"נסענו עד רואנדה כדי לאמן נשים צעירות לרכוב ולשנות להן את החיים"

כל אחת ואחד זקוקים להזדמנות בחיים, שמונה נערות מרואנדה זכו להתאמן עם רוכבים מקצועיים שנשלחו היישר מישראל על מנת לשנות להם את החיים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הסיפור של מאמנת האופניים הישראלית, טל אלון מתחיל ברואנדה, הרחק מכל המצלמות ומתמקד במחנה אימונים מקצועני לשמונה נשים צעירות, רובן נערות, המרכיבות את קבוצת הנשים באופניים היחידה ברואנדה. אין ספק שהחוויה הזו היתה עבורם משנה חיים ורק משום שעברו מחנה אימונים מקצועני ראשון בחייהם על ידי צוות מיוחד שהגיעה מישראל.

במשך השבוע זכו לעשות דברים אחרים ושונים כל כך ממה שהן רגילות | צילום: ישראל סטארט אפ ניישן

לרגע אחד בחייהן, הן דיברו ועשו דברים שאינם קשורים לחיי היומיום הרגילים שלהן, אלא התעסקו בעיקר ביכולת שלהן לעשות דברים אחרים ושונים כל כך. במהלך שמונה ימים הן התוודעו בפעם הראשונה לאימונים מקצועיים, טסטים, שיעורים מיוחדים בתזונה וכל אספקט אפשרי מסביב למקצוענות – לא היה עוד ברור מי קיבל כאן יותר: הבנות או הצוות של הקבוצה המקצוענית הישראלית.

"אני חושבת שייקח לי הרבה זמן לעכל את החוויה המטורפת הזו", אמרה טל אלון, המאמנת הישראלית שנבחרה על ידי סטארט אפ ניישן להוביל את המחנה יחד עם הרוכב האריתראי המקצועני לשעבר של הקבוצה אווט גברמאדין. "נתנו להם את כל הכלים האפשריים. נתנו להם את כל הידע כדי שהן תוכלנה להפוך לרוכבות טובות ואולי אפילו להביא אחת מהן יום אחד להתחרות ברמה בין לאומית".

אחת הרוכבות בקבוצה הממוקמת בכפר בוגאסרה לא הרחק מהבירה קיגאלי סיפרה שזו היתה חוויה חשובה ומעצבת, "למדנו כל כך הרבה ובעיקר למדנו עד כמה נותר לנו עוד ללמוד". מנהל הפרויקט המיוחד אינוסנטה אוומאהורו הודה ואמר כי "מעולם לא עברנו דבר כזה בחיים".

במהלך שבוע האימונים הקבוצה הישראלית גם העבירה כחמישה זוגות אופניים נוספים לכפר וייסדה תכניות מיוחדת שבמסגרתן ירכבו ילדי הכפר ביחד תחת מדריך שעבר גם הוא הדרכה מיוחדת. לרובם של אלפי ילדי הכפר והכפרים במחוז אין אופניים בכלל והקבוצה מתכוונת לספק עוד מאות זוגות בעזרת תרומות.

חוויה משמעותית שכנראה תישאר איתי לעוד הרבה זמן" | צילום: ישראל סטארט אפ ניישן

"זו חוויה משמעותית שכנראה תישאר איתי לעוד הרבה זמן", מספרת טל אלון, "קצת לא אפשרי להסתכל על הכל עכשיו ואני עדיין מעכלת. אבל בגדול אני מאמינה שהצלחנו להעביר לבנות כאן ידע וכלים שיעזרו להן להשתפר בעתיד. המטרה הגדולה היא להצליח להביא רוכבת להתחרות ברמה בינלאומית. אבל אי אפשר שזה יקרה ביום אחד. אז התחלנו במחנה אימונים של שבוע שכלל אימונים, הרצאות והמון תכנים במטרה להעשיר לבנות ולצוות את הידע ולתת להן כלים להתאמן ולחיות נכון יותר. בנוסף אספנו המון נתונים על כל רוכבת ועל הסביבה שבה הן חיות".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג