי דוגמת הג'ירו ד'איטליה הם תזזיתיים ועצבניים. חוסר מזל בולט במיוחד של קבוצהCSC ששניים מבכירי הרוכבים שלה המאיצים המצטיינים סטיוארט אוגריידי ובראדלי מגי היו מעורבים בתאונות ושברו עצם בריח.

  • הבדיקות המאוד מחמירות בנושא הסמים. יכול מאוד להיות שכל מיני משפרי ביצועים למיניהם שנותרו בחוץ גרמו לחלק מהכוכבים לזהור פחות. ( בסוגריים אוסיף שהרמה בג'ירו היא גבוהה ביותר. באחד הקטעים עברו הרוכבים את 100 הק"מ הראשונים בשעתיים שזה ממוצע של 50 קמ"ש !!! ).

  • חילופי משמרות. הגוורדיה הותיקה של המאיצים דוגמת רובי מקיוואן, ואריק זאבל נמצאת באמצע העשור הרביעי לחייהם. הגיעה הזמן לחילופי משמרות. בקטע ה-3 הגיע דניאלה בנאטי מליקוויגאס את אריק זאבל ( בן 38 ) "הזקן" שהגיע רק במקום השני.

  • חובת ההוכחה. יכול מאוד להיות שקבוצהמהליגה השנייה באות למירוץ הג'ירו כשדם בוער בעצמותיהן ועם רצון אדיר להוכיח קבל עם ועדה את היכולת שלהן.



ערב שבת קבלנו מקדימון למה צפוי לנו בהמשך הג'ירו. עוד יישפכו הרבה זעה ודם עד שהרוכבים המוכשרים הללו יגיעו למילאנו. רמז לקרב הצפוי קבלנו ביום ששי עם היציאה של די לוקה מקדמת הפלוטון כאשר ריקו, קונטאדור ופיאפולי קוראים את הסכנה ומנהלים קרב עיקש עד לקו הסיום. למעשה די לוקה ה"רוצח" , ריקארדו ריקו " הקוברה" , אלברטו קונטאדור – השלישייה הזו תדבר לדעתי חזק מאוד בשבוע האחרון של הג'ירו היות ושלושתם הם רוכבים בעלי יכולת טיפוס ברמה הגבוהה ביותר.



פייבוריטים נוספים שנמצאים בתמונה הם אנדראס קלודן מקבוצה אסטנה, פרנקו פליזוטי מקבוצהליקוויגאס, דניס מנצ'וב מראבובנק. ג'ילברטו סימוני הותיק שזה לו הג'ירו האחרון נראה בינתיים סובל וקשה לי מאוד לראות אותו על הפודיום במילאנו. יכול להיות שיילך על ניצחון באחד מקטעי ההרים.



אחד הדברים המעניינים שיש לנו השנה בג'ירו היא העובדה ששלושת מנצחי הגרנד טורים של השנה שעברה מתחרים השנה בג'ירו: אלברטו קונטדור ( מנצח הטור דה פראנס ), דניס מנצ'וב ( מנצח הוואלטה ) ודנילו די לוקה ( מנצח הג'ירו ). אם אחד מהם ינצח אולי זה יענה על השאלה מיהו רוכב הגרנד טורים הטוב בעולם?



התמונה לגבי הדרוג הכללי המצטבר תתחיל להתבהר יותר אחרי יום שלישי הבא ה-20/5 בתום הקטע השני נגד השעון מפסארו לאורבינו. קטע של 40 ק"מ במגמת עליה לפני קטעי ההרים הגבוהים. עבור הפייבוריטים לזכייה בג'ירו השבועיים הראשונים הם חימום לקראת המאבקים הרצחניים המצפים להם בהרים של השבוע השלישי. בינתיים בדרוג הכללי ב-20 הראשונים נמצאים רוב הפייבוריטים כאשר הם מחזיקים את ה"מליה רוזה" ( החולצה הורודה ) בטווח של 10 דקות פער שבקטע מישורי נראים כמו נצח ואילו בהרים מדובר בפער בר סגירה בהחלט.



מהבחינה הזו השלב הראשון בהרים צופן בחובו את המפתח לקרב העקוב מדם הצפוי בשבוע השלישי. שלב מספר 14 שמסתיים באלפ' דה פמפגאו עם סיום בעליה הוא שלב של הכרעות גורליות. מי שייתן בו לאחרים "בראש" יהנה ממקדמה פסיכולוגית עצומה. יהיה קשה להתאושש ממהלומה כזו היות וביום שלאחריו בקטע ה-15 בג'ירו הרוכבים מטפסים בהרי הדולומיטים לפסגת המרמולדה עם קטע בעל דרגת קושי גבוהה ביותר.



בכלל 3 הימים הראשונים בשבוע השלישי ( שבת, ראשון ושני ) הם "קילרים" אמיתיים. השיא מגיע ביום שני שהוא לרוב יום מנוחה שבועי בגרנד טורים, שהרוכבים מקבלים במקום מנוחה את ה"קרם דה לה קרם" קטע מספר 16 נגד שעון בעלייה שמסתיים באתר הסקי פלאן דה קורונס.



קטע זה של סבל אנושי צרוף, קטע שבו כל רוכב יצטרך לטפס 1000 מטר גובה מצטבר על 12.85 ק"מ. זהו לדעתי קטע המפתח לזכייה השנה בג'ירו. בקטע הזה נוכל לראות באמת את הכוח האמיתי של כל רוכב שרואה את עצמו מועמד לזכייה בדרוג הכללי ללא העזרה של הקבוצה. המטפסים יצטרכו לקחת הרבה מאוד זמן מהרוכבים המצטיינים בנג"ש, היות והמרוץ מסתיים בנג"ש במילאנו דבר, שמבטיח לנו אקשן ודרמה, ממש עד הדקה ה-90.



הרבה אנשים הרימו גבה כאשר ערוץ ספורט 1 שידר ישירות את הטור הנשיאותי של תורכיה. השבוע קבלנו הוכחה ניצחת לשאלה מדוע? מתיאס פריאמו הספרינטר של קבוצה NAVIGARE, שזכה בשני קטעים בטור התורכי זכה להישג חייו כאשר זכה בפעם הראשונה בחייו בקטע בגרנד טור כמו הג'ירו ד'איטליה. גם
למארק קוודיש הבריטי
מהיי רואד שניצח את הקטע ה-4, פאבל ברוט מקבוצה טינקוף, שניצח את הקטע ה-5 – הייתה זו הפעם הראשונה. ואם תוסיפו לכך את נצחונה של הקבוצה האמריקאית סליפסטרים צ'יפוטל בנג"ש הקבוצתי בקטע הראשון כשהיא מקדימה את הקבוצות העשירות והבכירות ממנה – אנחנו עדים למהפכה של ממש.



האם זה תחילתו של הסוף עבור הותיקים? איפה למשל נמצא אלוף העולם פאולו בטיני? אין ספק שלואקום שנוצר נשאבים שמות וכוכבים חדשים. צפו להרבה מאוד דם, יזע ודמעות במיוחד בשבוע השלישי ואולי מישהו ישלוף איזה שפן שהחביא מהכובע עוד לפני. בינתיים נצטרך להתרגל לחילופי המשמרות.



אייבי גילת יועץ לרוכבי אופניים



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
03:16
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12