משחקי אס"א – היום הראשון

היום, 7 במרץ 2011, נפתחו באופן רשמי משחקי אס"א באילת. במשחקים לוקחים חלק סטודנטים העוסקים בספורט, אך ביניהם גם המובחרים שבספורטאינו היוצרים תחרויות מרתקות וברמה גבוהה כזו בין יונתן מלכא וגלעד רותם  באקוואתלון ועם המרוץ באופני השטח בו הושג ניצחון היכול להתברר כבעל חשיבות לעתיד ענף האופניים הישראלי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


היום, 7 במרץ 2011, נפתחו באופן רשמי משחקי אס"א באילת.
במשחקים לוקחים חלק סטודנטים העוסקים בספורט, אך ביניהם גם המובחרים
שבספורטאינו היוצרים תחרויות מרתקות וברמה גבוהה כזו בין יונתן מלכא וגלעד
רותם  באקוואתלון ועם המרוץ באופני השטח בו הושג ניצחון היכול להתברר כבעל חשיבות לעתיד ענף
האופניים הישראלי

מאת:אילן גולדמן

אקוואתלון

האקוותלון, בדומה לטריאתלון, מורכב מ-3 חלקים אך בשונה מהטריאתלון רק משני ענפי ספורט. קטע ריצה, קטע שחייה ושוב ריצה. המרוץ באילת הורכב מ-3 ק"מ של ריצה, 400 מטר שחייה ולקינוח עוד 1.5 ק"מ ריצה.

יונתן מלכא, אחד מבכירי הטריאתלון הישראלי, נאלץ להתמודד עם יריב "אכזרי" בדמותו של איש הברזל ברמה עולמית,גלעד רותם.

מלכא סיפר לשוונג: "ברחתי אחרי 200 מטר. חשבתי כי גלעד רותם יהיה פחות טוב. אחרי הכול אלו לא ממש המרחקים שלו אך הוא הפתיע אותי ונתן קרב טוב. בשחייה פתחתי את הפער ואפילו הגדלתי אותו. בסופו של דבר סיימתי דקה, אולי דקה וחצי לפניו. נראה לי שאת קטע הריצה הראשון ל-3 ק"מ עשיתי ב-9:20 דקות אבל אני לא בטוח בכך. את שאר הזמנים איני יודע. סה"כ היה מאוד מהנה וזה פשוט כיף באווירה כזו קלילה. סה"כ עשיתי את אשר יכולתי. יש כאן אווירה טובה. אני מייצג את אוניברסיטת ת"א ואנחנו מדורגים כעת במקום הראשון הקבוצתי לשמחתי,"


יונתן מלכא בטריאתלון אילת 2010
צילום: נועם נאמן


עוד הוסיף מלכא: "היום הייתה זו גם הפעם הראשונה בה התחריתי על אופני הרים. אני חייב לציין כי היה הרבה יותר קשה ממה שציפיתי. עד היום הייתי בטוח שאופני הרים זה בדיוק כמו כביש, אתה בא נותן מה שיש לך והולך. אבל כל הקטעים הטכניים האלה הראו לי שזה משחק אחר לגמרי. עד ההקפה האחרונה רק למדתי מה הם אופני הרים ומשם והלאה התחלתי לעקוף. לבסוף סיימתי שביעי. מה שבטוח הוא, כי היה יום קשה ונראה לי שאני ארד קצת לים להתפנק…"

מרוץ אופני שטח

עבור יונתן היה מקצה אופני השטח התלמדות אבל אולי יותר ממנו יהיה מי שילמד מזהות המנצח על ענף האופניים הישראלי בכלל.

סיפורו של רון שמעון סוקר בהרחבה
בשוונג (אליפות לאומית בשישי או שבת?). היום (7 במרץ 2011) הוא ניצח בתחרות אופני השטח של משחקי אס"א ושלח אמירה חשובה לענף האופניים הישראלי.


רן בן שמעון ניצח במשחקי אס"א


רן שמעון עצמו העביר לשוונג את סיכום התחרות בה ניצח:
"בשעה 9:30 בבוקר  הוזנקנו למרוץ אופני ההרים אשר כלל בערך כ-50 איש, רובם סטודנטים אך ביניהם הסתתרו גם פרצופים קצת יותר מוכרים. המועמדים לניצחון על הנייר היו יונתן מלכא, נועם סטרשנוב ואנוכי. עם הזינוק החלטתי לתת לחיצה, להגביר את הקצב כמה שיותר ולנסות לברוח לשאר המתחרים. על החיים ועל המוות כמו שאומרים. ההימור הוכח כמשתלם. אל הבריחה הצטרפו נתנאל רביב, חבר ממוסד הטכניון בו אני לומד ורוכב העילית נועם סטרשנוב הידוע כרוכב חזק. רק בסוף השבוע האחרון סטרשנוב סיים את מירוץ חיפה הבינלאומי במקום ה-32. כעבור פרק זמן קצר סטרשנוב ואני הצלחנו לנער את רביב. נתתי כל מה שיכולתי, המשכתי להגביר וראיתי את נועם מאחורי כל הזמן. העדפתי לא להשאיר קצוות פתוחים והחלטתי להמשיך בקצב הגבוה כדי לנער את נועם. המהלך הצליח ונותרתי לבדי. את שארית המרוץ רכבתי לבדי. כשהרחתי את הניצחון חשתי גאווה. הצלחתי לייצג את הטכניון בכבוד היום והוצאתי מעצמי את המקסימום ללא תקלות מיותרות. כרגע אנחנו (נבחרת הטכניון) מובילים את דירוג אופני ההרים. שמחתי לסגור חשבון קטן עם סטרשנוב אשר גבר עלי במרוץ הבין-לאומי אשר התקיים בשישי האחרון במשמר העמק. זה בהחלט מרגיש טוב. אחרי המרוץ החלטתי להתפנק מעט עם החברה וירדתי קצת לבריכה להתפנק. מחר צפוי לנו יום מתיש נוסף עם תחרות של 20 ק"מ. המסלול ידוע כפתוח ורווי רוחות. גם מחר אני צופה מאבק מרתק בין סטרשנוב, יונתן מלכא טריאתלט העילית וביני. אני מקווה לשחזר את הישגי היום הנוכחי. אחרי הכול באתי לכאן כדי לנצח".

משחקי אס"א:  היום השניהיום השלישי

אילן גולדמן– עורך משנה אתר שוונג
אלוף ישראל לשעבר באופני כביש בעל תואר במזרחונות ומייסד Road Rush sports המציע בין השאר שירותי ייעוץ לרכישת אופניים.



קישורים: אופניים, מרוץ אופניים, מרוץ, טריאתלון



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג