סיכוייו של ארמסטרונג בקונה 2011

הרעיון שלאנס ארמסטרונג יסיים את אליפות העולם באיש ברזל במקום מוכבד מעלה המון תהיות. יונתן רימון מנסה להבין אם לארמסטרונג יש בכלל סיכוי לסיים בהישג משמעותי, ומסתבר שיש סיכוי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


הרעיון שלאנס ארמסטרונג יסיים את אליפות העולם באיש ברזל במקום מוכבד מעלה המון תהיות. יונתן רימון מנסה להבין אם לארמסטרונג יש בכלל סיכוי לסיים בהישג משמעותי, ומסתבר שיש סיכוי

מאת:יונתן רימון


יש לי חבר שהוא מעריץ גדול של לאנס ארמסטרונג. הוא מגן עליו ללא הרף. כמעט ולא מפסיד מרוץ בהשתתתפותו, מתעב את אלברטו קונטאדור ולא מסוגל להאזין למוסיקה של שריל קרואו. לאחר הדיווחים בתקשורת בשנה האחרונה שארמסטרונג לוטש עיניים לעבר אליפות העולם באיש הברזל, זרקתי לאוויר בפני חברי את השאלה התמימה והקצת מתגרה: "באיזה מקום אתה חושב שארמסטרונג יסיים בקונה?" הנחתי שהוא יתמהמה טיפה ויזרוק תשובה בסגנון של "תלוי באיזה תקופה זה יתפוס אותו," או "הוא סתם נהנה לתעתע בתקשורת." אבל חברי לא מצמץ פעמיים ופלט "בעשירייה הראשונה בטוח, (עצירה לשבריר שנייה) עם סיכוי טוב לסיים במקום הראשון."


ארמסטרונג על הפודיום בקונה? / צילום: Anita Ritenour

טוב, ככה זה עם מעריצי לאנס. אם אתה מפקפק בסיכוייו של ארמסטרונג להגיע לגמר של כוכב נולד הם מעקמים את האף בסלידה ופולטים, "אל תשכח שהבחור הביס את הסרטן בדרך לנצח את הטור דה פרנס, אז אל תקבור אותו כל-כך מהר."

האמת, קשה להתווכח איתם לאחר החזרה המערפלת חושים בהצלחתה לטור לאחר שלוש שנות פרישה, (חזרה אשר מוסכה על ידי הקרקס בקבוצת אסטנה והעובדה שארמסטרנג הפסיד לקונטאדור, שכנראה נמצא במסלול ישיר להיות אחד הגדולים בהיסטוריה של הענף), שבר בעצם הבריח כחודשיים לפני הטור, כאשר הוא מסיים על דוכן המנצחים לפני מתחרים הצעירים ממנו יותר ב- 15 שנה. בודדים בהיסטוריה הצליחו לחזור מפרישה בצורה כזו מרשימה.

אייבי גילת הרבה לכתוב בהתלהבות במאמריו בשוונג על זריקת האנרגיה האדירה שהכניס ארמסטרונג בספורט האופניים אשר היה כמרקחה מאז שחזר מפרישתו. שערו בנפשכם, מה יקרה לענף הטריאתלון אם ארמסטרונג יסיים על דוכן המנצחים בטור הקרוב לפני קונטאדור, יתחיל להתאמן לאיש ברזל ויעלה על הפודיום בכמה תחרויות חצי איש ברזל המקדימות לקונה. אני מקבל צמרמורת רק מלחשוב על זה.

רבים יציינו את העובדה שארמסטרונג כבר בן 39, אך הוא רק שנה מבוגר יותר מלייטו, ושנתיים ממקורמק אשר סיימו בארבעת המקומות הראשונים באליפות האחרונה.

אז מה אנחנו יודעים

בניסיון לנתח את המשוואה המסובכת הזו שנקראת סיכוייו של לאנס ארמסטרונג להתחרות בקונה. ארמסטרונג היה שחיין מצטיין ואלוף ארה"ב בטריאתלון למקצה הספרינט בצעירותו. ארמסטרונג הוכיח שהוא יכול לרדת מ- 2:50 במרתון. ארמסטרונג הינו מומחה ברכיבת נג"ש ובעל ההישג הנדיר של ניצחון בכל שלושת מקצי הנג"ש בטור דה פרנס. ארמסטרונג הוא טקטיקן בחסד וקנאי בהקשר של הרגלי תזונה נכונה. לעזאזל, אפילו כריס לייטו אמר שיש לו פוטנציאל לסיים בין ה- 5 הראשונים בקונה.

מה אנחנו לא יודעים

כמה זמן ארמסטרונג מתכוון להקדיש לאימונים לאיש הברזל. לאיזה כושר שחייה ארמסטרונג מסוגל להגיע על מנת שיוכל לצמצם את ההפרש ברכיבה. עם אילו תנאים ארמסטרונג יצטרך להתמודד בקונה, גורם שישפיע משמעותית על סיכוייו לא להתפרק לרסיסים בריצה לאחר שבלי ספק ייתן רכיבה חזקה.

כל מי שראה כיצד ארמסטרונג הגיב כאשר עמד על החלק הנמוך של דוכן המנצחים בטור דה פרנס מבין שלאנס לא מגיע להתחרות בקונה על מנת לאגור חוויות או להצטלם עם ילדיו בקו הסיום אחרי שסיים במקום מכובד בקבוצות הגיל. ארמסטרונג מגיע בשביל להשאיר חותם. זה די ברור לכל, וגם לו שהוא לא יוכל למתחרים כמו אלכסנדר וריילרט במקצה הריצה ולכן אם הוא מתכוון לנסות להפתיע את המובילים, הוא חייב לעשות זאת דרך הרכיבה. לכן, אפשר כבר לרשום את השיא של סטדלר כהיסטוריה.

ננסה להכניס קצת מספרים רק בשביל הכיף

ארמסטרונג רץ את המרתון האחרון שלו בקצת פחות מארבע דקות לק"מ לערך.  נניח שארמסטרונג ירוץ ב- 4:30 דקות לק"מ ונקבל תוצאה של 3:09 שעות. ארמסטרונג רכב את מקצה הנג"ש שלו בטור האחרון שלו בקצב של יותר מ- 45 קמ"ש, אך זה היה לאורך 55 קילומטרים בלבד. נניח שארמסטרונג ירכב בקצב שבין 43-44 קמ"ש ונקבל רכיבה של 4:06-4:10 שעות. לגבי השחייה, קשה לומר. כל מה שעליו לעשות הוא להידבק לגלעד רותם לרגליים, לשמור אנרגיה ולסיים ב- 56:44 שהיא התוצאה של גלעד ב- 2009. כאשר מסכמים את הכל מקבלים תוצאה סופית של 8:16:44, תוצאה מהירה ב- 8 דקות מהתוצאה של אלכסנדר ב- 2009. כל-כך פשוט.

הימור שלי. ארמסטרונג מסיים שחייה סבירה. נותן רכיבה חזקה מספיק בשביל לשבור את השיא של סטדלר על חודה של דקה, רכיבה אשר מובילה להתפרקות בריצה בחום כבד ולסיומה בתוצאה של 3:20. ארמסטרונג מסיים בתוצאה סופית מכובדת של 8:35-8:40 מחוץ לעשירייה הראשונה.

לסיום, אם אתה איש ברזל או מתאמן לאיש ברזל, דמיין את התסריט הבא. הכרטיס לקונה אינו הישג של מה בכך, אך עם זאת, איננו בשמיים, וישראלים הצליחו בעבר להגיע לקונה. דמיין שאתה יוצא מהמים ומתחיל לדווש. אתה מסיים 180 ק"מ של רכיבה, מתחיל לרוץ כאשר כל מטרתך היא לסיים בכבוד. לפתע, בק"מ העשרים אתה רואה את ארמסטרונג מאט, פונה הצידה ועוצר. אתה חולף על פניו כאשר האירוע מונצח ע"י עשרות צלמים. שיקום האדם שלא יתלה תמונה כזו מעל הטלוויזיה בסלון.

צילום שער / Daniel Norton
———————————————————————————————————————-


טור קליפורניה:
ארמסטרונג פרש מהטור


חוק 8% משנה
את הכללים באיש הברזל



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג