הכנה למרוץ הלילה של תל-אביב

שעת ערב קרירה בתל-אביב, כל הפנסים דולקים. התנועה נעצרת, מוסיקה נשמעת במלוא הקצב ואלפי אנשים שוטפים את הרחובות בריצה. כדאי גם לכם להצטרף! ב- 24 לאוקטובר יתקיים המרוץ של NIKE ברחובות תל-אביב
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


שעת ערב קרירה בתל-אביב, כל הפנסים דולקים. התנועה נעצרת, מוסיקה נשמעת במלוא הקצב ואלפי אנשים שוטפים את הרחובות בריצה. כדאי גם לכם להצטרף! ב- 24 לאוקטובר יתקיים המרוץ של NIKE ברחובות תל-אביב

מאת:גלעד קובו


השנה המרוץ מתקיים בתנאי מזג אוויר מצוינים (למי שזוכר את הלחות המטורפת של חודש אוגוסט) ו -15000 רצים עומדים לעמוד על קו הזינוק למרוץ שהוא כולו חוויה. כל משתתף יקבל חולצת ריצה Dri Fit שעליה מודפס מספר אישי ובסוף המרוץ תוענק מדליה.

המסלול
נקודת הזינוק ממוקמת בכיכר רבין משם רצים צפונה לאורך רחוב אבן גבירול עד שדרות רוקח. עוברים על גשר רוקח ונכנסים לחניית גני יהושוע ומשם דרך שבילי הפארק עד לנקודת הסיום בספורטק.

מתחילים להתאמן
אנו נתחיל להתאמן בסדרה של ששה אימונים ייעודיים למרוץ הלילה. האימונים כוללים אינטרוואלים, ריצות קצב, אימוני עליות (כדי לעלות ולחצות את גשר רוקח בשלום). האימונים מתאימים לכל הרמות – ממתחילים שלהם זו הפעם הראשונה ועד לכאלה שכבר רצו מרתון ומחפשים קבוצה בכדי לחלוק איתה את החוויות. חשוב להגיע מוכנים לריצה כי לא לשכוח שהמטרה שלנו בראש ובראשונה היא להנות!

ריצת לילה
המרוץ מתחיל ב 20.45 ולכן מדובר בריצת לילה. רוב הסיכויים שתגיעו למרוץ אחרי יום עבודה ואולי תחושו קצת תשושים. הגוף מרגיש יותר כבד ויותר עייף.
אני ממליץ ביום של המרוץ לאכול בין 13.00ל 14.00 ארוחת פסטה אחרונה עם כמות חלבון מועטה. שעה לפני הזינוק שתו אספרסו קטן, קפאין מסייע בריצה, משמר אנרגיה ומשפר תוצאות, תאכלו חטיף פחמימות או פרוסת לחם מרוחה בדבש או ריבה ויאללה אתם מוכנים.

שתיה
לאורך המסלול נמצאות שלוש נקודות מים (ואחת נוספת בנקודת הסיום). נצלו לפחות שתיים מהן לשתייה. נקודת השתייה הראשונה ממוקמת אחרי 2.5 ק"מ ומומלץ לא לדלג עליה וללגום כוס ראשונה. לא לשכוח לשתות עד חצי שעה מהזינוק 2 כוסות מים או משקה איזוטוני.

השחרור
חשוב מאד לשחרר את השרירים לאחר ריצה ובמיוחד לאחר ריצת לילה. בסיום ריצה שכזו מסיימים בדרך כלל את הפעילות והולכים לישון, לכן יש סכנה לקום למחרת בבוקר עם שרירים תפוסים.

עם סיום קטע הריצה, חשוב מאוד לבצע שחרור ומתיחות המאפשרים לגוף התאוששות טובה מהמאמץ שזה עתה הסתיים (שחרור חומצת החלב שנאגרה בשריר) ותורמים להכנה מיטבית שלו למאמצים שעדיין מחכים לו (מניעת פציעות וכאבי שרירים עתידיים). לאחר הריצה תרגילי המתיחה בסיומה יהיו אינטנסיביים יותר, בטווח תנועה מלא תוך התמקדות בשרירים שנשאו בעיקר הנטל בריצה (ארבע ראשי, ירך אחורי ושריר התאומים). במיוחד לכל הרצים – ניפגש בנקודת ציון לאחר הריצה וכולנו נעשה תרגילי שחרור בצוותא.

ריצה של כיף
חשוב לזכור שמדובר באירוע יוצא דופן. זו לא סתם ריצה וזה בטח לא הזמן לשבור שיא אישי. שווה פשוט לבוא ולהנות ממזג אויר של תחילת הסתיו, להיות מוקפים בעוד אלפי אנשים כמוכם שבאו להנות ולחוות. בטח יצא לכם לבלות בתל-אביב לא מעט. חישבו שהפעם לא באתם לראות סרט וגם לא לשבת במסעדה, אלא לרוץ. וזה הולך להיות לא פחות מהנה מכל בילוי אחר.
—————————————————————————————-
באדיבות אתר kove2max



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג