סוגרים שנה: סיכום שנת 2021 באופניים בארץ ובעולם

השנה קרובה לסיומה וזה הזמן לסכם שנה עמוסה במרוצים ואירועי אופניים שהתרחשו בארץ ובעולם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מארק קוונדיש | צילום: shutterstock

סיכום עוד שנת "קורונה" באופניים זה לא דבר של מה בכך, דווקא השנה נדמה שמארגני המרוצים בעולם הצליחו להתמודד עם קיום תחרויות בצל הנחיות התגוננות מפני הווירוס שהכה בעולם.

 האירועים הכי מעניינים שהיו השנה בארץ או עבור ספורטאים ישראליים 

עומר שפירא: (קבוצת קניון-סראם) בת ה-24 התחרתה באופני כביש במשחקים האולימפיים של טוקיו. מהלך אחד שלה הפך אותה לשיחת היום: שפירא הימרה ויצאה לבריחה בתחילת המרוץ עם עוד 4 רוכבות ונתנה הופעה מרשימה ביותר. אולי המרשימה ביותר של רוכבת ישראלית אי פעם כשהיא הולכת על כל הקופה במלחמה על מדליה אולימפית ונתפסת על ידי הדבוקה רק לקראת סוף המרוץ היא מסיימת במקום ה-24 ומשאירה את הצופים בישראל מלאי גאווה.

איתמר איינהורן: הניצחון של איתמר איינהורן (מקבוצת ISN) בן ה-24 בספרינט על פני פטר סאגאן הסופרסטאר בביתו בטור סלובקיה בקטע הרביעי והאחרון בטור היה הישג יוקרתי ביותר עבורו. זהו הניצחון היוקרתי ביותר של רוכב כביש ישראלי אי פעם בקטע של טור בינלאומי. איינהורן סיים גם את הגרנד טור הספרדי הוואלטה אספנייה שם הצליח לסיים באחד הקטעים במקום החמישי.

גיא ניב ואיתמר איינהורן (משמאל) | צילום: נועה ארנון, באדיבות ישראל סטארט אפ ניישן

ולדיסלב לוגינוב: ניצחון מפתיע באליפות ישראל באופני כביש של ולאדיסלב לוגינוב,25, רקדן שעלה מאוקראינה לפני 3 שנים ובריסטה בבית קפה בתל אביב. לוגינוב ניצח כרוכב בודד ללא קבוצה באליפות שהתקיימה בבית גוברין, על פני הכוכבים של הקבוצה המקצוענית ישראל סטארט-אפ ניישן ISN. ולאד סיים גם במקום השני באליפות ישראל נגד השעון וכיום מתאמן בנבחרת ישראל באופני מסלול אך עדיין ללא חוזה מקצועני, הרוכב המשופם בהחלט היה הפתעת העונה בליגה הישראלית.

תומר זלצמן: הישג שיא לרוכב אופני ההרים הישראלי בן ה-18 באליפות אירופה עד גיל 23. זלצמן (מקבוצת טימשגב) סיים במקום החמישי באליפות אירופה שהתקיימה בנובי סאד שבסרביה. אבל בזה לא נגמר הסיפור, שבועיים לאחר מכן בקטגוריית ה-U23 זלצמן סיים במקום ה-9 באליפות העולם שהתקיימה באיטליה.

רותם טנא: סיים במקום ה-9 באליפות העולם במקצה האלימינציה באופני מסלול בוולודרום ונכנס לסבב הראשון אי פעם של ליגת האלופות – סבב תחרויות יוקרתי ונחשב שתוכנן להסתיים בגמר גדול בוולודרום בתל אביב אבל בוטל בגלל הגבלות הקורונה בארץ. רותם בן ה-20 (נבחרת ישראל ו-ISN) סיים את הליגה במקום ה-15 מבין רוכבי הסבולת.

 האירועים הכי מעניינים ומרשימים שהיו השנה בעולם 

המשחקים האולימפיים שהתקיימו לאחר חמש שנים במקום לאחר ארבע שנים כמו בכל מחזור אולימפי, סיפקה לנו רגעים גדולים רבים בענף האופניים, אלה הבולטים שבהם.

הזוכים האולימפיים במדליה זהב במרוץ הכביש, אנה קיזנהופר (30, אוסטריה) זכתה במדלית הזהב עם בריחה הירואית וארוכת טווח (בה הייתה גם הרוכבת עומר שפירא). היא מנצחת את התחרות בתנאים החמים והקשים בסולו מרשים מול נבחרות גדולות ופייבוריטיות כמו נבחרת הולנד, כל זאת בלי חוזה מקצועני ועם תואר במתמטיקה כשהיא מרצה וחוקרת באוניברסיטה.

ריצ'רד קראפאז (28, אקוודור, אינאוס): זוכה במדלית הזהב במרוץ הגברים אחרי שהוא מגיע עם כושר מצוין מהטור דה פראנס אותו סיים במקום השלישי, הוא מצליח לברוח בשלבי הסיום של התחרות ולנצח. לרבים זכור הוידאו המרגש של אביב צופה בתחרות בביתו באקוודור כשהוא פורץ בבכי על ניצחונו של הבן שלו. זוכה הג'ירו ד'איטליה 2019 הוא כוכב גדול באקוודור כאשר הוא מעניק למדינתו את מדליית הזהב השניה בתולדותיה.

ילד הפלא תום פידקוק (22, בריטניה, אינאוס): מנצח במדלית הזהב באופני הרים בטוקיו לאחר שכל העונה ראינו אותו מככב בכל הדיסציפלינות – הרים, סייקלוקרוס וכמובן בכביש. הוא חלק מהגישה החדשה והמלהיבה שדוגלים בה גם ווט ואן-ארט ומת'יו ואן דר-פול, בה ניתן להיות טוב בכל ענפי האופניים.

"אופי-אומי": תאונת "אופי-אומי" בקטע הפותח של הטור דה פראנס. מדובר באוהדת צרפתיה בת 31 שהחזיקה שלט בצד הדרך עם הכיתוב "Allez Opi-Omi" (קדימה סבא וסבתא) הרוכב הותיק טוני מרטין (יומבו-ויסמה) פגע בשלט שבלט לתוך הכביש בעוצמה רבה וגרם לתגובת שרשרת של התרסקות המונית של רוכבים רבים. האוהדת נתבעה ונדרשה לשלם קנס אך ללא עונש מאסר.

טאדיי פוגאצ'ר: הניצחון השני ברצף של טאדיי פוגאצ'ר בטור דה פראנס, הסלובני הצעיר ניצח ב-2020 באופן דרמטי בקטע ה-20 והלפני האחרון של הטור אולם הפעם הוא הבטיח את החולצה הצהובה מוקדם והיה פייבוריט כל הדרך. אנחנו צופים בתחילתה של שושלת מרשימה שהוא בונה ולא נתפלא אם ימשיך לזכות ברצף למשך כמה שנים טובות במרוץ הצרפתי.

ניצחון שני ברציפות. טאדיי פוגאצ'ר | צילום: shutterstock

מת'יו ואן דר-פול (26, הולנד, אלפסין-פנקיס): בשבוע הראשון של הטור דה פראנס, זה היה כמו סיפור מהאגדות שהתממש כאשר אביו וסבו של מת'יו היו בעצמם רוכבים מקצוענים מפורסמים. הוא דאג לתת להם מתנה אדירה בדמות ניצחון בקטע 2 והובלה של שבוע שלם בצהוב של הטור דה פראנס מה שסבו, ריימונד פולידור לא זכה לעשות מעולם. כל זאת עשה בקמפיין מיוחד עם קבוצתו כאשר הם לובשים ביגוד שעוצב במיוחד בסגנון וינטג' בדומה למדי הקבוצה שלבש אז סבו. ההולנדי המעופף פרש מהטור כבר בקטע 9 בשביל להתכונן לאולימפידת טוקיו בה התחרה במרוץ אופני ההרים דווקא אך תוכניותיו לזכות במדליה אולימפית ירדו לטמיון עם התרסקות מעט ביזארית באלמנט המסוכן במסלול.

הקאמבק של השנה. מארק קאבנדיש | צילום: shutterstock

הקאמבק של מארק קאבנדיש (36, בריטניה, קוויקסטפ): השוואת השיא של אדי מרקס האגדי של 34 ניצחונות בקטעי טור דה פראנס, כאשר הוא מנצח 4 ספרינטים בטור של 2021 וזוכה בחולצה הירוקה של הספרינטר הטוב ביותר בפעם השנייה בקריירה. זהו אחד מהקאמבקים הגדולים ביותר שידע עולם הספורט בכלל, לאחר שכמעט פרש והיה ללא חוזה בסוף עונת 2020 הרוכב הבריטי חתם ברגע האחרון בקבוצה הבלגית קוויקסטפ על חוזה בסיסי ביותר ללא ציפיות מיוחדות לעונת 2021. לקראת הטור הוא התחיל להכנס לכושר מצוין ולנצח מרוצים וכך נבחר לסגל הקבוצה לה הוא החזיר בריבית דריבית עם שלל ניצחונות מרגשים כשכל העולם עוקב בתדהמה.

ליזי דייגנן (33, בריטניה, טרק-סגפרדו): מנצחת את הקלאסיקה של פריז- רובא במהדורה הראשונה שלו אי פעם לנשים. היא עושה היסטוריה עם ניצחון סולו בתנאים קשים ביותר. המסלול מתרחש על אבני פאבה מה שמקשה מאוד על הרכיבה, כמו כן המירוץ נדחה מהמועד הרגיל שלו באביב וכך הרוכבות והרוכבים קיבלו תנאי מז"א גשומים ומקטעי כביש בוציים ומחליקים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג