סבב אליפות העולם של הטריאתלון

בעוד כחודש ייחל סבב התחרויות של אליפות העולם בטריאתלון. עוד קודם ייערך במולולבה, אוסטרליה, הראשון מבין הטריאתלונים הגדולים והיוקרתיים של עונת 2011 . שבועיים לאחר מכן יפתח, בסידני- אוסטרליה,  סבב אליפות העולם של השנה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


בעוד כחודש ייחל סבב התחרויות של אליפות העולם בטריאתלון. עוד קודם ייערך במולולבה, אוסטרליה, הראשון מבין הטריאתלונים הגדולים והיוקרתיים של עונת 2011 . שבועיים לאחר מכן יפתח, בסידני- אוסטרליה,  סבב אליפות העולם של השנה

מאת:ניר רייכמן


שנת 2011 היא שנה קריטית עבור הספורטאים בזכות אולימפיאדת לונודון 2012. הרמה הגבוהה, לה הורגלנו בשנים האחרונות, צפויה לטפס עוד מדרגה ולכזו אשר טרם נראתה בטריאתלון במרחק האולימפי.

עד שנת 2008 תפס סבב גביע העולם את מרבית הכותרות.
ניצחון בתחרות מסוג זה נחשב לאחד היוקרתיים בענף ומשך דרמות רבות. רק ניצחון בסבב או באליפות עולם נחשבו להישג גדול יותר. בסוף כל שנה הוכתר האלוף של הסבב אך תואר זה תמיד היה בצילו של תואר "אלוף העולם". 

אחרי כעשרים שנים, של תחרויות סבב גביע העולם על גלגוליו השונים, עם דראפטינג וגם בלי, תחרויות ברמות הגבוהות וברמות הפחות גבוהות ואחרי שעבר בערים רבות ושונות, בניהן אילת, הוחלט ליצור סבב בכיר יותר ומחייב יותר אשר בו ייקבע אלוף העולם. סבב גביע העולם נכון להיום ממשיך להתקיים ומשמש בעיקר לצעירים כ-שלב נוסף בדרך אל הרמה הגבוהה בעולם.


אמה סנווסיל
צילום: Damon D'Amato


סבב אליפות העולם, שייפתח בתחילת אפריל בסידני, יהיה הטריאתלון הראשון במסגרת זו והוא ייערך ביוקוהמה (יפן), מדריד (ספרד), לונדון (אנגליה), המבורג (גרמניה), קיטזבואל(אוסטריה) ויסתיים בביג'ין (סין) המארחת הקודמת של המשחקים האולימפיים. הסבב יקבע את את אלוף ואלופת העולם בטריאתלון.

לא עוד תחרות אחת של אליפות העולם אלא סבב של תחרויות, צבירת ניקוד, אשר יחייב התמדה ביכולות גבוהה לאורך עונה שלמה. 800 נק' יקבל המנצח בכל טריאתלון של הסבב וכך בניקוד יורד יקבלו כל 40 הראשונים (בכל טריאתלון של הסבב). על קו הזינוק של טריאתלון גמר של הסבב (ביג'ין-סין), יקבל כל אחד מהטריאתלטים ניקוד מ- 4 התחרויות בעלות הניקוד הגבוה ביותר שלו.

כלומר: מקסימום 3200 נק'(אליסטר בראונלי עשה זאת ב2009) בזכות ניצחונות בארבע תחרויות הסבב. ניצחון בטריאתלון הגמר, בבייג'ין, יעניק  1200 נק'. הטריאתלט והטריאתלטית אשר יצברו הכי הרבה נק' בסבב (4 טריאתלונים קודמים של הסבב + הגמר וסה"כ בחמשה הטריאתלונים) יוכתרו כאלופי עולם.

השנה הקודמת, 2010, זכורה לנו כשנה מלאת דרמות.
האלוף האולימפי, יאן פרודנו איבד את האליפות בתחרות הטריאתלון של הגמר לחבייר גומז שראה את הגב של אליסטר בראונלי שנה שנייה ברציפות. זה הספיק לו לתואר. אנדריאה יואיט, הספורטאית היציבה של 2010 , איבדה שווי משקל, מעדה וכך איבדה את מקומה השני בדירוג. תצוגה לא משכנעת במעמד הגמר הורידה אותה למקום השישי.


ונסה פרננדז לקחה הפסקה מהטריאלון על מנת להתאושש מפציעה
צילום:  Xabier Cid


אך מה שייזכר לנו בעיקר, מהסיום הדרמטי, זו תצוגת הסולו של האלופה האולימפית אמה סנווסיל. היא רצה מהר מ- 33 דק' את ה-10 ק"מ ובזכות כך סיימה כמעט 2 דק' לפני אלופת העולם בשנתיים האחרונות, אמה מופאט. הקרב על הניקוד, לקראת אולימפיאדת לונדון 2012, לצד המלחמה על הניקוד בסבב אליפות העולם מבטיח רמה גבוהה גם השנה.

דן אלתרמן נכלל ברשימה האולימפית הבין לאומית
וביבן דוקרטי, מדליסט כסף מאתונה וארד מביג'ין, אינו ברשימה. בשנה זו פרש פטר רוברטסון(רובו), הטריאתלט המשמעותי ביותר של העשור הקודם אשר זכה בשלוש אליפויות עולם ופעמיים בסגנות.


פטר רובינסון הודיע על פרישה
צילום: David Ridley


כשהודיע על פרישה סיפר רובו: "אני מרוצה ממה שהשגתי, אך לא עמדתי בכל מטרותיי. לא זכיתי לנצח את המשחקים האולימפיים. 

ונסה פרננדז, מדליסטית הכסף מב'יגין אשר ניצחה יותר מכל טריאתלטית אחרת בתחרויות סבב גביע העולם, לא הצליחה להתאושש מפציעה והודיעה שהיא עושה הפסקה.

ניר רייכמן – מאמן קבוצת טריאתלון גן השומרון

קישורים: טריאתלון



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג