סיכום הטור של קטאר 2009

המרחק שהיו אמורים הרוכבים לרכב בטור של קטר היה 687 ק"מ, אולם בפועל עקב נסיבות מיוחדות ומצערות רכבו רק 570 ק"מ • את הטור של קטאר ניצח כצפוי טום בונן בפעם השלישית תוך 4 שנים • הרוכב הבלגי הצעיר, פרדריק נולף נפטר בשנתו באמצע התחרות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

המרחק שהיו אמורים הרוכבים לרכב בטור של קטר היה 687 ק"מ, אולם בפועל עקב נסיבות מיוחדות ומצערות רכבו רק 570 ק"מ • את הטור של קטאר ניצח כצפוי טום בונן בפעם השלישית תוך 4 שנים • הרוכב הבלגי הצעיר, פרדריק נולף נפטר בשנתו באמצע התחרות

מאת:אייבי גילת


טום בונן מנצח את הטור של קטאר 2009 / צילום: © Unipublic

המהדורה ה-8 בטור של קטאר הבטיחה רבות עוד לפני שהטור נפתח. קרב ראש בראש בין שניים מהמאיצים הטובים ביותר כיום בעולם הפלוטון המקצועני: טום "טורנדו" בונן שניצח כאן כבר פעמיים ( ב-2006 ובשנה שעברה 2008 ) מול מארק קוונדיש, הכוח העולה מהאי מאן האנגלי.

בזמן שאירופה קרה ומושלגת הגיעו 17 קבוצות ו- 136 רוכבים מקצוענים להכניס קילמטרים תחרותיים ברמה גבוהה לרגליהם ובעיקר להעשיר את חשבון הבנק שלהם. הטור של קטאר הוא מרוץ אופניים שטוח המיועד למאיצים. סך הכול המרחק שהיו אמורים הרוכבים לרכב היה 687 ק"מ, אולם בפועל עקב הנסיבות המיוחדות והמצערות הרוכבים רכבו רק 570 ק"מ.

להרוויח סכומי כסף כל כך גבוהים במושגים של עולם הרכיבה המקצועני על מרחק תחרות יחסית נמוך גורם לרוכבים רבים וטובים להגיע לטור של קטאר ומשנה לשנה הרמה עולה.

את הטור של קטאר ניצח כצפוי טום בונן בפעם השלישית תוך 4 שנים. מאיץ העל הבלגי מקבוצת קוויק סטפ מחמם מנועים לקראת הקלאסיקות של האביב, אבל הטור של קטאר 2009 ייזכר בעיקר עקב מותו הטרגי של הרוכב הבלגי הצעיר בן ה- 22 פרדריק נולף מקבוצת טופספורט שנפטר בשנתו.

את הקטע הראשון נגד שעון קבוצתי בדוחא ניצחה קבוצת גרמין-סליפסטרים שעברה את 6 הק"מ במהירות ממוצעת של כמעט 55 קמ"ש, והציבה את ברדלי וויגינס שמחזיק במדליית זהב אולימפית מבייג’ין עם החולצה הזהובה של המוביל בתחרות הכללית.

הקטע השני למרחק 134 ק"מ ניצח המאיץ האנגלי הוותיק רוג’ר המונד מקבוצת סרבלו, מתוך קבוצת בריחה של 14 רוכבים שכללה את דנילו נפוליטנו וטום בונן. מה שהקשה מאוד את הרכיבה בקטע היו רוחות צד חזקות שגרמו להרבה נפילות ולהתרסקויות של רוכבים בפלוטון ולפיצולים בפלוטון. מצב עניינים כזה מקשה מאוד על רוכבים לקפוץ מדבוקה לדבוקה.

בקטע השלישי למרחק 137.5 ק"מ ניצח טום בונן בספרינט הסופי תוך שהוא משיג את הניצחון ה-15 שלו והיחידי השנה בקטע בטור של קטאר, ומבסס את הדומיננטיות שלו במרוץ הזה. מארק קוונדיש שהחל את המהלך של הספרינט האחרון נכנע לתקר בקילומטר האחרון. המהירות הממוצעת בקטע הרביעי של הדבוקה הייתה מעל 53 קמ"ש!

 


צילום: © Unipublic

 

הקטע הרביעי למרחק 141 ק"מ הגיע סוף סוף עם עימות חזיתי שכל כך ציפו לו בין שני המאיצים מהמצטיינים ביותר בעולם הרכיבה כיום. הפעם הוא הוכרע לטובתו של מארק קוונדיש מקבוצת קולומביה שמוכיח שהישגיו בעונה שעברה בג’ירו ובטור דה פרנס לא היו מקריים. המהירות הממוצעת הפעם הייתה מאוד נמוכה עקב רוחות חזקות שנשבו מאזור המפרץ.

הקטע החמישי היה כאמור לפרוטוקול. פרשת מותו של הרוכב הבלגי הצעיר בטרם עת ריחפה כעננה כבדה מעל השמים התכולים במפרץ הפרסי. אחרי דקה דומיה הקטע החמישי, שהיה אמור להיות למרחק של 147.5 ק"מ קוצר, יצאו הרוכבים לרכיבת הוקרה למרחק 30 ק"מ לזכרו של פרדריק נולף הרוכב הבלגי הצעיר שנפטר בשנתו.

קבוצת טופספורט הפסיקה כתוצאה מכך את השתתפותה במרוץ.  אדי מרקס אגדת רכיבה מהלכת המשמש כיועץ בקבוצת טופספורט ומשקיף במרוץ ביקש בינתיים מהציבור להימנע מספקולציות על שימוש בחומרים אסורים שגרמו כביכול למות הרוכב בשנתו לפני שביצעו הרופאים בגופו ניתוח שלאחר המוות.

הקטע השישי למרחק 121 ק"מ הסתיים בניצחונו השני של מארק קוונדיש בטור של קטאר 2009. "קוו" כפי שהוא מכונה הקדיש את הניצחון לפרדריק ומשפחתו. קוונדיש הגיע במקום השני בתחרות הרוכב הצעיר אחרי היינריך האוסלר מקבוצת סרבלו. קבוצת סרבלו הוכיחה עומק רב כאשר את המקומות השני והשלישי אחרי טום בונן תופסים האוסלר ורוג’ר המונד על הפודיום הסופי. 6 רוכבים מקבוצת סרבלו מדורגים בדרוג הכללי המצטבר בין המקום ה-2 ל-8, פשוט הישג נהדר.

הטור של קטאר 2009 הוכיח שיש הרבה מאוד חיים לספורט האופניים גם במדבריות ליד המפרץ הפרסי בדוחא בירת קטאר. בשנים האחרונות אנו עדים למהפכה של ממש בעולם האופניים השמרני. בזמן שאירופה קרה, גשומה ומושלגת נערכות תחרויות אופניים במקומות אחרים בעולם המציעים חום, אקזוטיקה וכסף.

הטור של לנקווי, הטור דאון אנדר, הטור של קטאר ומרוצי שלבים אחרים גורמים למרכז הכובד לעבור למקומות נוספים ולהגברת המודעות והעניין לספורט האופניים ברחבי עולם כולו. אירופה תמיד תהיה בסיס האם, אבל ספורט האופניים הופך לאט לאט להיות ספורט הממקד עניין והתרגשות בכל העולם.

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02