סגן אלוף ישראל ב-100 מ' נכשל בבדיקת סמים

אסף מלכה שמחזיק בשיא אישי של 10.51 שניות עבר לפני חודש בדיקה מחוץ לתחרות בה נמצאו שני סוגים של סטרואידים. אירוע זה מצטרף למקרה של מי שהיתה אלופת ישראל ב-100 מטר, אולגה לנסקי, שלא הופיעה לבדיקת סמים בעונה האחרונה והושעתה כעונש לשישה חודשים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אסף מלכה
אסף מלכה

מכה קשה נוספת נחתה על האתלטיקה הישראלית, כשהיום (רביעי) התבשר שאסף מלכה, אלוף ישראל לשעבר ב-100 מטר וסגן האלוף הנוכחי, נכשל בבדיקת סמים. הוועדה הממלכתית למניעת סימום בספורט בראשותו של ד"ר ז'ק אשרוב החליטה להעמיד את מלכה לדין אחרי שהוא נכשל בבדיקת סמים שנערכה לו מחוץ לתחרות לפני חודש.

אסף מלכה

אסף מלכה | צילום: עמיר חיל

תגובתו של אסף מלכה לדברים: "אני חף מאשמה. אמנם קשה להתווכח עם תוצאות בדיקת מעבדה, אולם יש בידיי מסמכים רלוונטיים, אותם אציג רק בשימוע הרשמי של הוועדה הממלכתית למניעת שימוש בחומרים אסורים, ואשר יש בהם להוכיח כי מעולם לא השתמשתי, ביודעין, בחומרים אסורים בשימוש. מדוע שאקח סיכון בנטילת חומרים אסורים? בשביל תואר ישראלי נוסף? הרי כאלו כבר יש לי ובבדיקות שביצעו לי לאחר כל זכייה בתואר, הבדיקה הוכיחה שאני נקי לחלוטין. אם אורשע אני מניח שאשקול את המשך דרכי באתלטיקה מכיוון שבגילי (34) משמעותה של השעיה כמוה כפרישה".מלכה היה הרץ המהיר בארץ במשך תקופה ארוכה עד לקיץ האחרון, אז הפסיד לאמרי פרסיאדו באליפות ישראל. הרץ שמייצג את א.ס רמת השרון קבע רק בעונה האחרונה שיא אישי חדש, 10.51 שניות.

על פי תוצאות המעבדה באתונה המאושרת על ידי ההתאחדות הבינלאומית למניעת סימום בספורט נמצאו במבחנה של מלכה שני חומרים המוגדרים כסטרואידים אסורים לשימוש. מלכה ויתר על זכותו לפתוח את בקבוקון B מה שאומר שהוא מאשר את אמינות הבדיקה. מועד הדיון המשמעתי בעניינו של מלכה עדיין לא נקבע.

המקרה המצער של מלכה, שככל הנראה יסיים את הקריירה שלו, מצטרף למקרה של מי שהיתה אלופת ישראל ב-100 מטר, אולגה לנסקי, שלא הופיעה לבדיקת סמים בעונה האחרונה והושעתה לשישה חודשים.


 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג