משנים את תרבות הספורט בישראל

ד"ר אורי שפר בכנס וינגייט: לא יוקם מתקן ספורט בלי אישור ועדה בינמשרדית וראיה מערכתית כוללת • בכנס וינגייט פרש ראש מינהל הספורט, ד"ר אורי שפר, את תוכניות המינהל לשנה הקרובה • השופט (בדימוס) אמנון סטרשנוב יעמוד בראש המועצה למניעת אלימות בספורט
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ד"ר אורי שפר בכנס וינגייט: לא יוקם מתקן ספורט בלי אישור ועדה בינמשרדית וראיה מערכתית כוללת • בכנס וינגייט פרש ראש מינהל הספורט, ד"ר אורי שפר, את תוכניות המינהל לשנה הקרובה  השופט (בדימוס) אמנון סטרשנוב יעמוד בראש המועצה למניעת אלימות בספורט

מאת:שוונג תקשורת

בכנס וינגייט שנערך בסוף השבוע שעבר בנתניה, בסימן 60 שנה למדינת ישראל ו-80 שנה לעיר נתניה, התמקד בנושא: "הפעילות הגופנית והספורט ברשות המקומית – מפילוסופיה למעשה". הכנס נערך במעמד חה"כ ראלב מג’דלה, שר המדע, התרבות והספורט וגב’ מרים פיירברג-אכר, ראש עיריית נתניה, ונטלו בו חלק גם אישים מובילים בתחומי הספורט בישראל, ראשי ערים ורשויות מקומיות, מרצים מהארץ ומחו"ל. 


 חה"כ ראלב מג’דלה נותן את ברכתו

ראש מינהל הספורט, ד"ר אורי שפר, פרש את תוכניות המינהל לשנה הקרובה, בין היתר: משרד המדע התרבות והספורט ידרג את איכות והיקף הפעילויות הספורטיביות המוצעות לתושבים ברשויות בישראל. כמו כן, השופט (בדימוס) אמנון סטרשנוב יעמוד בראש המועצה למניעת אלימות בספורט. הכנס התמקד בפעילות הגופנית והספורט ברשויות המקומיות.

הרצאת הפתיחה ניתנה על ידי מר מוטי קירשנבאום.


קירשנבאום פותח את הכנס

ד"ר אורי שפר, ראש מינהל הספורט במשרד המדע התרבות והספורט, הציג בכנס וינגייט של משרד המדע התרבות והספורט ומכון וינגייט את האסטרטגיה של מינהל הספורט לקידום ופיתוח הספורט העממי והתחרותי בישראל והתייחס לעניין מתקני הספורט: "עיריות כפר-סבא, רעננה ורמת השרון הקימו, לפני שנים ,כל אחת, אצטדיון ובו אלפי מקומות ישיבה. כל זאת במרחק של מספר ק"מ אחד מהשני. הדבר לא סביר בהתייחס לעלויות האחזקה הנדרשות מכל מתקן שכזה. כמו כן, אין סיבה שבכל עיר בסדר גודל בינוני או קטן יפתחו את כל ענפי הספורט. זהו מצב לא הגיוני, המחייב אותנו לשנותו בתיאום ובסיוע הרשויות. במציאות של היום, נוכח המצב הכלכלי, השאיפה לאחד רשויות סמוכות זו לזו והתקציבים הציבוריים ההולכים ופוחתים, מוטלת עלינו החובה לתאם, לאגם משאבים ולחשוב קדימה. לצורך כך, אני פועל להקמת ועדה בין משרדית, שתראה את האפשרויות והצרכים ותיתן מענה פונקציונאלי אופטימאלי בנדון. מנהל הספורט יפעל להפסקת הקמתם של אצטדיונים ואולמות גדולים בכל יישוב אלא ישאף להקימם במסגרת אזורית – מחוזית.

בהתייחס לסוגיית המאמנים בישראל אמר שפר, כי בישראל יש מאמנים מהטובים בעולם שאינם עובדים בתחום, בעיקר בתחום הספורט לצעירים. שפר הציג נתונים מהעולם, המצביעים על הפער שבין התייחסותנו הכושלת למאמן הספורט ולמעמדו להתייחסותן של מדינות רבות בחו"ל, הרואות באימון פרופסיה ומכירות בצורך לחזק את מעמד המאמנים בכל ענפי הספורט. שפר קרא, בין היתר, למפמ"ר על החינוך הגופני והספורט במשרד החינוך, מר אברהם  זוכמן, למצוא דרך להעסיק מאמנים מקצועיים בבתי הספר, בכדי לשפר את הישגיהם של התלמידים וליצור עתודת ספורטאים למדינת ישראל.
בין היתר, הוצגו נתונים שרוכזו ע"י מינהל הספורט באשר לתקציבים והשקעת הרשויות המקומיות בספורט פר נפש.

כמו כן, הודיע שפר על פתיחתה של תחרות בין הרשויות, שתדרג את איכותם והיקף היצע הפעילויות הספורטיביות המוצעות לתושבים בכדי ליצור תרבות ספורט ופעילות גופנית ברמה גבוהה יותר, למתן שירות טוב יותר לתושב וזול יותר. הדירוג יתמקד במספר גורמים, בין היתר: היצע פעילויות: פעילויות תחרותיות ועממיות, חוגי הספורט ואיכותם, מספר התושבים שעוסקים בספורט, מתקני הספורט, רמת הניקיון שלהם וכיו"ב.

כן דיבר שפר על הטמעת סל הספורט החדש וביזור תהליך קבלת ההחלטות ברמת הרשות, השטח, לצורך ניצול יעיל יותר של כספי התמיכות במטרה להגביר את יעילות שירותי הספורט אותם מעניקה הרשות לאזרחיה, כמובן, בשיתוף התושבים.

שפר בישר לנוכחים כי השופט (בדימוס) אמנון סטרשנוב נענה לבקשת השר מג’אדלה ויעמוד בראש המועצה למניעת אלימות בספורט, שישיבתה הראשונה תתקיים בימים הקרובים.

מנכ"ל משרד המדע התרבות והספורט, גל דאי, ציין שכמדינה אכן נכשלנו בהחדרת חשיבות הספורט: "בלי תוספת תקציב, לפחות הכפלתו, לא נצליח להתקדם בשנה זו".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג