סגן אלוף העולם, כריס ליאטו, ישתתף בחצי ישראמן 2013

כריס ליאטו, סגן אלוף עולם (קונה הוואי- 2009) פנה למארגני ישראמן בבקשה להתחרות בתחרות ששמה כבר הולך לפניה בענף הטריאתלון העולמי. ליאטו יגיע עם קבוצת ספורטאים שיתחרו בישראמן סמסונג 2013
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

כריס ליאטו, סגן אלוף עולם (קונה הוואי- 2009) פנה למארגני ישראמן בבקשה להתחרות בתחרות ששמה כבר הולך לפניה בענף הטריאתלון העולמי. ליאטו יגיע עם קבוצת ספורטאים שיתחרו בישראמן סמסונג 2013

מאת:הילה מימון, צילומים: Kurt Hoy





הישראמן ירים את ראשו פעם נוספת ב-25 לינואר 2013. משנה לשנה, התחרות שמספקת אתגר גדול אפילו מסך כל האתגרים שמהווים המרחקים, מניבה בהפתעה תנאים קיצוניים שונים ומשונים בכל פעם מחדש. הבאזז החל לנוע במרחבי הקוסמוס של אנשי הברזל, והשמועות על האתגרים המצפים לבעלי התעוזה על המסלול הציבו את הישראמן במקום של כבוד ברשימת התחרויות המאתגרות בעולם למרחק הארוך.


לאחר ביקורו של נורמן סטדלר בשנה שעברה, תנחת בארץ סנונית ראשונה מהשורה הראשונה של מקצועני ההווה הבכירים, בדמותו של כריס ליאטו. ליאטו, מקצוען כבר 12 שנה, מספיק זמן  בשביל להספיק ולחוות מגוון עליות ומורדות, ניצחונות והפסדים.

תחילת דרכו של ליאטו בענף 
איך נראתה תחילת דרכו? ובכן, זה תלוי את מי שואלים. כך או אחרת, אי שם סביב 1997- 1998 הוא החל את דרכו בענף הטריאתלון.  יש שמספרים שצפה במקרה בשידור אליפות העולם בשנת1997, ושבהשראת אותו שידור נרשם לתחרות הטריאתלון הראשונה בחייו זמן קצר לאחר מכן. הוא ניצח ונכבש בקסמו של הספורט המשולש. לעומת זאת, יש הטוענים שלאחר שהחליט לאתגר את עצמו בשחייה מכלא אלקטרז לסן פרנסיסקו, הוא הצטרף לקבוצת מאסטרס בשחייה, שם פגש בוונדי אינגראם שהתחרתה במסבב המקצועני באותה שנה. כריס ראה את אינגראם מתחרה והחליט לנסות בעצמו. הוא נרשם לתחרות חצי איש ברזל בה סיים שני בקבוצת הגיל שלו והיתר הוא היסטוריה.

בשנת 2000 הפך למקצוען, ושלוש שנים מאוחר יותר הגיע ככזה אל האי נושא ההשראה להתחרות בו בענף הכה סזיפי ומיוחד הזה. הוא סיים במקום ה-13. ב-2006 סיים לראשונה בתוך העשירייה המובילה, ושנה לאחר מכן ראה את החמישייה מהמקום השישי. ברגע השיא של הקריירה שלו, הוא סיים כסגן באליפות העולם. זה היה בשנת 2009, וזו הייתה השנה המוצלחת בקריירה של לייטו, שנה בה הצליח לתרגם הישגים חזקים בסבב, להופעה מוכספת באי האגדי בהוואי. 

חוקי ארגון האיירונמן קובעים, שעל מנת להיות זכאי להתחרות באליפות העולם, על המקצוענים להשיג ניקוד נדרש בתחרויות חצי איש ברזל ואיש ברזל, אך זהו תנאי הכרחי ואיננו מספיק. על המתחרים הפוטנציאלים לסיים תחרות אחת למרחק המלא על מנת לקבל את החותמת הסופית בדרכונם. וכך, לאחר שמשך חלקה הראשון של העונה התעקש לא לוותר על תחרויות לחצי המרחק אשר היו בעלות ניקוד גבוה, מצא את עצמו לייטו מחוץ למרוץ כיוון ששחק יתר על המידה את הרזרבות אשר אפשרו לו עד אז להתאמן חלקית, עם מטרה מסומנת של הגעה לאליפות העולם.

הפציעה שביטלה את קונה
התוכניות של כריס לייטו לשנת 2012 היו אמורות להסתיים באי קונה בהוואי. הוא אסף את מספר הנקודות הנדרש על מנת להתייצב על האי, אבל החותמת האחרונה שנועדה להתקבל בתחרות איש הברזל שבקואר דה-אלן שבאיידהו ארה"ב חמקה ממנו, אי שם בחצי הדרך על מסלול הרכיבה. לאחר 15 חודשים של התמודדות עם פציעה אשר התאפיינה בהתכווצויות ונוקשות של שרירי הרגליים, מה שעורר דלקת בגידי האכילס, התקבלה החלטה להניח השנה לביקור באי המלכותי של אנשי הברזל. מצב הפציעה והזמן שנותר עד מועד האליפות, הכריעו לטובת התאוששות מלאה, והפילו את האפשרות לניסיונות אימון נוספים בעומס חלקי. 

בין תוכנית אחת לאחרת בעונה הלא מתוכננת של כריס ליאטו, יזכו מתחרי הישראמן לגעת באבק כוכבים מברזל. עם מסלול רכיבה התואם את יכולותיו המדוברות בקרב המתחרים והפרשנים, ויכולת ריצה מרשימה בימים שבהן אין פציעות לתמרן.

יהיה מעניין לראות מה מסוגל המסלול האילתי להוציא מהאיש אשר בשנים האחרונות נחשב לרוכב החזק בקרב המקצוענים במרחק האיירונמן והאמריקאי הבכיר מבין אנשי הברזל (להוציא את לאנס ארמסטרונג והקאמבק שנגדע באיבו), האיש שתמיד מנסה לנצח את התחרות על מסלול האופניים, יפגוש באילת את המסלול הראוי להקרא יריב, הוא מחזיק במספר שיאי מסלול רכיבה בתחרויות בהן השתתף, ויהיה מעניין לראות מה ירשמו רגלייו על האספלט המדברי-הררי. כריס לייטו, אילת מחכה לך, ולא רק.

במסגרת ביקורו בארץ יוביל לייטו פרוייקט למען הקהילה, אשר פרטיו טרם נסגרו, זאת במסגרת פעילות ארגון שהקים ובראשו הוא עומד ונקרא: More Than Sport… יודע כל איש ברזל מתחיל – זה יותר מספורט.

ליאטו כתב לקראת ביקורו בישראל:
אני מאוד מתרגש להתחרות ולבקר בישראל. אני לא מגיע לישראל רק להתחרות, אלא גם בתקווה לתת השראה לאתלטים ואנשים לראות את הצרכים אשר סובבים אותנו לכל מקום אשר נלך. אז יחד עם ארגון הצדקה More Than Sport (יותר מספורט) אנו מקווים לתת חזרה במקביל להנאה שנזכה בארצכם היפה ובמרוץ. כאתלטים, אנו נהנים ומתחרים במקומות מדהימים ואנו רוצים לתת חזרה ובתקווה להשאיר משהו טוב שישמר לאורך זמן, לאחר שנעזוב. אנו רוצים לעודד אתלטים אשר יתחרו להתטרף אלינו ולהתחרות כחבר More Than Sport ולהגביר את המודעות כיצד אנשים יכולים לתמוך ולתת חזרה לארצכם."


2.9.2012


הילה מימוןהילה מימון
סטודנטית לפסיכולוגיה ביולגיה ותזונה מאמנת טריאתלון וטריאתלטית







אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג