סיכום החלק הראשון של הטור דה פראנס

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:אייבי גילת




רוכבי הטור דה פראנס ירדו מהכביש למנוחה של יום אחד. יום שבו כולם, כולל כולם, לוקחים אוויר ומתחילים לעכל את מה שהתרחש בשבוע וחצי האחרונים. אייבי גילת מסכם 1400 קילומטרים של אי וודאות וגם אי נחת. בטור הזה הכל קורה והכל פתוח







קאדל אוונס ביום המנוחה הראשונה בטור



הטור הגיע ליום המנוחה הראשון שלו. אחרי כל הדם, האש ותימרות העשן שעלו ביומיים האחרונים מפסגות הרי הפירנאים, ואחרי עשרה ימים של מאבקים מרים אפשר לומר בודאות ברורה – הכל מעורפל וקשה לדעת.



התמונה איננה ברורה כלל עיקר. התרגלנו במשך השנים לראות את הימים הראשונים של הטור עם תסריט קבוע של מישורים גדולים, קבוצות בריחה שמצליחות לברוח לדבוקה העיקרית, או סיום של ספרינט המוני. אילו היו הימים הנפלאים של רכבות האקספרס האימתניות שהכתיבו בקילומטרים האחרונים קצב מטורף כדי למנוע בריחות וכדי לראות אחר כך את מאיצי העל מתרוממים מהכיסא וחורכים את המסלול בדרכם לניצחון הקטע.



הצרפתים השנה בנו טור דה פראנס אחר, שונה, שיתאים לקבוצות צרפתיות. הצרפתים שמאז ברנארד הינו ב-1985 לא נצחו בטור שלהם, משתוקקים בכל ליבם שיהיה כבר איזה צרפתי שייקח את החולצה הצהובה או לפחות יחזיק אותה מספר ימים.



בשל פרשת וינוקורוב והסמים, המארגנים הצרפתים לא הזמינו את קבוצת אסטנה ואת מנצח הטור מהשנה שעברה שרוכב בקבוצה הספרדי אלברטו קונטדור. כך החל לו הטור דה פראנס 2008 ללא האלוף של השנה שעברה כאשר את החולצה מס' 1 לובש הרוכב השני, קאדל אוונס מאוסטרליה.



עשרה קטעים, כ-1400 ק"מ רכיבה והטור פתוח לגמרי

היות ואנחנו נמצאים אחרי תקופתו של רוכב העל לאנס ארמסטרונג, ישנם כמה רוכבים מובחרים בטור אבל ההבדל ביניהם הוא מינורי ועדיין אי אפשר להגדיר אותם כרוכבי-על. ההפרשים ביניהם מאוד קטנים ומספיקה נפילה אחת, תקלה טכנית או יום לא טוב ברגליים כדי לשנות את הסדר בדירוג הכללי.

על כל החולצות מתנהלת מלחמת עולם של ממש והתוצאה היא מרוץ מעניין ומרתק לצופים. כך למשל, המטפס הקולומביאני המצטיין מאוריציו סולר נפגע בשלב ה-3 מנפילה, ופצע את שורש כף היד. הוא ניסה להמשיך, אך לבסוף החליט שדי לו לסבול והוא פרש הביתה. השלכת הפרישה הותירה את המאבק על החולצה המנוקדת של מלך ההרים פתוחה לגמרי.







קבוצת הבריחה בשלב 9, 13 ביולי



אין בוס

הקטעים שהיו עד עכשיו הוכיחו לכולם את מה שכבר ידענו שהאין לטור דה פראנס בוס, פטרון, מנהיג. כאשר בעל הבית איננו העכברים חוגגים. בימים הראשונים של כל גרנד טור ישנה עצבנות. הרוכבים מלאי ציפיות, האדרנלין זורם בעורקיהם והם עושים דברים שפסע בינם ובין תאונות.



השנה מורגש חסרונו של בעל הבית. אין רוכב שניתן לומר עליו כבר בשבוע הראשון שהוכיח שהוא רוכב דומיננטי יותר מאחרים. אלחננדו וולוורדה ניסה לעשות שרירים כאשר ניצח את הספרינט הראשון בעליה לפלומלק. אבל הוא התחיל חזק מדי ושילם את המחיר בנג"ש גרוע בקטע הרביעי בשולה.


בכלל אין ימים קלים בטור דה פראנס. למשל בקטע ה-7 הייתה תאונה אחרי 60 ק"מ בה היה מעורה דמיאנו קונגו אחד הפייבוריטים. התוצאה הייתה מרוץ שובר רגליים של התקפות אגרסיביות ביותר עם רוחות צד איומות לאורך המאסיף סנטרל. מישהו פעם אמר שאת הטור דה פראנס לא מנצחים על ידי ניצחון בקטע אבל אפשר להפסיד אותו בקלות על ידי אובדן זמן יקר בקטע. היומיים האחרונים הוכיחו זאת היטב. וולורדה פשוט התפרק בעליה להוטאקאם. הוא קרוב ל-5 דקות אחרי המוביל ונראה שצריך לקרות נס כדי שהוא יהווה איום על הפודיום. למעשה ניתן לומר שהוא איבד השנה את הטור אולי בגלל אותו ניצחון מיותר בקטע הראשון. גם דמיאנו קונגו שהטיל את כל כובד משקלו על הטור השנה וויתר על השתתפות בג'ירו ממשיך להפסיד זמן והוא כרגע מחוץ לתמונת הפודיום.


הפער בין המקום הראשון לשני עומד על 1 שנייה ובין המקום הראשון לעשירי שתי דקות וחצי. יש עוד הרבה ק"מ ברגליים והמצב מאוד נזיל. ביום טוב כל אחד מהעשירייה הראשונה כרגע יכול לנצח את הטור.



שמות חדשים בצמרת

סטפן שומאכר רוכב גרמני מצטיין מנצח את קטע מס' 4 נגד השעון כאשר הוא מקדים מומחים לנג"ש כמו דיויד מילאר הבריטי ופביאן קנצ'לרה, אלוף העולם בנג"ש פעמיים ברציפות.



מארק קוונדיש מנצח בספרינט פיניש לשאטורו בקטע ה-5 את אוסקאר פריירה אלוף העולם, אריק זאבל ותור הושבוד וזוכה בפעם הראשונה בקטע של גרנד טור. גם לואיס ליאון סנצ'ס אלוף ספרד הטרי בנג"ש מנצח את הקטע ה-7 לאורילאק וזוכה בפעם הראשונה בניצחון גרנד טור. קריסטיאן ון דר וולדה וברנארד קוהל מדורגים במקומות ה-3 וה-4 בטור. מדהים.



הקבוצות הצרפתיות

בשבוע הראשון אפשר היה להבחין באגרסיביות, יוזמות מהלכים ותוקפנות. אלוף צרפת הטרי ווגונדי שותף לבריחה שכמעט הלכה כל הדרך עד הסוף, תומס ווקלר, סילביאן שאבנל. אבל התוצאות ממש לא מעודדות. חוץ מדו מולן בקטע ה-3 לנאנט שזוכה בניצחונו הגדול ביותר בקריירה שלו הרוכב הצרפתי שמדורג ראשון הוא ג'רום פינו במקום ה-30 !!!.הצרפתים גם משלמים את המחיר של ההתקפות ומבין 9 הפורשים עד כה בטור דה פראנס השנה 5 מהם הם צרפתים !!! ( הבולט מכולם הוא קריסטוף מורו שבימים הטובים שלו איים על הדרוג הכללי).



הקבוצות החדשות

ממש כמו בג'ירו ד'איטליה קבוצות שהגיעו מהדרג השני והשלישי הפתיעו את הקבוצות הבכירות כמו עמנואל סלה מקבוצת נאביגרייה, גם כאן חוזרת התופעה ובגדול. קבוצת קולומביה, ששינתה ספונסר ממש לפני תחילת הטור ויצאה עם הרכב רוכבים המזכיר לגיון זרים, עושה חייל ומפילה קבוצות בכירות יותר.







קבוצת קולומביה




הרוכב עם החולצה הצהובה קים קירשן הוא רוכב מקבוצת הדרג השני. בעשירייה הראשונה נמצאים ארבעה רוכבים מקבוצת הדרג השני, קריסטיאן ון דר וולדה ודיויד מילאר מקבוצת גארמין צ'יפוטל, ותומס לוקוויסט מקבוצת קולומביה. הסיבה לכך היא, שהקבוצות מהדרגים הנמוכים יותר מגיעות רעבות לגרנד טורים הגדולים. הן באות להראות שהן גורם חשוב, וגם כדי לגייס כסף וחסויות.



קים קירשן

רוכב מלוקסמבורג. מדינה קטנה באירופה שמספקת לעולם הרכיבה שלושה רוכבים ברמות גבוהות. אלוף לוקסמבורג הטרי בנג"ש, קים קירשן, עשה מקבץ מדהים של תוצאות בקטעים הראשונים ולבש את החולצה הצהובה במספר קטעים. הוא הגיע בעבר למקום ה-7 בטור דה פראנס. נחשב לרוכב שיכול לרכב בכל המקצועות (הרים, נג"ש, ירידות, מישורים וגם מיאוצים). בקטע ה-10 ראינו אותו פעם ראשונה סובל ונמצא במגננה. קירשן יכול עדיין להתאושש, לעשות את כל הדרך לפריז, ולהיות הסוס השחור של המרוץ ואחד המועמדים לפודיום.







קירשן יכול עדיין להתאושש



ההרים הגבוהים

המלחמה האמיתית בין המדורגים התחילה בטיפוסים הגבוהים. למרות שעד עכשיו היו מאבקים קשים זה היה בבחינת קדימון למנה העיקרית. לא היה עד היום קטע אחד קל, ההרים הגבוהים לא עשו סלקציה בין המועמדים הראשיים והפערים עדיין קטנים. יכול להיות שהרי האלפים ובמיוחד הקטע ה-17 שמסתיים בפסגת האל'פ דואז האגדית יבטיחו לנו מלבד האקשן והדרמה גם חלוקה ברורה יותר בין המועמדים לזכייה בדרוג הכללי או שההכרעה תדחה ממש עד הסוף לנג"ש בקטע מס' 20.



קבוצת סניור דובאל

קבוצה ספרדית עם אוריינטציה של מטפסים ניצחה בשני הקטעים האחרונים בהרי הפירנאים. ריקדו "הקוברה" ריקו הלך בעקבות מורהו הרוחני מרקו פנטאני האגדי והכיש את כל הטוענים לכתר.



בקטע ה-9 לבנייה דה ביגורה פתח מבערים בעליה ובקטע ה-10 בהוטאקאם ניצח ליאונרדו פיאפולי הותיק אחרי שהוא וקובו פוצצו את מה שנשאר מהפלוטון. ישנן טענות האומרות, שלרוכבים איטלקים אין מה לחפש בטור דה פראנס. הימים האחרונים הוכיחו בדיוק להפך.




הסמים

הנושא הכאוב הזה הושאר בכוונה לסוף. מנואל בלטרן אחד הדומסטיקים היותר מוצלחים של לאנס ארמסטרונג, במיוחד בקטע ההרים, רוכב בן 37 נתפס כאשר בבדיקה שנעשתה לו התגלו חומרים אסורים. הוא נעצר וקבוצתו לא תשלם את הקנס בגובה 100,000 יורו היות והיא מיד השעתה אותו ולפיכך גם לא תסולק מהטור.







מנואל בלטרן



הצל הכבד של הסמים ממשיך ללוות את הטור ואת ענף האופניים. רוכבים מאיצים מצטיינים כמו פטאקי ובונן לא הורשו להשתתף בטור בשל נושא הסמים. אין ספק שהצרפתים עובדים קשה מאוד כדי למנוע את הפרשות המביכות של לאנדיס ב-2006 ואת פרשת ראסמוסן ווינוקורוב ב-2007. אבל המאבק לא תם והמאבק נותר בעינו. נקווה שיהיה לנו המשך טור נעים ונקי מסמים ואת השערוריות נשאיר מאחור.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
03:16
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12